Godmorgon 2008-01-06
Godmorgon alla russinälskare….
Snön ligger djup på taken, endast tomten är vaken….
Idag är det dax för årets första bygdetravlopp. Jaritza (e Kanel u: Maritza) skall ut på banan för första gången på nästan två år. Även om hon inte är "klar för start" så är Istraven i västra värmland en väldigt bra träningsmöjlighet.
Hemmavarande skall träna Wella och Troll Twix.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Godmorgon alla!
Jag har morgonfodringen i stallet, så om några minuter ska jag ge mig ut i den mörka, ruggiga vintermorgonen och skrapa bilen och sedan åka och mata 28 hästar, byta en himla många täcken och till sist langa ut allesamans i deras hagar.
Men det känns faktiskt helt okej! Jag har ju ägnat julen åt att vara i New York, och saknat alla djuen och livet i stallet - så det gör inte ett dugg att det bli en rivstart här hemma med en söndagstidig morgonfodring! :)
Hoppas att ni får en fin dag alla!

Godmorgon!
Snart är det dags att gå hem från jobbet. Ska åka och hämta halm och flytta hem fölungarna från deras avskiljningsfilial, innan jag får sova. Hoppas på fint vinterväder så att jag kan inviga min "nya" kamera i eftermiddag. Jisses vad inställningar det finns Liselotte… Ha en bra dag och kör lugnt på vägarna!
God Morgon!
Det snöar! Visserligen horisontellt, men ändå…..Typiskt att det blir snö när alla barn skall börja skolan igen! Jullovet här har ju bara bjudit på blåst och regn. Får se om pållarna tycker det är mysigt att rulla sig i dag, förut har dom sett ut som lerfigurer på kvällarna, men nu blir dom ju rena! Vi skall åka till farfar och kolla lite kläder för honom innan flytten till hans nya boende. I morgon väntar jobbet igen! Ha en bra dag!

God förmiddag! Plötsligt var klockan tio igen innan vi kom upp, man ska inte hosta hela natten… Här är klart och minus femton, gnistrande vinterväder! Vad vi ska göra blir beroende på vädret, just nu ändes det kallt att rusa ut med hästarna…
Hejsan! Jag har precis ätit en stor frukost efter dubbla stallpass, då jag sköter om grannens hästar också, de har farit till fjällen och jag ska hjälpa dem i fem dagar nu.
Nu ska jag njuta av min sista lediga dag på lovet innan jag börjar arbetat igen. Ha det så gott!
God förmiddag!
Har just ätit en andra frukost efter att ha kommit från stallet. Här snöar det och det är riktigt trevligt!
Idag skall jag nog bara göra ingenting tror jag!
# 2 Det är därför jag bara kört på autofokus….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God kväll igen då! Har jobbat för fullt i stallet som vanligt när man är ledig det gäller att passa på med sina egna hästar när man har tid. De senaste dagarna har det varit mycket ponnymätningar vilket är jättekul, kunde i fredags konstatera att jag har lika lång mätkäpp som Entill