Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1810 ggr
karisma
0

god morgon 2007-12-12

Morgon stjärnklart och +2 grader blåser lite där ute. Ska börja dagen med  att tända en brasa och ett ljus och njuta av vädret med en kopp kaffe, för jag har ändå försovit mig. Så hästarna får vänta lite med sin mat Qluring och de två små Gotlänningarna sover alltid när jag kommer ner Präktig snarkar de behagar inte vakna förrens det ljusnar.  Ha det gott simma lungt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

God morgon här också. Det är lite kallare och klarare ute, men jag slapp skrapa rutor idag med.

Inväntar brorsans schäfervalp om några timmar. Jag skall vara barnvakt i dag, så det lär nog bli fullt ös. Sonen fick bråttom hem från skolan därför. Inget fritids idag!

Ha en bra dag.

Liselotte

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Även här ser man stjärnorna på himlen, minus tio ute och sjutton inne idag. Det blev ingen ridning igår, för Sara har slarvat med sin matteläxa, så ridtiden fick ägnas åt plus och minus istället, jag roade mig med bokföring istället… På dagens schema står inget speciellt, PEter ska hämtas under förmiddagen någongång, och Sara vill till stan och köpa present åt sin kompis som ska ha kalas på fredag.

[Croneld]
0

God morgon på er!

Jag fodrade vid 5.10 och hälften av hästarna sov, men hoppade raskt upp för att få sitt morgonmål. Mycket lättare än att väcka barnen och få dem att äta frukost innan skolan. Idag står Luciaövning med träning i kyrkan på schemat och lösa ut bilen från service. Ha det gott!

NatthaBlom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon från norr:)

Klockan ringde först kl. 5 då Robin fick lov att kliva upp, jag sov skönt vidare i min ensamhet. Och knallade nyss hem.

Jag saknar mina hästar otr mycket har aldrig i hela mitt liv varit ifrån en häst på så här lång tid, har inte träffat en häst sedan i slutet av september. Det har börjat klia i fingrarna på mig, har tom nästan varit på väg till Gällivares ridklubb för att ta lektion, men det har aldrig blivit av för då kommer saknaden av mina ponnisar bli ännu större.

Mamma var nog som vanligt upp vid 5 där hemma endast för att ge mina hästar mat och sedan släppa ut dem, det är tur man har en snäll mamma! Nu är det inte långt till jullovet ocg gissa om jag kommer spendera mer tid i stallet än någonsin och kameran kommer gå i högvarv!

VeronicaP
0

God morgon , här är det några plusgrader ute och snart ska jag åka och jobba, på jobbet idag så är det mycket innejobb idag då hovslagaren ska komma och verka unghingstarna *ler* kan ju vara lite skönt med en innedag ibland ;-)

PernillaJ
0

#4 Hihi, Mawerik i rosa fleecetäcke… Nåja - allt klär en skönhet!

Bild på Manfred 277 hemma på Rosenhäll, maj 1997.

stally
0

#6, Vilken jättefin Manfred!

Här va det 1 grad kallt idag, och ljusare en på länge!

Svärmor fodrade som vanligt vid 6,det gör hon varje dag året runt…Skrattande

Igår pratade jag med min "Travson", som befinner sig i Florida, han o kompisen är där o Pryar (hette så på min tid tror jag).

De stiger upp o jobbar 5 varje dag fram till 12, då spelar de tennis o badar i polen…

Annat var det när man själv va 15 år, då va man glad om man fick sköta någon häst på ridskolan…

Tittut
0

Det solar ute nu!!!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

karisma
0

# 8 Njut så länge det vararSkrattande

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

Godkväll i stugorna och stallen!

SOLEN HAR LYST I DAG!!!!!!! Naturligtvis har jag jobbat, annars skulle löven i min trädgård varit borta! Nu hoppas vi på lite kallare väder så att allt vatten i vinterpaddocken försvinner! Visst, hästarna gillar att vara i skogen på dagarna, men det är liksom inte meningen……

Ha en bra kväll!

NatthaBlom
0

Haha Pernilla;) Mawe tkr om rosa:P det är vell kanske inte den manligaste färgen och inte det bästa han klär i menmen vi tar en med vita pryls ist då;)

SigneK
0

Huh vad tidigt ni stiger upp! Våra djur äter inte så tidigt, men det är för att det för det mesta är någon hemma, så allt måste inte ordnas innan alla far i väg. Annars hade det ju varit lika tidigt här.

Nå. I eftermiddag tog jag och min syster en liten promenad med Parky och Gwen, liksom igår. Tänk, redan idag var fölet inte mer rädd för bilarna. Det var hon igår! Nu hade det tilmed börjat mörkna och det såg märkligt ut med lyktarna som lyste emot oss. Men hon stod bara och tittade.

Så har hon stått uppbunden idag för första gången också. Klarade det bra! Ja jag stod precis bredvid, så det var ju kanske inte "på riktigt" men man får väl börja lite försiktigt.

Här på bilden står hon och vilar mulen i min hand efter promenaden. Hon är så snäll.