Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettefterlysningar
Läst 1341 ggr
marika-J
0

Ymp 515?

Hej! någon här som vet någt om hingsten Ymp?

Hans far, Rex G, eller farafar Major G?

tacksam för svar..

Nitro
0

Rex G provade jag att kvala i monté, eftersom han inte gick att köra. Han kvalade dock själv, sprang och skrek och bråkade och i stallkurvan stannade han tillslut helt. Ingen trevlig upplevelse alls!

Enda infon jag har om honom. haha!
Han går som ridponny hos en tjej i gbg-trakten tror jag, han blev steril om jag inte minns fel.

Rex har lämnat några bra avkommor i alla fall, tror jag.

marika-J
0

haha, okej! tack. låter som en lovande stam..

steilinger
0

Hej !

YMP är kvalad som treåring på typ 2.40 var utlånad då från kurt larsson till någon "neråt". såldes sedan och har enbart används till avel bara.

Vi har en treåring efter honom slutade på rec 2.26

Miii4
0

Är det YMP, isabellhingsten?

Isåfall hade Johan Untersteiner honom ett tag. Minns att det var en fin hingst :)

jonne
0

Hade ett russ efter Ymp.Var fin & snäll.Men inget trav ämne,ville inget framför en vagn,lat som f*n,hade säkert blivit en bra utställnings/avels hingst..

steilinger
0

Ja ymp är isabell, våran avkomma är pigg och jättesnäll att hålla på med och att köra o rida.

[Croneld]
0

Hej Steilinger, har du sett att jag PM:at dig, blinkar det ett kuvert i inkorgen? Hur är det med barnbarnen. Skicka gärnna ett Pm och berätta vad du har för planer med dem. Kanske är jag intresserad..Kramar

marika-J
0

Ja han jag håller på att köra in är efter Ymp, Fiodor heter han :) Han är väldigt pigg och har ett väldigt fint steg.. det kanske blir något bra av honom..

steilinger
0

Lite kul, våran har ponte som morfar med. Han gjorde sex starter bara men tränade 10 sekunder under sitt rec. Så mer finns, men han ville spara lite på krafterna…

Lycka till

Cara-Mia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade Ymp på station förra året så jag har tre avkommor efter honom. Ymp är en lugn hingst och är jättebra både när han går med ston och bredvid ston. Han pratar alltid med sina ston när han betäcker. Fick alla ston dräktiga som var hos mig. Har väldigt bra dräktighets statistik. Han är inte hingstig. Han nedärver sina goda rörelser och sitt lugna och bra psyke. Snällare hingst får man leta efter.

Det är lite roligt att han ärver ner många olika färger. Har två godkända söner, Knytte´s Kiwi och Knytte´s Sparris.

Han är även far till Knyttes Spirea som blev res.Bis på Skansen som 2-åring samt Sibborp´s Waldemar som blev bästa föl på skansen i år.