God morgon 2008-01-09
Jag sov lite länge idag. Syrran och jag var på bio i går, och det blev rätt sent. Alldeles för många sena kvällar på lång tid börjar sätta sina spår i orken.
Passjobb idag igen, eftersom jag fick ställa in den planerade resan till Norrtälje. Kom ju på att jag skall bort i helgen, och då verkar det osmart att ta hem en fölunge och släppa till de andra om jag inte är hemma själv.
Ta det lugnt därute!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Tidigt, tidigt är det … Brrrr!
Vet inte om det är jetlag eller något annat, men jag somnar på källarna och vaknar på mognarna just nu. Klart trevligt, men lite underligt för en som annars brukar vara uppe på nätterna och sova på dagarna!
I går tömkörde jag Hjördis för första gången i år, och hon tyckte det var SÅ kul! Hon är nästan överdrivet entusiastisk inför allt jag gör med henne för tillfället - och det känns jättekul!
För övrigt har hon mailat över sin dagbok till mig, så om du läser det här Chris - den är på G! :)

Godmorgon i landet! Här har iaf jag vaknat(om än knappt) Sara ska strax väckas och sedan drar morgoncirkusen igång. Igår eftermiddag var vi ut och red runt byn med MYsli och Yazzå som uppskattade motionen, även om Yazzå blev jättearg över att inte få rusa iväg i full fart när hon ville. Planen är en sväng i eftermiddag också, går bättre att rida än köra när det är mörkt tycker jag.
Hejsan så här på morgonkvisten! idag vill ingen av barnen vakna, de vill också ha vintervila precis som jag. Undrar vad det ska bli för väder idag, jag tittar nästan aldrig på vädret för det mesta har min sambo full koll. Ha det bra!

God Morgon!
Sitter på jobbet och försöker vakna, första dagen för dottern i skolan idag så vi skulle passa buss kl. 6.35, gick men inte mer. har börjat vid åtta de två dagar jag jobbat den här veckan, men nu är vi igång och ett par dagar till så går det på rutin igen. Fölen eller ettåringar som de är nu sov när vi kom ut och hade vissa funderingar på varför de skulle ut så tidigt. Såg att Tittut hade lagt ut en ny tävling, synd att man inte kan sitta och klura på den, men nu väntar fyra 80 minuterspass med mellanstadiet och sedan konferens till 17.30.
Ha en bra dag.
# 4 Du har gott om tid på dig att grubbla. Svaret kommer inte förrän i morgon kväll eller nåt!

God Morgon! Idag är det första dagen i skolan för året, mitt sista jullov är avslutat… Och naturligtvis så har man inte riktigt vänt tillbaka dygnet, så jag kommer nog att vara lite seg idag! Ska ut och rida när jag kommer hem, sen ska jag till ridskolan på ridlektion senare ikväll oxå.
Ha det bra allihopa!

God morgon, gud va pinsamt att jag inte såg att det var Cenita i "Måndagsmystävlingen". Jag var inne på det och även Katinka men vågade inte gissa, tyckte inte det såg ut som Cenita på huvudet. Men jag har ju bara sett henne en gång och det var 1996 så det är kanske inte så konstigt. Måste nog våga gissa mera!
Hade tänkt tömköra idag men med en mm stor självspricka på foten är jag halt, tänk att nått så litet kan göra så ont, så det blir en lugn dag. Kanske ska börja plocka undan julen.
Det kostar inget att gissa! Kände du inte igen snyggingen med den fantastiska hållningen (
) som höll i brorsan?
God Morgon!
På tal om tävlingen…..JAG har sett Cenita, en hel dag på Guldruss i ösregn och med bruten lilltå! Snacka om sur häst i dubbel bemärkelse…..efter några timmar tyckte hon att dagen var slut, och jag önskade detsamma. Men det var en stor upplevelse att få åka med Jennie och Emil till Skansen!
Som vanligt har vi gråväder fast solen tittade fram en mikrosekund i morse. Var jättetidigt uppe eftersom Kjell skulle med flyget 06.30, sen var det Mickes tur lite senare, så nu är det bara Mattias och jag kvar! Skönt på ett sätt, men lite tråkigt att sen vara själv med hundar och russ i sex veckor…..

Jo visst kände jag igen dig Liselotte! Hade jag fått poäng för det?

God eftermiddag på er här i roslagen regnar det som vanligt och är grått Har varit ute med några och tränat fast det är med livet som insatts bara is över allt eller älgar. Nu tänker jag hålla mig inomhus tills kvällsfodring och läsa lite Ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus