God morgon! 2007-12-19
Nu har jag vaknat upp upp ordentligt, det är kallt och frostigt ute och det knastrade så där härligt när jag gick över gärdet till stallet. Det känns tomt nu när jag bara har tre hästar hemma för tillfället, men mer tid och omvårdnad får de jag har nu.
Idag är det min sista arbetsdag och jag är ledig i hela 18 dagar, det ska bli så skönt och hoppas vi får fint vinterväder så det blir skönt att vara ute.
Ha det så gott!

Godmorgon i landet! Här ute blåser det rejält och termometern står på fem plusgrader. Det gick bra att köra till ridningen, fyrhjulsdriven bil är verkligen guld på vintern! Idag väntar smådjuren på att få rent, och sedan är det diskbänken som behöver röjas. Peter ska väl förhoppningsvis hämtas också, han behöver inte fara iväg söderut igen hoppas jag…
God morgon!
Här äör det kallt, men sitter inne hela dagen, så jag får inte känna av det så mycket.
Ha en trevlig dag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Kallt i Hälsingland också -7 vid femtiden. Tycker det är så skönt med kyla efter allt regn.
Jobbar näst sista dagen ska avsluta denna termin på mellanstadiet idag med de fyra klasser som jag haft, blir litet julbord också till lunch. I morgon blir det lite julpyssel och avslutning i kyrkan med den 9:a jag är handledare för sedan väntar jullov. Antagligen sätter julhysterin in också lagom när man går hem. Bara köttbullarna klara än så länge.
Ha en bra dag.

Morgon frostigt och kalt ute, vaknade förkyld det har jag inte tid med. Nu ska jag gå en promenad med hundarna och njuta av naturen sen får vi se vad jag årkar Ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hallå alla! Höll precis på att skriva ett god morgon då det helt plötsligt blev ett litet strömavbrott…..typiskt!
I alla fall har vi plusgrader ute, så nån vit jul blir det inte här! Hästarna är tillbaka i sin vinterrasthage efter grindkraschen i går! Den mesta geggan är borta nu, så dom går torrskodda i alla fall. Nu väntar lite pyssel innan jag kan ta det lilla lugna, badrummet ser för bedrövligt ut i dag! Två hundar fick sina julbad i gårkväll nämligen…..Tiken löper, så jag vet en liten Hell-hund som tänker yla sig igenom helgerna! Hans riktiga husse kommer hem, så han får hålla koll på eländet. Inte för att det hänt nåt på tre år, skillnaden i storlek är kanske avgörande, men man vet ju aldrig…..vad säjs om korsning bordercolliecollie x dvärgtax?????
Ha en bra dag!