Pass..
Hur mycket kostar det att fixa ett nytt pass?
Grundstamboksförning för föl kostar 300:-, för äldre russ 500:-
Utbyte från registreingsbevis till pass kostar 500:-. Allt exkl portokostnader.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

jag var och hämtade ut det nya passet på min Fenomen för ett par dagar sedan, måste bara säga, Fan vad snygga de blå passen är! de ser jätteproffsiga ut!

#2 Jag tycker tvärtom… visst kanske de nya är mer praktiska, men de gamla var betydligt mer estetiskt utformade. De nya är mer plastiga och "moderna"…
Men smaken är ju som baken ;-)
okej.. Men jag har för mig att det kostar en himla massa penga ? och att man ska ta prover på att det verkligen är luddan och ingen annan?

ja du skickar in antingen blodprov eller hårstrån med rötterna på (beroende vad pappan lämnat för nå) till nå labb ;P gjorde det dära på pondus, trore kosta 1000 kronor åfå provsvaren.
Fats du behöver ju bara göra det om du inte har orginalen av hennes stamtavla och skit ;P
Okej.. jaa hon har ju Raider. och hur tar man reda på sånt? och jag har bara 1 papper där vi skrev våra kråkor på och en massa grejor man skulle kryssa i osv
puttt

hör med pernilla Jobs hon är dukitg med det dära:D

Det är Liselotte som utfärdar pass, så det henne du ska vända dig till. Hästens pass har förkommit? Hon har haft ett tidigare? Maila henne så får du veta exakt vad somkrävs.
#8 okej :) ska pma henne :)
#9 okej.. jo hon har haft tidigare… det försvann vid ägarbytet mellan mig och uppfödaren :S vad har hon för mail?

#10 PM:a Tittut som skrivit inlägg 1, det är liselott

# 10 Om du menar Liselotte så är hon"Tittut" på denna sida.
Finns nog tele.nr. på russavelföreningens sida.

jaha okej men nu fick du iaf hjälp :)
ah pma tittut med :) nu får de bara lov att va rätt liselotte :D haha