Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 761 ggr
Tittut
0

God morgon 2007-12-10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej svejs!

Regnet fortsätter. Hästarna verkade inte speciellt roade att få tillbringa ännu en dag i blötan, men vad skall man göra?

Mörkt är det också. Tur jag har min fina ljusstake på bordet när jag äter frukost. Tyvärr gick min bästa tekanna sömnder i går, så nu har jag beställt en ny av Annas keramik. En liten, fin med bruna russ på!

Nu vill tom hunden in, så nu måste det vara blött…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Godmorgon! är det från den här konthantverkaren du beställt? www.annakeramik.se Vilka helt underbara grejor i så fall!!! Ser verkligen fram emot bild på tekannan när den kommer!

i går blev julfesten ett riktigt antiklimax - det kom inte alls så mycket folk som vi trodde, fast de som kom hade förstås väldigt trevligt! :)
Gerdas och Hjördis box vann julpynt-tävlingen, men sedan blev vi diskvalificerade för vi hade två små batteridrivnaljusslingor med gröna lampor. Typiskt att domarna upptäckte dem! *suck* Men nästa år tar vi dem igen! :)

Förresten Tittut - jag skäms, men jag har glömt att skicka pengar till dig för resan! Kommer i dag!!! *dåliga samvetet värker*

Tittut
0

Det är från den keramikern. Hon gjorde våra fina priser till årets Mälar-Russ, och jag vill gärna ha en sådan tekanna. Den förra, som nu pajat, var en jättefin vit med lamm på, från Minimalen på Gotland. Specialbeställd den också, men tyvärr trasig nu. Klantigt värre. Tappade locket på handtaget, så att det gick rätt av. Tidigare har jag tappat det på ppien så att den sprack….

Får väl skylla på att jag är lite fumlig tidigt på morgonen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

karisma
0

Morgon där ute en ny dag med regn. Undrar vad gubben på tv svamlade om i förgår kväll inget regn på flera dagar. Så idag får vi glädjas åt Nobell-dagen eller?

#2 Synd på så fina saker  Har själv vunnit flera fast med blåa russ på de är helt sagolika.  Hoppas du får en ny snart så att frukosten blr trevlig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Ha en trevlig vecka, nu börjar nedräkningen till julafton…fast julkänslan har inte kommit till mig ännu, först vill jag ha lite snö. Så om det slår om till -5 så skulle det vara bra!

Bild: Så här kanske!

MagganS-B
0

God Morgon!

#1 Oj vilka vackra saker hon gör! Blev sååååå sugen! 

#4 Vilken fin bild! så här vill vi också ha i jul…..men antagligen blir det väl samma skvättande som förut!

Såg i går när vi åkte en sväng att alla åar och kanaler är lika bräddfyllda som på våren i värsta snösmältningen, på ett par ställen t.o.m. snudd på översvämning. Det är inte vanligt här på Gotland minsann. Nu skall flodhästarna släppas ut, sen väntar en massa trevliga kunder!

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

*skickar minusgrader söderut* Godmorgon i landet, här har vi just fem minus, har just skjutsat ner Simon till bussen. Gårdagens klubbtävlingar gick bra, Primula blev trea och Yazzå fyra och femma. Loppet som skulle köras på idealtid var roligt, Sara och hon på samma volt hade ingen klocka, och körde liiite för långsamt, nyttig träning! Jobbardag idag, men eftermiddag, så förmiddagen får ägnas åt djurskötsel och disk tror jag.