Lilla Njord är min.....
Nu måste jag berätta för er alla att jag blivit hingstägare……igen! Har hämtat hem Njord idag. Han är jättemysig. I morgon ska vi titta runt här på Vässentorp och så ska han få bekanta sig med sina nya vänner. Sist men inte minst längtar jag efter att få borsta hans lååånga man och lugg!! 
Grattis! Vilket kap. Kan man få se någon bild på honom i hans nya hem?
Åh vad roligt!!! GRATTIS!!! :)
Vad roligt Ia Stort grattis från oss i Mantorp!

Grattis till den nya och lycka till önskar vi från Norrtälje
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Vad skoj! Jag stambokförde ditt nyförvärv Njord 612 i torsdags, och stambokföringsbeviset är postat till Långasjö. Jag ser fram emot att så småningom (när jag fått meddelande från Liselotte att hon fått ägarändringsblanketten) föra in dig på min lista över hingstägare igen!
Kul att se dem - och Ull är ju bara sååååå fin - fast han inte är ett russ! ;)
Grattis Ia. Jag tycker det är kul för dig, med ett bra ämne att jobba med, även om du vet att jag grämer mig att det inte blev som jag hoppades…
Lycka till och en stor kram!
Förresten, det kanske var tur att du fick åka med hästhämtarbilen från Emmaboda?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Jaa Liselotte, egentligen är det ju du som är "mamma" till allt detta……hade jag inte åkt med dig så hade jag ju aldrig blivit så förtjust i honom. Han verkar i alla fall jättetrevlig.
Ja, förstår att du ville jag skulle välja den andra, en fin en till ju……
Kul att du köpt Njord. Har funderat på att betäcka med honom. Kanske kommer till dig i vår om jag får….
Grattis! Hehe, vilken var den andra då?
Grattis till den fina hingsten.