Utklipp på godkända hingstar
Kul! Hittar du fler?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Jag har också en massa såna bilder. De kommer snart!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Är nr 8 Pascal månne?
Hade en halvbror till Rodar e. Klippman 97 u. Rosita 443…..Ludde hette han (fast i stamboken står det "såld Småland". Drängen hade fått honom i lön, han var Smålänning, och min pappa köpte honom!). Om man tränat lite bättre (!) så hade han säkert fått ett jättebra rekord. Det var han som drog puderkärra i rapsåkrarna och som man använde i stället för moped (som man inte fick!). Jag tror Ludde stått parkerad vid de flesta mjölkbord i trakten!
Vad är en puderkärra?
Yes, Pascal är det
Jesper som nygodkänd 3-åring är det väl?
#12 Ursäkta alla kan ju inte vara gamla bondungar, men när man ännu inte hade traktorsprutor, så pudrade man rapsåkrarna med DDT mot rapsbaggar, det var en sån kärra han drog. Det såg ut som en sulky, fast med höga hjul, en låda på, och långa rör på sidorna som var 3 meter på var sida, där blåstes pudret ut med hjälp av en fläkt som drevs av hjulen! Det du!
det som inte dödar, härdar?

E det någon som har på Manfred?
Nepturn va så himmla fiin.. har mkt av hans gamla grejs hemma
Ja, på bilden är Jesper nygodkänd treåring.
Kör vidare du!
Mer!!!

#23 underbara Mark helbror til min l Naima 2496
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Lill-Brunte ja, som fick verka så lite i aveln, har ju lämnat en sån avelskanon som Kajpa 3437!

Fortfarande ingen Manfred?

Isbjörn såldes väl till Finland?

# 35 Den bäste genom tiderna jag saknar honom så igen kan nå upp till honom Tack för att du la ut honom på sidan
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
# 41 Det har hänt en del med den killen…. Vilken valp!
Dröm Junior slutade sina dagar ägd av Janke Pettersson, exporterad gotlänning. Vill minnas att han bodde i Sorundatrakten. Har för mig att han fick testikelcancer och var tvungen att avlivas…..Ewa Alpmark vet mer om det…..
Undrar om inte Camé som Bissas svägerska hade, var en av de sista ston Dröm JR betäckte? Hon fick ett jättefint stoföl, Solos Caminda som var här på betäckning med Mark, men tyvärr var han steril så det blev inget föl. Hon ägs nu av Lena som fött upp henne, men jag tror inte de haft nya planer på att betäcka om henne, tyvärr. Kanske skall göra en förfrågan….

#44 Cerat 385 (finskt stamboksnummer: 16) såldes till Finland som tre- eller fyraåring tror jag, han fick bara en handfull avkommor i Sverige innan exporten (bl a Kajak G 405, far till Lojsta-hingsten Kanel 442). Jag tror inte heller han användes speciellt flitigt i Finland.
#49 Jag vet inte vad som hände med Drömmen. I stamboken står det bara att han avelsgodkändes som treåring (1977) men visades inte som fyraåring. Drömmen startade i trav 1978-1980 och noterade rekordet 2.14,5.

JA, Liselott! Fråga om du får betäcka Caminda med Micklas!!! Camé betäcktes även 1987 med Dröm J:r, men då var han steril av denna cancer. Caminda är ju helsyster till Belinda 1679 som i sin tur är mamma till moltas, och mormor till Valter.
# 58 Jag hade faktsikt kommit överens med hennes gamla ägare att låna henne,. men Lena köpte henne istället, vilket oofs var bra, men ett sådant sto skall bör få några föl till tycker jag.

Precis vad jag tycker också! Det är kanske lättare om du lånar hene som bor i krokarna, jag bor ju litet långt bort… Hon har två föl, båda ston. Camilia fick erlichia och fick avlivas, men hann få ett föl e. Komet, BInaca II som bor i mellansverige någonstans och tävlas i trav. Vart Camira tog vägen vet jag faktiskt inte.

Herkules el Manfred?

Morgan.

#61 hjälp vad tunn han såg ut på bilden?
Morgan eller Hercules????? Skämtade bara…..Ja lite tunn är han allt, Hercules
Ja, det är allstså Morgan, några år yngre än idag.

#64 hahaX) vet du någonting om han Herkules alltså? var han alltid så tunn?
Nej, jag vet inget om honom.
Hercules lever än idag. tag kontakt med hans ägare om du är nyfiken på honom. Det verkar vara en jättetrevlig tjej. Du finner hennes namn på hingstlistan på Svenska Russavelsföreningens hemsida. www.gotlandsruss.se

Här kommer bild på Manfred
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~