Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 471 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-01-08

Verkar segt i ledningarna här i dag igen.

Var just och släppte ut hästarna. Umbra o fölen var kvar ute i natt, eftersom hon vägrade komma in. Hon var väl sur efter att Lotta varit här och karvat ur hennes hålväggar.

Idag blir det pass och ägarbyten och sedan Arn på bio, efter att vi fått ställa in biobesöket två gånger innan.

Dagens visdomsord:

"Det bästa med framtiden är att den kommer en dag i sänder"

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Nu har vardagen drabbat även oss, och här är det runt noll idag och hur varmt som helst inne för golvvärmen är inställd för -15 ute… På mitt schema står inget speciellt idag, ska göra undan litet pappersjobb, och är det bra väder när Sara kommer hem kanske vi tar oss en tur med hästarna.

Anna-Uppsala
0

Godmorgon!
Den där vackra Umbra verkar ha ett huvud för sig! :)
Här är det dags för dagens första kopp kaffe och en knäckemacka med ost. Ute är det fortfarande svart och säkerligen både kallt och ruggigt. Brrrrrrrr!
Jag tänker definitivt inte ta reda på HUR kallt och ruggigt på ett bratag än, och jag beundrar verkligen dina tidiga morgonvanor i stallet, Tittut!

ryttarn
0

Godmorgon…

Har sparkat iväg lite ungar till första skoldagen efter Jullovet, hästarna får lugna sig med frukost tills jag åtminstone fått tredje koppen kaffe. Vädret är rått ute och snön är blöt….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

CarinaA
0

Gomorron !! Regn o slask……..Intalar mig själv att jag MÅSTE kolla gotlandsrussifokus innan jag släpper ut hästarna…………….med tanke på vädret så är de nog rätt så nöjda med att stå inne o tugga frukostFlört!!

[Croneld]
0

Hejsan! Nu måste jag jobba men tittar in senare under dagen!

MagganS-B
0

God Middag…..Snön som föll för några dagar sen är helt borta! Blött och slaskigt och lerigt igen! Håller på att "avsluta" julen, bäst att passa på medan man är ledig och det finns folk hemma som kan hjälpa till att kasta ut granen och ta in diverse ljusslingor från trädgården. Min tidvis äkta man Cool + yngste sonen far i morgon så i dag är det bråttom! Som tur är så stannar den äldre ännu några dagar…..han skall få köra in 5 kubik pannved så jag klarar mig ett tag, men med den här värmen är det väl ingen fara…..

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

Hej igen! Nu har jag sovit en stund, tänk vad lätt det är att somna till när man läser en saga för barnen. Idag har det regnat hela dagen och det är fortfarande glashal isgata utanför stallet.  Nu har jag jobbat två långa dagar, det är bara mörket man ser innan och efter jobbet. I morgon blir det lite tidigare hemfärdSkrattande