Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 365 ggr
Susanne.Nygren
0

God morgon 2008-01-07

Ja då var det dags igen…..

Efter att ha varit långledig över helgerna så börjar allvaret på nytt. Åter till verkligheten, med väckarklockor och trötta barn, stressad gubbe och timslång bilfärd till jobbet…. Förutom att man ska upp tidigt så brukar jag alltför ofta komma i säng sent och igår blev det lite extremt.

Går man ut sent till pållarna så kan man få en del mindre roliga överraskningar och igår kväll var den första på länge, mycket länge. Det var dock inte sååå illa, bara en raserad hage….. Eftersom shettishingsten går ute dygnet runt och jag inte hade ström till reservhagen, så blev det att sätta igång att laga! En stolpe var helt av så den struntade jag i. Det är inte alltför lätt att fixa nya stolpar den här tiden på året. Just nu har vi ca 30-40 cm snö och permafrost! Flört

jag kan bara säga att många timmar sömn blev det inte… Kom isäng 01.20 och klockan ringde 04.25… Det blir en lååång dag…

Hoppas att ni alla får en bra dag! Jag tänker göra min så bra det bara går, trots att jag måste jobba…. Glad

Tittut
0

Morning!

Mörkt och halt… Gårdagens fina snöfall är utbytt mot tö och halka. Blä!

Har en massa skrivjobb idag, så passen får bero några dagar. Skolorna börjar förstås, Pontus ska med en kompis medan Elin är hemma. Lotta kommer och kollar på Umbra och Bonus hålväggar, och då ter sig inte dagis speciellt lockande.

Dagens visdomsord förstås:

"Den som blundar om dagen, sover dåligt om nätterna"

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Stackars dig Susanne! Ibland är det tufft att vara hästägare, mamma, arbetare, hustru och allt annat som kommer till.. Hoppas det blir bättre ikväll.

Jag har varit hos hästarna och ska strax väcka ett av barnen och åka till arbetet, en sväng förbi granngården för att fylla på förrådet och sen till mataffären.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här har vi fått säkert en hel centimeter snö, det har blivit varmare, bara -5 nu. Har varit en sväng till stan med Peter, och ska strax iväg till besiktningen med bilen, och sedan blir det frukost och åka till jobbet. Här börjar inte skolan förrän imorgon så ungarna har en extra sovmorgon.

karisma
0

Morgon på er alla, det här vädret skapar många problem inte minst för hästfötter Mittt största problem just nu är trailern som behagar frysa ett hjul och i det här VÄDRET vill inte x-et ligga ute och meka fullt förståligt fast jag behöver åka till ridhuset. Skall vänja av mina fölungar den här veckan ska bli så skönt för märrarna. Annars är allt bara som vanligt Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

SigneK
0

God morgon! Vädret i Paris: klart, sol, runt 10 grader skulle jag tro. Det är inte utan att man faar vaarkänslor. Skönt!

Anna-Uppsala
0

Glad måndag!
Mina barn har fortfarande jullov, så vi har bara tagit det lugnt i dag.
Ute är det gråtrist, lerigt och halt om vartannat, men i em ska mitt ponnybarn rida på Hjördis. Eventuellt kommer också Gerdas ponnybarn med - vi får se!
Nu ska jag koka lite mer kaffe - det känns som om det behövs! :)

Turnado
0

god dagens!

Mamma väckte mej vid 8 när hon stack till jobbet. o sen tog de ett tag för mej o sömna om. Hon ringer halv 11 o frågar om mobilen ligger hemma. Suck skola i morron så jag måste nog gå upp. De har ju inte blivit mkt sömn nu dom sista nätterna. Och min kompis är på rymmen IGEN!

Men ska till stallet vid 2 och köra lella. Ture ``den store´´ får jag ta in o kolla hans sår. Och sen ska jag en sveng till puma :)

Ha en bra dag!

Odena
0

God dag på er alla. Här är det tråkigt väder med mulet och slaskig snö. Tyvärr smälter väl snön bort nu när den hade kommit. Jag har nu börjat att träna russinen igen och dom var hur pigga som helst ;) Ha de bra :D

Jossa
0

Goddag!

Idag är man helt slut. Var på en Trettondagskonsert igår och uppträdde solo.
Vi hade som gästartist Jan Johansen, Melodifestivalveteranen. Sjungit bl a _Se på Mig, Sista Andetaget och Let your Spirit fly.

_Jag måste få skryta liiiiite, för en av mina absolut bästa dagar var igår då jag fick stort beröm av Jan för min sång *sååå stolt* Oskyldig

Annars idag har man inte hunnit göra särskilt mycket, kom upp för en och en halv timme sedan ungefär. Nu sitter man bara och ser ut i hästhagen ibland från köksfönstret och diggar Drängarna på högsta volym ^^

Ha det bra allihopa!