Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 540 ggr
CarinaA
0

Godmorgon 2007-12-13

Klart att man vaknar tidigt när man är ledig !!Ska dra av skor på vinterlediga russin idag,tömköra unghingstar o städa i stallet  !! Verkar som om det ska bli en skön vindstilla dag med en temperatur runt nollanSkrattande!PS. nån som har en bild på ett sto som heter Kullens Julia ??

Tittut
0

God morgon!

Dags igen för lucia. Linne och glitter framtaget till dotra, sonen laddad med kamera, han skall fota kusinen som är med i 1:ornas luciatåg. Som vanligt lite halvrörigt en sådan här dag.

Jobbardag idag i gen och sambon drar på rally och blir borta hela helgen. Vi har fått på vår lott att städa övervåningen medan han är borta. Kul! Ibland önskar jag att jag bodde ensam i en stuga på 30 m2, med en säng, ett köksbord och en vävstol. Och kanske en dator också. Kunde man stöka bäst man ville. Men oj vad ensamt det skulle bli…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

God morgon -3 grader och stjärnklart ingen lucia i sikte, fast det har jag alldrig sett här i skogen. Jag ska till den stora staden Norrtälje idag så då får jag nog se en lucia. Fick min nya spis inmonterad igår å så fin  ska inviga den idag

# 1 Önskar mig större hus att stöka i tycker jag bor trång med alla hundar en grov ingång skulle vara önskvärt så hundar och hästkläder kan torka upp där.

Ha det gott där ute och fira lucia nu

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

God luciamorgon i landet! Här ser vi heller ingen lucia, de kanske inte trivs i skogar? Sara ska lussa i skolan idag, det är sexorna som har det på sin lott. Har ägnat första m orgontimmen åt att sätta en lussedeg, och senare idag ska jag jobba, men först ska jag packa halm i småpåsar som vi säljer på djuraffären.

MagganS-B
0

God Morgon!

En jättefin Luciamorgon. har precis fikat och ätit lussekatt och pepparkaka…..Vi tror det blir sol i dag också, det ser faktiskt ut så. Luften känns inte fuktig och äcklig som den gjort de senaste månaderna, tack och lov, nu kanske det vänder! Jobbet väntar…..

garrilina
0

God morgon.

-8 och klart med en gnutta snö på backen, det är så skönt få se hur länge det håller i sig.

Nu ska jag gå och titta på skolans luciatåg är många av niorna som ska vara med i år.

[Croneld]
0

Stjärnorna, lyser i natten nu…idag är det en sådan där härlig stämningsfull luciadag. Jag var tidigt på jobbet och strax ska vi bjuda barnen på varm choklad och lussebullar.

Ha det så bra!