Dressyr
Vad är det för häst på bilden?
Kolla i sista numret av Gotlandsrusset. Blåklintens Blomma e. Bond 438…….jätteduktig dressyr ponny I SPANIEN!!!!!!! Grattis Lena till att ha en sån bra hingst!

det är min svedens jaff
lite tjockis av sommargräset men fin ändå!
Ja han var fin 

Jag tycker att du är jätteduktig. Bara att få honom att gå i så fin form! Jag skulle nog snubbla, för att inte tala om vara för andfådd för att kuna prata med hästen. Kan det bero på taskig kondis? 

Hänger på med lite bildbombning på denna tråd. Både körning å under ryttare.
Det är ju då Pärlemo 4545 förstås.
Vår ögonsten… För de som inte vet så är hon f 2003 e John Russ 422 u Aja 3094 (e Grane 253).
Först så är det ett par bilder från maj i år, lite sidvärtsrörelser. Nedan är det bilder från Åby Rid- & Träningsläger där de var en vecka i augusti. Det är dotra Caroline Strömberg som rider.

Avlutar bombningen med ett par bilder från debutåret på körkarriären för oss alla 3. Först ifrån 2 dagars på Johannesberg, där jag kör (4a i dressyren, 2a i maraton & 2a i precisionen = 2 totalt).
Sedan från Rölagg 1 sept där dotter fick köra sin första tävling. Pärlan är ju 4 år å Caroline 12 år och de var 3a i dressyren, 2 i maraton och 3a totalt!! Jag känner att jag kommer att bli hänvisad till groomplatsen framöver…
Tack Agge för fin bild på vår "stjärna"… (Den lilla inflikade längst ner.)
Så vi jobbar på med dressyren både i vagn å med ryttare å från mark. Målet är långsiktigt å vi är lätt inspirerade av James Bonds framgångar… Russen KAN även utanför travet!! 

Valter (e.Vagabond u.Matilda II) är min pärla på Dressyr.
Vi har ännu inte tävlat annat än på Allroundchampionatet (LC) men där med bra poäng och placering bland de främsta!
Han är även mycket duktig på riddressyr.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

valter såg jag när jag var där och hjälpte till förut! jag är katta bergmans kusin, kan de varit 2005 kanske?

men i den galoppen går det inte så fasligt fort, jag bara småjoggar ungefär, sen när man ber honom att ta ner takten ännu ett hack brukar jag gå brevid honom. så det beror väll på hur snabbt hästen går :P för jag skulle INTE orka springa, har jättetaskig kondis!
#6-9 Åhh alltså vad hon är vacker och DUKTIG! 

russ är himla fina dressyrhästar. bra byggda för samling. många av dom iaf :P vet russ som har jättesvårt pga att dom är så långa att komma in till tyngdpunkten.

#0 Va häftigt det såg ut, den som ändå kunde göra så… :)
#6-9 Åh, denna fina häst! Har sett henne ett par gånger i sommar, bla på utställning på Gotland och på Rölagg i september, och hon är lika fin varje gång! :)

Ett av våra förra russ, som numer bor på Färingsö tävlar i dressyr. Fantom Roll och hans ryttare Clara Jansson var med och vann lagklassen i första omgången av ponnydressyrallsvenskan div 2 tidigare i höst.

Jag har nyligen fått hem min framtida tävlings häst till travet Belial heter han. Redan på våran andra körtur (som skedde på en åker) visade han talang för dressyr, helt av sej själv gick han i form (lite ostadig, men han är helt otränad också) och börjde sej jätte fint i kurvorna. Så nu är mina tankar inte bara inne på att starta han på travet utan även träna honom mkt i dressyr och kanske vara med på Allround championatet på Sundbyholm nästa år. Jag hoppas även kunna hitta en ryttare till denna pytte häst (knappa 120) som kan både rida dressyr och hoppa med honom.
Så nu är det bara till att träna sej själv också för kördressyr har jag aldrig hållt på med. Kanske nån som har några tips??
Tycker att det är jättekul å se alla fina dressyr-russ! Önskar bara att jag kunde hitta någon liten ryttare i närheten som kundne rida å tävla min… i både dressyr, hoppning och fälttävlan!

vad kul att det är så många som har så fina dressyrruss! mer bilder
på bilden, min grabb i hagen

å jag gillar chirak :) han är himla fin. kul att få se bilder på honom!

Guud vad härligt att det finns så fina russ som tävlar dressyr
. Jag tänker bara på det russet som var med i Ungponnychampionatet för nått år sedan.

#28 Fax va de. Ja va där o tittade då

Denilson har debuterat i dressyr i år. Han blir bara bättre och bättre. Malin som rider honom tycker bäst om hoppning så han har tävlats även i det och bruksridning också. Men nu när hon börjar göra riktiga framsteg i dressyren lutar det åt att de är med i Björkviks dressyrlag även nästa år.
#25 "Pappa är snygg och duktig", säger Glöder
#26 " Titta, pappa gör ju som jag", säger Glöder.
å vilka fina russ kul att se. Jo, klart dom kan även utanför travet. Tyvärr har jag inte några kort (ridkort) på Mango bara haft han i 6mån å han är nu 17år han kan en hel del i hopp,dressyr,körnig tävlat kana (SM) men det märks att han kan dressyr flyttar för det minsta dutten. Och jag vill inte sätta ut kort på när jag rider ser någ lite dumt ut, en kärring på russ ;)
Åh, Grus var ett härligt namn! :D
Helena
Grus körde inte han på travet en gång i tiden? Körde själv på ponnytravet och då var det ju en godkänd snygging antar det är samma eftersom han hette Grus. Han va ducktig som tusan fast det va ju några år sen nu :) uj vad tiden går….
Helt rätt! Det var en snygging som sprang på tavbanorna på 80talet främst och han heter Grus363 och är min….har haft honom i 23 år nästa sommar!!! Han kördes av Katarina Paulsson(Regatta-Stuteri Ernst) som fyraåring med bla sex raka segrar. Sen körde jag honom tills jag fyllde 25 -89 då lånade jag ut honom i två år till Fam Telhammar och kördes då av Ulrika. Sedan när han kom hem igen startade han bara lite och kördes av min kompis Camilla Larson (Divelle, Bombero), se foto
Säg nåt som inte Grus har gjort…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Western och distans………………han har faktiskt gjort en galoppstart också…