Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 393 ggr
Tittut
0

God morgon 2007-12-09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har folk varit inne och i farten, men ingen har gjort en god morgon tråd, så jag gör väl en sådan!

Snart på väg till stallet. Sovmorgon idag också. Frst på rutorna, så det är lite kallare. Chiffe-hund fyller 10 år idag, så vi får väl fira honom lite också.

Hej so long!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

I dag är det dags för den stora julfesten i stallet! Och i går orsakade Hjördis översvämning i spolspiltan … ***hrrm!!!*** …
Jag ämnade förvandla henne från en grå bälta till ett svart russ igen, och det råkade visst bli stopp avloppet samtidigt. Hoppas det har runnit undan tills i dag …
I övrigt är det kallt och grått här - hoppas vädret blir bättre lite senare i dag och att vi får massor av besökare. Vi samlar nämligen in pengar till International League for the Protection of Horses - ILPH - och deras kampanj för att stoppa slakttransporterna av hästar i Europa: Make a noise.
Mer info hittar ni på deras hemsida. http://www.ilph.org

karisma
0

Morgon är så glad idag för vädergubben sa på tv igår kväll att det inte skulle regna på flera dagarGlad så det kanske finns hopp om att katten slipper lära sig simma  Idag står det styckning på schemat och mala köttfärs.

#0 Gratta hunden med ett fint ben   ha en bra dag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är det inite mulet idag! och flera minsugrader! Fast det medför nog en viss halka på byavägarna… Vi ska iväg med Primula och Yazzå på klubbtävlingar i Boden idag, så det är väl bäst att sätta fart nu så vi kommer i tid…

[Croneld]
0

God morgon, jag har också sovmorgon, får hjälp med morgonfodringen idag. Alla barn sover…Men jag vaknade tidigt ändå och har legat i sängen och tvingat min kropp att vila lite. Till slut var jag tvungen att hoppa upp, göra morgonlatte och sätta på datorn. Ha en bra dag!

Bild, jag har haft halvblod också en gång i tiden!

garrilina
0

God förmiddag, är liksom karisma glad över vädret idag. Nollgradigt och solen skiner från en klarblå himmel men tyvärr ska det komma mer ifrån skyn imorgon.                               Har mockat ut en del av utedriften nu på morgonen och delat av den måste få in mina slaktlamm som jag inte blir av med före årskiftet. Det är hopplöst att få dem slaktade i det lokala slakteriet numera de påstår att det inte finns någon efterfrågan på lammkött, så nu blir det Scan igen tyvärr måste de åka en bit då. Blir att halma upp där och hämta hem hösilagebalar och lammen förutom den vanliga mockningen. Dottern och hennes kompis ska satsa på tömkörning och ridning idag de slipper bli blöta, skönt det är roligare då.

Ha en bra fortsättning på dagen.

Jenniferohlson
0

Go kväll!

Idag har det varit ett par minusgrader och kom även lite snö, men det var så lite såatt det knappt märks, i övrigt är lägdorna gröna och vägarna nästan isfria, men det har blivit kallare igen så snart får vi väl ny snö, hoppas vi slipper ännu en grön vinter iallafall:)

Idag har hästarna motionerat, GerTi är jättemysig och verkar gilla att bli körd!Skrattande