Godmorgon 07-12-23
Ingen vaken än? Här är det äntligen minusgrader igen, och all snö är stenhård… Vi ska packa in oss i bilen och styra kosan söderut efter frukost. Röros blev chippad igår, och var jätteduktig. Hon fick även träna på att stå bunden i spiltan, även det gick bra. Nu ska vi bara öva på att gå i koppel så blir det nog bra sedan:)
Nä, packa ihop resten var det!!!

God Morgon!
Här är vi vaken, sambon har åkt till Stockholm för att hämta hem sonen som jobbar till kl. 20.00 i kväll, fanns inga biljetter kvar när han skulle boka. Han hoppar in och vickar så det är det svårt att planera långt i förväg.
Ska släppa ut hästarna, göra ännu en sista handling i stan och sedan väntar knäck, Jansson lite mer städning och ta in granen.
Ha en bra dan före dan!

God morgon dan före dan här i roslagen är det grått och -0.7 antagligen halt ute igen så kör försiktigt Sköt om er där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Nu har jag precis kommit in från morgonpasset i stallet, det tog tid. Men när jag är ledig så smådonar jag, sopar och fixar lite extra saker runt russen. Och vips så har tiden flygit iväg. Ha en bra dag!
Sen i dag också! Men god morgon i alla fall!
Lite fruset är det ute, skönt…..sonen har åkt och hälsat på mormor och morfar, maken har åkt till Roma till sin pappa, här är jag med en okokt skinka och okokt knäck…..och min förkylning!
Ha en bra dag!
God förmiddag!
Skinkan är klar, och i kvällkommer kamraterna hit och proväter den och saffranspannkaka. Trevligt värre!
Glöm inte klura över julnöten!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
#5 Du har väl salmbärssylt???????
Tyvärr inte… Kör hallon/björnbär, det närmaste vi kan komma här på fasta landet.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

#8 haha hvor er den flot! Hvem har lavet den??

Det er nogle venner der har lavet den. Jeg havde sagt, jeg ikke ville have en grim peberkværn lavet af olietønder med et bilvrag på toppen, som man ser nogle får. Det er Amarillo 348 der har stået model efter et billedet der taget, hvor jeg springer på ham. Jeg tror det er fra 1987. Hesten står nu oppe i stalden ved følhopperne.
:) Den er da vildt fin :) Tillykke med dagen forresten, hvis jeg ikke har sagt det.