Julaftonsritt!
Det hade vi alltid i stallet där jag höll till som liten, vi samlades allihopa (15-20 st) och red så snön yrde.
Idag har jag varit ute med shettisen Manda på en körtur och stalltjejen Angelica red Dorina. Det var härligt, snön yrde inte med granarna och den mossbeklädda skogen är fin ändå.
Hur gör du/ni på julafton, körs eller rids det?

Idag blev det varken körning eller ridning.. hade tre hästar att borsta göra mat och mocka till + kvällsfodring så allt tog lite tid och helt plötsligt var det dags att åka hem :)
//Mickan

För cirka ett dussin år sedan red min kusin och jag ut på julaftons förmiddag på två ridskolehästar: en C-ponnyvalack som hon hjälpte till att utbilda och jag på en gammal oldenburgare. Det var 25 grader kallt och massor av snö, men vi pälsade på oss och fick en härlig tur. På grund av kylan skrittade vi mest, plus en härlig galopp under snötyngda grenar. Efter att ha skött om hästarna sedan hem till jullunch - ja, det var en härlig och minnesvärd julaftonsritt!
För ungefär lika länge sedan som Pernilla sa, på min Vallatid var det tradition att alla hästskötare åkte upp till stallet tiiiiidigt som attan, vid sex, mockade och fodrade och gav sköthästen diverse godis. De som hade rid el körbara sköthästar red ut ihop en sväng. Jättekul, minns att det ALLTID var snö på den tiden.

tänkte ta en ridtur, men det vart inget, tiden räckte inte till :/
får ut med han imorrn i alla fall..

För hundra år sedan red vi julaftons gallopen runt Djurgården med Tant Ella och då gick det undan tidigt på morgonen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 4 Va, har GerTi förvandlast till en ren.
Hon ser stilig ut men hoppas förtrollningen går över till nyår!
Ha det så gott!
Vi brukar alltid rida en tur barbacka på julaftonsmorgonen. Men i år blev det tyvärr ingnet. Var så deprimerande väder, mulet, grått och regn i luften.

#7 ja hon blev en ren, men jag tror det börjar gå tillbaka nu förvandlingen

Vi brukar alltid rida julaftonsritt i julkostym, men i år var jag inte med eftersom jag är sjuk… Men det brukar vara kul!