Hur ska en lösdrift se ut?
Hur bör en bra lösdrift se ut? Då jag funderar på bygga en till mina 2 russ. För och nackdelar med lösdrift? Har bra stall men tror dom skulle tycka om att gå in och ut som dom vill även på sommaren.
Tack för tipset. :)

#3 Hade jag bygt den hade jag "lagt igen" mitten sektionen så att det blev typ två "portar" men ändå vindskydd i mitten….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#6 gilla din variant på lösdrift min tanke va att man skulle kunna göra lösdrift då dom bara är 2 så fundera jag på att ha möjlighet att sätta upp mellanväggar så det blir som 3 boxar om man skulle vilja eller behöva ha boxar typ öppet på sidorna o stängd mitt för blåsten osv. Bra med bilder ! Tack ska ni ha

Det ser lite kladdigt ut på bilden där hästarna är med (#6), det är ett vanligt problem. Så är det hos mig med. Men jag har lagt på grus, lagt på grus och lagt på grus + nu också plattor närmast ligghall/box så nu börjar det bli riktigt hyfsat. Det är något du kan tänka på när du bygger: lägg på ordentligt med grus där hästarna ska gå mycket. Å den blöta vintern är lång…

#8 Det hade regnat ca. 200 mm på två veckor, annars är det i princip aldrig geggigt i hagen, och det bästa av allt är att det är grus under:) Vi har mest vinter här, det är så skönt att slippa gegga :D
japp grus det hadde jag räknat med, har tillgång att få större stenar som jag ska andvända till det (fastnar ju inte under hovarna) sen blir det sand ihopblandat
Man kan gräva ur och lägga i en dräneringsslang under, då blir det inte så geggigt.