God morgon 2008-01-11
God morgon! Nu är det fredag och den första arbets- och skolvecka är slut för många. Då behövs det en helg att vila upp sig på. Fast för många av oss russmänniskor är det full fart som vanligt. Mina russ är ute sedan 1,5 h sedan och står väl oss mumsar hö i mörkret.
Ha det så gott!

Godmorgon i landet! Här är det någon grad varmt och mer snö är utlovat, igår kom en 5-6 cm, inte så mycket att skryta med. Idag är det kotknackar-dag för 3/4 av familjen. Vad som ska göras i eftermidag får vi se, det ärinte alltid så smart att gå ut och jobba med hästarna när man blivit tillagad…

God morgon visst är det skönt att veckan är slut, men dagarna är ju lika dana jämt. Och vart tar alla veckor vägen? Nu stundar en helg med många kurser för russfolket avelskurs och kurs för kompetensbevis för transporter så ha det så trevligt oavsett vad ni gör MEN kör försiktigt Ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Ja man kan fundera på vart alla dagar och veckor tar vägen. Skönt att det är 2 dagars ledighet att se fram emot nu.
Våra ettåringar har inte ställt om sig till arbetsdagar än som innebär tidigt utsläpp för dem, de sover när vi kommer vid femtiden men kliver gäspande upp, äter sitt kraftfoder och följer sedan glatt med ut.
Här regnar det igen och den lilla snö som fanns har förvandlats till is.
Ha en bra dag!
God morgon!
Har tagit sovmorgon idag. Ska skicka barn med mormor till skola och dagsi snart, och jag skall åka och släppa ut hästar och göra klart stallet till kvällen.
Sedan åker jag och hälsar på Tjiwi och sover kvar där för vidare pkning till avleskursen i morgon. vi ses där, ni som skall dit!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon! Ja, nu är den första veckan slut, och jag har faktiskt börjat få ordning på dygnet igen, igår somnade jag vid halv 12!
Idag är det dock den längsta skoldagen med flest lektioner, lite tungt att just fredagar är så… Efter det så blir det ett par ponnyer som ska få komma ut och röra på sig och sen kommer det säkert att vara let´s Dance på TV som gäller! Och imorgon så är det Gävleponnytravklubbs gala att se fram emot.
Ha en trevlig dag allihopa!
God Morgon!
Tänk vad skönt att man redan kan se att morgnarna är lite lite ljusare, man behöver inte protionera ut hö i beckmörker! Nu är det snart dax att åka till jobbet! Ha en bra dag alla! Ha det så trevligt på avelskursen ni som skall dit!

Godmorogn!
Har varit hemma onsdag, torsdag och idag från skolan, började med rejält ont i halsen sen mer och mer förkyld och ny även feber:( jobbigt..
Hästarna har vilat i en hel vecka, Det är bara is överallt, omöjligt att träna:/
Inatt har det regnat, men nu är de ingen nederbörd, 2.9 grader.
Ha de bra!

God förmiddag!
Här är det uppehåll och jag är glad för det lilla. Såg på TV i går att vi i Kronoberg bara fått 20 min sol i dec!! Inte konstigt att det känns tungt. Jag ville lämna in en protest men jag får nog inte gehör, suck. Ingen sol i sicktet
Får väl lägga mig i ett solarium, det finns de som säger att man piggnar till.
Goförmiddag.Hemma o vabbar då sonen har ont i halsen,var hemma igår med, han är lite piggare idag,men likabra o ta en dag extra när det då är fredag också..:)
Har fått ringa några viktiga telefonsamtal..byte av bredbandsuppkoppling/abbonemang vid Telia bl.a så har suttit i telefonkö ett tag..puh!
Alla hästar fick vara inne inatt då det ösregnade igårkväll.Brukar ha två stycken på lösdrift,men de fick vara inne de också.De fick sovmorgon idag också då jag inte var vid stallet förren 8!!
Var på möte igårkväll angående tävlingsåret inom körningen här på Gotland.Verkar som det blir lag till lagserien härifrån ön iallafall-kul! Jag har anmält intresse o köra gotlandsrusset Magnum S.A.K. däri under året.(Han o jag blev ju "Bästa russekipage 2007" här på ön i körningen).
Tjust (Västervik) börjar omgången d. 26/4.
Imorgon drar licenskursen på travet igång igen för sonen som ska in o springa runt med sulkyn på banan
! Tar även med hästarna för lite träning.
God middag! Försovning imorse, med efterföljande kaos… Kom iväg i hyfsad tid ändå,lite…hmm.. tuffsigare än vanligt
Tur att man har en pappa som jobbar hemma och kan ta ut hästarna på morgonen…
Snart är det efterlängtad helg! Ska bli skönt att ta det lugnt och ha tid att ägna mycket tid åt hästarna.
Nu har vi i juryn för månadens russ, kliat oss i huvudet och röstningstråden ligger klar inför i morgon. Jag kommer att vara bortrest, så har en stand in som ska lägga ut tråden.J ag vill bara säga att alla bidrag var fina och skulle vilja ha fler till finalen:) men fem stycken enades vi om till slut.
Lycka till!
Vi ses på söndag!