Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 340 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 07-12-22

Idag infaller midvintersolståndet,så från imorgon blir det bara ljusare! Det behövs vverkligen här, men vi står så gärna ut med mörka december, vi har ju ljus så det räcker resten av året:D Vintersolståndet inföll idag 06.16, så nu har det vänt! Jag ska jobba idag, och sedan får vi mat hos svärmor och så ska vi packa bilen inför reasn till Enköping.

[Tjiwi]
0

Ingen som svarat……här är det mörkt och kallt. Ingen snö!! Nu blir det kaffe, sedan in till Linköping för att handla klappar…tidigt gjort va??

Tittut
0

Tom jag skall handla julklappar idag. Inte många alls. Vi har rationaliserat bort det mesta sedan länge, men jag skall köpa lite vinterkläder till Elan och sedan den julmat som behövs. En skinka, lite sill och potatis, resten har vi redan.

Barnen och Staffan for just iväg och skulle hugga gran. I mitt gamla hem hörde det julaftonsmorgon till, men sambon har andra tradiotioner, så nu blir det som han vill…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Morgon trött i mössan i morse glömde att  gå in och säga godmorgon Hämta hö och körde bort dyngstacken igår kväll det har ju varit lite blött i höst så det blev vinter göra Skall lura x-et att hugga gran för jag tar bara fel de ser ut som katten släpat hem den. för det är ju kul om den ser ut som en gran För var ska jag annars hänga alla fina lila kulor och ljus nu är det bara två dagr kvar HA DET

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Kajsa-B
0

God morgon!

-10 grader, ett litet snötäcke klar himmel, det blir nog en jättefin dag idag! Shettisfölet Bonfire och Morning var på bushumör när jag släppte ut dom, så då fick Todd (welsh corgi cardigan) jobba. Det tog honom inte lång stund att valla in dom i hagen igen.

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

God morgon! Nu har vi ätit långfrukost, allt är klart inför julafton så nu ska vi ta det lugnt i helgen. Solen skiner och det är friskt och kallt ute. Snökristallerna som ligger på marken är centimeterstora, vackert!

Ha det så gott!

MagganS-B
0

God förmiddag från Gröna Gotland!

Skulle jobbat, men världens förkylning har drabbat stackars mig, så det blir Ibumetin, nässpray och Kan Jang i stället. Man kan ju inte gå och hosta och snora när man jobbar på  apotek…..Sov i stället till 1/4 i 10 då äldste sonen som skulle åkt från Gävle kl. 7 precis hade vaknat. Färjan hem gick 11, så det var lite tight om man så säger…..Det fanns dock plats för en gammal Volvo och en person i kväll i stället, tur, tur…..I dag blir det i alla fall ingenting gjort här, utan jag går och lägger mig igen! Kjell är i Visby och handlar så det är bara hundarna, pappersnäsdukar och jag i sängen, låter skönt va?Skrattande

Odena
0

Hej på er alla. Som sagt så är det grönt här och inte en minusgrad eller en aning snö i sikte men man kan alltid hoppas ;) Skönt nu med Jul lov =)

amandahandersson
0

God morgon!

JA, minusgrader idag! Första gången på hela veckan!!! :D
-4° är det nu. Nu väntar jag bara på snön, så jag får träna häst på lovet! :)

Om det inte kommer snö snart strejkar jag eller något. Har verkligen planerat att träna en massa på lovet, bland annat så ska Musse få prova vagn och Zolle ska få prova på sitt härliga träningsschema.
Allt det där briser ju om det inte kommer snö…