God morgon 2007-12-29
Hej svejs!
Har precis kommit från stallet och så har jag varit och matat fåren. Ska snart kasta mig i duschen. Åkte på att jobba i helgen, samt att det är middag hos släkten i kväll, så Agge har på sin lott att fixa kvällens tips!
Ha en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här är vi drabbade av sjukdom, Sara sov bort störtsta delen av dagen igår, och jag får jobba idag eftersom en på jobbet är sjuk. Det blir således inga klubbtävlingar på Birca idag för oss. Mot frukostbordet, och sedan jobbet!
Morron! Grått igen, får snart gå i ljusterapi tror jag……..vi ska in och slåss med massor folk på IKANO huset i linköping….ska till svärmor i em och fira lite jul igen…. svägerstan och barn var bortresta så vi kör en gång till……bara det inte blir julmat…….
God Förmiddag! Här har det regnat och regnat både i går och i natt, så damerna får tillbringa dagen i stallet! Dessutom blåser det kuling, fy vilket julväder! I dag kommer släkten på middag, men ingen julmat får dom, utan det blir ugnsstekta kycklingfiléer och klyftpotatis…..Skall inte jobba förrän nästa år, den 2/1, skönt skönt med långledigt när hela familjen är samlad!
God förmiddag! Här i Roslagen har det också regnat i natt och blåsigt har det varit i ett dygn. Hoppas det avtar lite under dagen. Morgonens stallpass är avklarat och hästarna betar i hagen, ja de lämnar höhögen och går och letar efter grönt gräs. Få se vad vi ska göra idag.
Ha det gott!
Snart kan jag sticka hem, vad skönt! Har haft en rätt jobbig dag igår här på jobbet, så det ska bli skönt att ha ledigt snart! God dag alla!
God morgon!
Här är det kallt idag, -8°. Bara bita ihop!
Jag ska då ut och köra världens lataste russ alias Zolle, så han får göra lite nytta :) Sen får vi se om jag går på en prommis med min kära Musse, han var så pigg igår så han behöver lite motion idag med, nu när underlaget äntligen börjar tillåta små prommisar.
Nej nu ska jag äta frukost, är väldigt trött så jag behöver några uppiggande koppar the! Blev sent igår kväll, liksom alla andra kvällar på lovet… Jag har då lyckats vända helt upp och ner på dygnet!

Hej på er alla. Här på Gotland är det ruggväder med mycket blåst och här har det regnat mycket så allt är surt =( Håller på och fixar lite inne i stället och försöker fixa lite bilder och scanna och sånt ;) Hare bra alla =)

God middag! Här är det grönt ute och hästarna levar fortfarande mest på gräset i sina vinterhagar - är bara måtligt intresserade av självserveringen med hösilage. Även matvraket Gottfrid II lämnade höet i sin box när han var inne i går. I dag ska jag kolla stängsel.

God eftermiddag.
Här regnar det en hel del, och såklart för att göra det tråkigare så blåser det med.
Men då fick lillasyster iden att köra häst. Sagt och gjort vi gav oss ut med tvååringen som fick jogga en del idag. Med oss två i vagnen!
Stackars liten, massvis att dra. Men hon brydde sig inte, blir nog travis av den också!
Skönt att stallet är mockat redan så man slipper fixa med det i eftermiddag.

God middag här är det lerigt och grått Har haft vet. här besiktat TiGer som flyttar på tisdag så datorn fick vila i morse Ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Gokväll alla
idag har vi varit till stan(Umeå) och handlat lite och på väg hem så började det snöa jippie! och en par minusgrader ,äntligen kanske det blir nåt annat underlag än sten frusna halkiga hagar för de arma hästarna
Ha det gott alla runtom i landet