God morgon 2007-12-18
Fullt ös här. Ska kasta i mig en macka så jag klarar av att släppa ut hästar och börja jobba. Jobbet bjuder sina kunder på julfrukost idag, så sedan blir det gröt och skinkmacka och kanske lite glögg, vem vet?
Det står -6 på termometern, så kanske blir det en sådan där gnistrande och otroligt vacker vinterdag som igår. Bara snön som saknas.
Ha det bra, och jula försiktigt.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon har just kokat rödkol det är lite för mörkt att gå ner till hästarna ännu -3 grader och stjärnklart och frostigt där ute I går kväll var det snor halt när jag åkte till ridhuset det låg bilar i dikena och farbror pölisen var där så min transport gick inte fort hem Dagens schema är att hovis kommer till Qluring och mina föl som inte vill bli fångade sist han var här, sedan är det som vanligt tror jag Ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här har vi sex plus idag igen… Igår var det kallare under dagen så det tinade inte så värst mycket, men nu…
Idag är det avslutning på ridningen för året. Få se om det går att köra dit med den här värmen, småvägarna blir som skridskobanor. I värsta fall får vi väl rida dit, det är ju bara sju kilometer…
God morgon! Idag är det julpyssel som gäller på arbetet, så jag är här tidigt och förbereder innan skolklassen kommer…Vi ska också äta julbord till lunch så dagen går i julens tecken. Ha det så gott!
God Morgon! Julhandeln står på programmet…..Willys är det som gäller, man behöver ju inte ruinera sig för att det skall bli jul. Blir nog någon mera julklapp också! Annars är det som vanligt gråmulet och +1! I går hade hästarna lyckats få ner grinden, men inte gått ut, alla elgrindar låg på marken, även till den hagen dom inte går i……undrar hur det gått till, dessutom hade Deli en stor gren som satt fast i svansen. Tänk om dom kunde berätta!

God förmiddag!
Fortfarande Uppehåll!! Igår hade jag djurskydd/miljöinspektion. Den gick bra och så fick jag lite sällskap till fikat.
I dag hoppas jag att jag hinner med att köpa julklappar annars har julgardiner och annat pynt kommit fram.

God förmiddag, här har vi -7 och gnistrande frost. Har kört en morgontur med min lilla ängel Zharanof. Kallt men mysigt. Ska slå in lite julklappar och sedan till frissan. Blir nog en sväng till mataffären oxå.

Ush ingen bra start på dagen alls idag.
När hästarna skulle ut så upptäckte jag att damernas hage var sönder, hur sjutton det kunnat gå till! Så de fick snällt ta valackernas förra hage.
Men det hade ju inte Ina tid att vänta på (tar ut flickorna tillsammans), så hon knockade mig precis vid ögat. Nu ser jag ut som en boxare :P.
Sedan fick hunden frispel och hade glömt bort allt vad sitt heter och bara drog omkull mig helt plötsligt.
Idag är dom billiga djuren, allihopan. :p

God eftermiddag! Här är det -6 och dom få timmarna som var ljusa var riktigt fina, bara snön fattas. Idag har jag gjort mitt sista prov för året
Känns otroligt skönt eftersom vi har haft enorma mängder av sånt dom senaste veckorna, så man har ju inte hunnit med någonting annat. Men hästarna får ta det lugnt även idag för vi ska besöka kusinen som fyller år. Ha en trevlig kväll!