Hon hostar upp slem!
Ja då är det kyligare ute och min lilla dam hosta upp slem, typ som snorklump. Hon är pigg ingen feber äter som alltid=glups. Ska ringa vet i morrgon ska jag bli livrädd lr kan hästar hosta upp snor typ vid förkylning?
Enda gången jag har varit med om att en häst hostar upp slemklumpar var när min valack hade problem med luftvägarna… Vita, sega slemklumpar var det då.
Jag har haft en häst med samma problem och det botades med lite pulver. Hoppas att det ordnar sig för din häst!
Kolla upp hästen och GOD JUL!!!!
Ventipulmin och frisk luft!
ja hon går ute 11 tim om dagen 7-7 med frukost,mat ute sen in vid 18 ibland 17 dessutom är fönser och en mindre dörr öppna hela tiden. #4 vad är Ventipulmin finns att köpa vart? vet sa att det inte lät något när hon andades och hon hadde brådis så jag skulle återkomma (en häst som skulle föla där med fick hon brådis)
tror inte att distriktsveterinären hörde så mycket som lät konstigt på min häst heller. Vi åkte i alla fall in till kliniken den gången och de kollade i halsen och han fick slemlösande och Ventipulmin och något mer, typ antibiotika. Ventipulmin är kramplösande och mig veterligen så är det receptbelagt. Sa inte vet nåt mer??
Ventipulmin verkar som astmaspray verkar på människor, alltså kramplösande och luftrörsvidgande, fast det är i antingen pulver eller flytande som tas med fodret, receptbelagt!
aha jag tyckte jag kände igen namnet Ventipulmin min son fick det som liten astmamedicin. Jag ska ta å ringa henne igen och se när hon kan komma e ju helgdagar nu så få se när sjutton hon kan komma….
Vattna höet o kraftfodret
hon får ensilage men jag ska blöta upp pelletsen hon får (har gjort det i baland då jag tycker hon glupskar i sig lite väl fort.
#8 Ventoline heter det till människor…..
japp jag vet :) men tycket ändå att jag kännde igen namnet vento bla bla :S