Anonyma användarnamn
En nyfiken fråga till er som är anonyma under era användarnamn:
Varför?
Jag tycker det vore intressant med en förklaring varför ni väljer att inte gå ut med era namn och identiteter. Inte för att ni inte får, eller har rätt att göra det, och ni behöver inte känna att ni måste avslöja er. Jag skulle bara vilja veta varför just ni har gjort så.
Hälsningar Liselotte Erixon, som först inte insåg att jag själv inte hade presenterat mig ordentligt, och tycker det var lite klantigt rent ut sagt. Det var aldrig min mening att vara anonym, men det var mitt val.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Jag skulle då kunna vara en? Jag har inte tänkt på det faktiskt… Kanske en presentationstråd där nya kan presentera sig kanske… alltså en stående tråd. Men det kanske är överflödigt då man kan göra det på sin sida? Så för min del var det bara för att jag inte tänkte på det, fast från början skaffade jag ett nick här bara för att lägga ut en annons, sen var det ju faktiskt intressant och jag "hittade" flera som jag känner…
Jag heter i alla fall Sofia, kallas för Fia bor i Tärnsjö. Har stoet Ozzy som ska lånas av Stuteri Qeivar. Hon har fått två föl efter Vidar, jag har kvar både varav den ena är till salu.
Det är ju inte så svårt att lista ut vem du är på din presentation som kommer fram om man klickar på din Avatar.
Jag tänkte mest på dem där det inte står någonting alls…
Jag tycker det är intressant att veta vem man talar eller skriver till, men respekterar om folk inte vill tala om vem de är.
Lägg ut det här på ponnytrav.ifokus ;) Där finns fler anonyma än här!
Nej, det bryr jag mig inte om. Jag var bara lite fundersam-
Själv tycker jag det inte är lätt att hänga med när man säger ponnyns smeknamn. Många skriver smeknamnet och alla som känner den som har ponnyn vet vem ponnyn är men vi andra har inte en aning om vad de är för ponny. Det är lite trist ibland när det skrivs om tex ovanling stam, färg etc.

Jag trodde man måste ha ett anonymt användarnamn. Men alla jag känner vet väl vem jag är ändå. Det är ju lite kul att ha en användarnamn som är lite vitsigt också…
Jag heter Solveig Axelsson och bor i Åsbro i södra Närke. Har förut bott i Tärnsjö och Heby. Kommer ursprungligen från Sunne i Värmland.

Anonym är man väl inte för att man använt ett användarnamn som inte är ens riktiga namn. Allt som oftast kan ju faktiskt namn vara upptaget. Anonymiteten är väl när man inte har fyllt i någonting på den personliga sidan? Jag känner mig inte speciellt anonym iaf.
Nej, jag menar dem som valt att inte ge några upplysningar alls, utan är helt anonyma.
Ofta, då menar jag inte alltid, så är det just dessa "Nick" som agerar "Cyberpöken" och därför kan utdela elkheter och irritera på de olika trådarna.
Men ibland känns det som man kan gissa sig till vissas identitet…
Blir ju bara tråkigt då man gissar fel…
Kanske just är det därför jag grunnar lite på det.
Vågar folk inte stå för vad de tycker på ett sådant här forum är det ju trist. Eller varför är man anonym?
Man har ju valet, att ignorera dem, eller att bemöta dem!
Men visst är det så, att de inte vågar stå, "face to face", för de åsikter de har.
Vår familj har råkat på detta, och jag valde att bemöta, med namn o telefonnr.
Sedan dess har "Nicket" Tystnat…
Vem vet, kanske är det någon man träffar "där ute".
Avundsjuka??

Ironiskt nog så är det ingen "anonym" som svarat på din fråga, Tittut!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Det är ju konstigt…..
Det är i och för sig inte så många anonyma här och skriver, men någon kunde väl komma med en liten kommentar?
Jag anammade detta och har lagt in lite personliga data om mig själv. Bilden föreställer mig och Stumpan våren 1967.

