Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1084 ggr
karisma
0

God Morgon 2007-12-17

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon till mullet väder och -0,5 kalt får se vad dagen har för väder att erbjudar.Trött efter en dag i Stocholm på utställning med hund 5000 hundar var där i lördags på mässan gissa om livat, Så igår var jag som en sombi åter till julhysterin idag  Ska åka en snabbis till ridhuset med Qluring och låta honom springa lite Ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Här har vi -6 på morgonen. Skulle vara trevligt med lite snö.

Hur gick det Malin, blev det nåt cert på vovvsan?

Idag blir det lite passande på morgonen, sedan bortaarbte hela dagen. Arbetskamraten har blivit far, så jag får rycka in och jobba lite för honom ett par dagar.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

karisma
0

#1 Nej du inget cert på mina vovvar så länge jag låter dem springa med pälsen utsläppt De får ingen längd på sitt hår och jag är inte så mycket för att papiljott demOskyldig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Anna-Uppsala
0

Karisma => VA? Har inte dina hundar papiljotter?! *förskräckt* Hur står de ut?

Här är det frostigt vitt överallt i gatlyktornas sken. Jag har just läst ut Chrisse Fagerströms "Mera Hästhistorier". Hennes böcker är så bra och man blir verkligen förtjust i och nyfiken på de finska hästarna hon beskriver.
Böckerna finns inte att få tag i i bokhandeln längre, gissar jag - men däremot på antikvariat eller kanske till och med tradera? Leta, för de är värda att ha i bokhyllan!

Ha en bra måndag allesammans!

StuteriSolo
0

Godmorgon ilandet! Här är alltså uppochnervända världen, vi har en varm, västlig vind och sex grader varmt… Peter ska befinna sig i Stockholm och lossa på byggarbetsplatsen vid Sabbatsberg i skrivande stund. Inatt vaknade jag tjugo över två av att sonen fräste förbi med traktorn och gav hästarna mat, han kom ju ihåg det iallafall, även om det ska bli spännande att höra hur han orkat med skolan idag… Nä, nu ska jag greja frukost!

MagganS-B
0

God Morgon alla glada russmänniskor!

Nu börjar nedräkningen, märkte det på jobbet i går, folk börjar panikhandla, vi hade mer kunder än vanligt på en söndag, så det var fullt upp eftersom vi bara är tre som jobbar på söndagarna…..Jag skall jobba i dag också, men sen väntar tre dagars ledighet, eller vad man nu skall kalla det…..måste ju fixa lite inför helgen i alla fall, även om vi brukar ta det ganska lugnt med både mat och klappar. Man befinner ju sig i det stadiet av livet när barnen är avflyttade (till fastlandet naturligtvis!) och bara en kommer hem. Barn, förresten, det var ett tag sen…..Jag kan faktiskt trösta er med att det är skönt många gånger att ha kommit till den åldern att det är trevligast att "låna" andras barn! Helst barn som gillar russSkrattande!

Vädret har återgått till "blöt-filt-stadiet" alltså disigt, fuktigt och lite vind……Ingen snö i sikte!

[Croneld]
0

God morgon!

Här är det åter frostigt kalla och mörkt tidigt i morse. Ystra russ och hungrigaGlad. Toffifee har fått en "egen" sida nu när hon flyttat från oss, se Team Bruhn. Ha det så gott idag!

PernillaJ
0

Jag tänkte just skriva och fråga hur det gick för russinmattarna på Stora Stockholm, fick ju svar ovan om Malins yorkie (om de inte har papiljotter, kan man inte ha små fräscha overaller på dem?). Hur gick det för Kajsas dotter Erikas (welsh corgi) cardigan, då?

Minus 6,5 grader i Leksand, lite disigt och fortfarande tjockt med rimfrost på allting. Igår när det var sol var det riktigt magiskt för allt bara glittrar. Ett tunt snötäcke har vi också, lagom bara så det är vitt och fint. Om ett par timmar ska jag fara till Rättvik och äta julbord, sedan diska litet hästar, hämta några balar spån och chipa en shettis och ett halvblodsföl.

Jenniferohlson
0

Godmorgon!

Idag lyser solen och det är -3.2 grader ute.

Idag ska jag plugga lite.. Stallsysslor som vanligt och ut och köra GerTi, eventuellt kanske jah tar en tur barbacka ¨på mitt varmblod som börjar bli snäll även utan sadel.. :)

Ha en bra dag allihop!

NatthaBlom
0

Godmorgon! Idag är det sånt här mysigt väder! Man kan se sol ljuset lite bort mot Dundret från mitt fönster:)

Vi kom hem vid 1 inatt efter att fått lov att vänta i Vilhelmina i nån timme pga av en dödsolycka just framför oss, tänk vad lätt hänt allt är egentligen:S

Måste bara berätta att i fredags så var jag hem i en timme! Jag visslade efter Mawerik som stod så långt bort i hagen han bara kunde tom ända borta i hans sommar hage! När jag visslade efter han kollade han upp och satte sedan av i full galopp mot grinden där jag stod, sedan så var han som en nallebjörn o ville inget annat än att bli kliad o klappad:)

På bilden försökte Mawe få en puss av Tina men han blev dissad stackarn

SigneK
0

Huh vad jag känner mig trött och TJOCK idag. Var på såkallad julfrokost i går kväll och så fick jag stiga upp kl 6 och åka till jobbet. KUL (inte) ! Ledsen

[Croneld]
0

# 8 Snygg rumpa!Flört

Här har du en hemifrån mig, ni behöver inte gissa - det är Dorinas.