Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 408 ggr
karisma
0

God Morgon 2007-12-25

God morgon och god fortsättning på helgen. Hoppas ni inte gjorde som jag igår åt tills jag nästan sprack, för det straffade sig med illamående hela natten Ser inte fram mot en ny sådan natt så jag tar det nog lungnare idag med maten Annars är allt som vanligt i Roslagen plusgrader och grönt ha det skönt idag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Här i Östergötland är det grått och trist…….får väl ta en uppiggande tripp med pållarna senare. Ha en god fortsättning.

[Croneld]
0

God morgon! Jag tog det lugnt med maten igår, men åt två hårda smörgåsar med gravad lax på till frukost. Smarrigt värre! Morgonpasset med hästarna har varit lugnt, har passat på att kratta vid hagarna, allt höspill ska bort.

Senare idag ska jag njuta av romantiska kostymdraman och westernfilm på tv.

Ha det så gott!

MagganS-B
0

God Morgon! Kul att höra att det är fler än jag som äter gravlaxmacka till frukost! Jättegott! Pållarna tyckte inte om att gå ut i dag, det blåser och flyger stora regndroppar i luften, fick lägga höet i lä bakom stallet.  Jag tror inte ens att det tänker bli ljust ute…..en sväng till Roma och svärfar blir det, sen är det nog TV som gäller…..och inte såååå mycket mat"

Tittut
0

Hej!

Börjar återfå lite av aptiten, efter ett par dagar med magsjuka. Ska till mor och far ikväll och äta det som inte gick ner igår.Skrattande

Ser som Croneld fram emot alla fina tv-upplevelser som komma skall under julen. Jag brukar sällan kolla på TV, men vid jul är det synd att inte göra det.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Jenniferohlson
0

Goddag!

Idag får hästarna vila sig iform, men finns ju endå sysslor att göra med dom:)

Vi fortsätter att fira jul även idag!

Russtoka
0

God fortsättning på julhelgen alla!  Efter midnattsmässan fick pållarna lite extra hö och ett par morötter. Det har blivit milt igen och vi har tvingats stänga in dem i lilla hagen runt uteboxarna igen. Grannen envisas med att köra virke med traktor ur skogen förbi här, fast det är Juldagen och vägen blir allt mer mjuk och ofarbar…Ledsen

Det var några dagar före julafton med frost och frusen backe, då de verkligen njöt av att få strosa runt i stora hagen, spana in grannarnas hästar, markera om revirhögar, busa osv. Det är väl det roligaste de kan göra just nu när jag måste hoppa fram på kryckor och Lennarts pojkar är hos sin mamma över julen. Sen kanske det kan bli någon promenad eller tömkörning, som är vad jag vågar låta dem göra på egen hand.

Lennart och jag har firat jul på tu man hand, med lite god mat, levande ljus, bokläsning, (TV har vi ingen, webb-tv har krånglat), lugnt och skönt. Webbradion går med stämningsfull julmusik…Glad

amandahandersson
0

God eftermiddag :D

Nu har jag gjort lite nytta, dvs. jag har kört suraste pållen i landet, nämligen Zolero ;) Han tyckte det var kul att komma ut, första passet efter 2 och 1/2 veckas vintervila för hans del.
Han var lite stel, så jag masserade honom läänge innan vi for ut. Han gick jättefint :)

Stackars Musse halkar ihjäl sig :( Hoppas det blir bättre underlag och att det kommer snö SNART!

God fortsättning!