God Morgon 2007-12-28
Morgon i stugorna nu stundar årets sista helg, ingen vinter i sikte ännu. Roslagsväder för dagen blåst +6.5 varmt blött och lerigt i backen. i dag måste jag åka in till Norrtälje och handla lite färskvaror och det blir till att trängas med folket som är jullediga det brukar inte finnas en parkering att uppbringa i centrum. Nu är det dax att ge hundarna lite frukost och sedan ner till hästana Ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Nu är vi hemma igen efter an snabb sejour ner till Enköping. Väderrapport: mulet och fyra plus, usch. Det har fock snöat flera centimeter medan vi varit borta, så det finns mer att halka på, all sand är äversnäad… Annars är det jobb som gäller idag,o ch Sara ska iväg på något tjohej med ungdomsavdelningen i ridklubben. Nu ska jag gå och se om jag ser några hästar!
# 1 Hej Bisse! Synd att du inte hade tid att stanna i förrgår. Hade varit trevligt!
Jag är nyuppstigen. Jag gick och lade mig igen efter att ha varit i stallet. Sedan ringde de från jobbet och frågade om jag ville jobba i helgen. Nu blir det pass som gäller ett par timmar, innan jag måste hämta hö till ullen.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God dag! Ja så heter väl det den här tiden på dagen, hästarna och stallet är klart, småpysslel hemma och nu ska jag vila en stund. Ha det så gott!
Uffff tillbaka på jobbet efter några sköna juldagar. Här regnar det och är allmänt trist. Men i morgon är jag ledig igen, så ska jag åka hem och hälsa på hästarna :) Förresten har Gwendolyn åkt till sitt nya hem d. 22-12! Allt gick vägen utan minsta problem. Hon gick tilmed rakt upp i transporten, vad jag annars hade bävat lite för, eftersom hon inte var helt lätt att få upp när hon åkte med sin mamma på premiering i augusti. Men liten blir stor! Hon befinner sig väl i sitt nya stall med nya vänner. Vad glad man blir när det går så bra :) God "bak-Jul" alla :)

#2 Ja det hade varit väldigt skoj att hinna träffas mer än tre sekunder, men vi hann till Saras presentkort-butik med femton minuter till godo …