Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 548 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 2007-12-15!

Risk för dubbeltråd…..

Här är en kall morgon -1,5 och fruset, rimfrost också, jätte skönt, nu slipper vi gegget. I dag åker vi till Visby och handlar lite…..julhetset får vara, men lite måste man ju fixa…..jobbar i morgon så det som skall göras får bli gjort i dag! Mockning bl.a.

Ha det bra alla ni andra!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är det fyra grader varmt, usch! Jag ska jobba idag, och ikväll ska vi till Peters syter och äta mat. Sara har sovit hos en kompis och sImon är som vanligt inte hemma. Hästarna får vila i form idag, slutar fyra…

Fiffilura
0

Godmorogn. Minus 8 grader här idag och stenhårt i backen - skönt att slippa geggan. Ska gå ut och koppla på transporten och ta in shettisen. Ska på knatteridning idag med yngsta dottern. Det gäller att pälsa på sig - ridhuset är kallt!

Ha en bra dag!

garrilina
0

God morgon! Här är det minus fem och all lera har förvandlats till stenhårda knölar i hagarna.

Är på väg in till stan för att handla lite innan det vanliga hästjobbet tar vid. Känns som jag skulle behöva en gnutta julhysteri just nu, ligger totalt efter med julstök.

Ha en bra dag.

Hagelberg
0

God förmiddag! Småland har haft uppehåll i över en vecka med runt nollan. Riktigt skönt, jag är glad för allt väder där det inte regnar.

Min gamla häst Fina spelade mig ett spratt här om kvällen. Hon kom inte till MATEN! Den mest hungriga häst jag har kommer inte. Hagen är stor ca 2 ha och becksvart. Till sist (när jag hämtat stora ficklampan och snurrat runt) kom hon som inget hänt. Trodde att hon fått en hjärtattack och låg död någonstans.

#3Vem ligger inte efter i julstöket!? Ungarna har större koll än jag, suck.

amandahandersson
0

God morgon!

+1° här idag, bara inte det börjar töa som det gjorde förra helgen….
Tanken är att både Juppe och Zolle ska få vila till jullovet, men Elina har gnällt om att få köra eller rida hela veckan så idag ska hon ut och rida Zolle en sväng.
Det var i oktober jag red honom senast, jag tror det var i typ maj Elina red han senast. Men den hästen är alltid lika snäll att rida så det går säkert bra.

Juppe har tappat en sko så han får vila som planerat.

Musse ska vi tömköra idag. En veckas intensiv tömkörsträning väntar för honom, nu när de andra har vila och jag inte någonting alls att göra i skolan.

Ha en bra dag!

RC71
0

Glad Godmorgon russfolk! Är nog ingen större risk för dubbeltråd, då det enligt uppgift är strömlöst i Odensala fram till tidig eftermiddag…

Nu återgår jag till connemarafolket!Glad 

Ha en trevlig dag!

Hälsningar

Lotta

Anna-Uppsala
0

RC71 => Vadan detta? Har proppen gått hos Liselått?

Här är det mitt på dagen nu och jag måste s-t-ä-d-a. Får kanske middagsgäster i em, och en sak är säker: om jag INTE städar dyker de garanterat upp, så … ! *gaaaaah*
Och skulle det vara så att jag städar i onödan, så är det i alla fall kul med lite julfint här hemma, så …. Så det är väl bäst att ta fram dammsugaren och dra igång! :)

Nitro
0

Fy sjutton vad varmt alla har! När jag klev upp kl 8 var det -16 grader här. Burr!
Idag ska det packas, ett av russen exporteras till Finland imorgon. :(

Tittut
0

Nu 'r jag tillbaka!

Tack RC 71 för att du talade om att jag lever. Nu måste jag in och tävla i connemarahingstvetenskap….

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Ha, mina gäster kom inte - så nu sticker jag till stallet och kör en runda med Hjördis medan det är ljust i stället! ***tjohooooooooo***

MagganS-B
0

#9 Ja Lottas hingst är inte lätt att tävla mot…….

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul Maggan att du har blivit forumets egen tomtemor! Äntligen kan jag skriva, tidigare har jag bara kunnat läst här på forumet. Idag har Toffifee flyttat hem till Helena, flytten gick ända till Tibro. Det är alltid lite sorligt när hon åker, jag har lånat henne ett par år men nu ska Helena och Toffan göra sitt sista år på banan innan de blir pesionärer båda två. Helena och Matilda kom sent igår kväll och vi gick och la oss sent, så blir det när man inte träffas för ofta.

Ha det gott!

Bild: Hej då Toffan!

MagganS-B
0

Tack för komplimangen, jag tyckte Jullettes nos började bli lite sliten…..Skrattande

Kan rapportera en sak till….fick ett mail i kväll från Helena Hjort att Brallan 3440 fått sluta sina dagar. Hon var dålig i sina framben…..Nu är alla "mina gamla hästar " snart slut…..