#14 Du brukar ju skriva under med ditt namn så helt anonym har du inte varit. Kul att se en bild av dig som barn! Ni är jätte-fina.
Kanske är det så att när man går in första gången så är man så ivrig att man bara fyller i det viktigaste för att komma igång och tänker fylla i resten när man får lite tid. Det är ju inte bara att skriva. Så var det i alla fall för mig när jag gick med. Fast många viste nog ändå. Fick ju med åldern och vi är ju inte så många 60-65-åringarsom är med. Nu har jag i alla fall en presentation som gäller till februari, för då blir jag ett år äldre. (Äldst??) Här kommer även en bild
Den nunan känner jag igen! Fast det brukar vara ett större leende i det bara! 
Jag känner mig lite träffad av din fråga. Det är som zoya skriver för mig också. Dessutom känner jag så få inom russvärlden att deras riktiga namn är lika intetsägande som ett nick. Det är bara ett fåtal som jag har pratat med i telefon, träffat eller varit hemma hos. Jag skulle tro att mitt namn säger andra lika mycket som deras säger mig. För jag får väl inte olika svar beroende på vem jag är?
Upplysningsvis är mitt nick ett namn på en nordsvensk hingst som jag inte har större koppling till egentligen.

#18 Ja, du är ju en flitig deltagare på den här sidan som valt att inte presentera dig ännu.
Jag hoppas och tror väl inte att man får olika svar beroende på vem man är. Däremot är jag själv ibland mindre benägen att delta i trådar och svara på frågor ställda av anonyma användarnamn. Att inte veta vem jag pratar/debatterar med påverkar min lust att bli involverad.
Mej/oss kommer man alltid i kontakt med om man går in på "min sida", eller om man Pm:ar så lämnas telenr.ut om man har behov av det….och skulle det vara någon som inte känner till oss, vilket det nog är ganska många så är vi fam. Overgaard och jag heter Ingrid.
Tycker nog att om man kan yttra sej så bör man nog kunna stå för vad man säger/skriver…..men man kan aldrig bortse från rätten att vara anonym vilket varje person får/bör ta ställning till själv……:D
#18 ja just du har jag faktisk undrat över vem du var, eftersom du ofta skriver härinne. Jag tycker att det vore roligt om alla kunde skriva lite om sig själv, det måste ju inte vara fulla namn, adress och telefon osv, men bara förnamnet och om man har hästar och vilka i såfall….

#21 Är väll lämpligt att använda sin pres. sida till det…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#22 Ja självklart! Det var det jag menade. Men det finns ju de som inte har skrivit någonting på sin sida! Tråkigt tycker jag.

hoppas att inte jag är så anonym..?

Oj, det var ju det roligaste med att bli medlem här, att fylla i sin personliga sida och fylla fotoalbumet med häst och barn bilder och skriva lite dagbok då och då. Jag vill ju inte gärna heta Asa (Åsa) därför valde jag min hästs namn och födelseår. Men jag är ju allt annat än hemlig på min sida. Välkomna!
Frågan var ju från början inte ställd till mig eftersom jag inte är hemlig, så nu får de anonyma ta över! En ful bild av mig och äldsta barnet.

Jag är inte heller hemlig på min sida men ni som inte besökt den kanske undrar, heter Mikaela och har häst hos familjen Telhammar som ni kanske känner till. Har kört Oddny åt Pelle på träning och tävling och även Trofé en del på hemmaplan. Har nyligen skaffat mig en foderhäst för senare köp som heter Juniett, helsyster med _juliett_´s häst här på sidan :) Det är bara fråga om ni undrar över något :)
//Mickan

Hmm….jag vet faktist inte varför jag valde att heta som jag gör. Alltså nog vet jag varför jag just tog Belinda, men inte varför jag valde att vara "anonym" ist för att heta mitt namn. Men jag har då skrivit mitt namn på min pres :)
Jag var nog lite otydlig i min fråga, och som jag skrivit innan, så gällde det mest dem som inte går ut med sin identitet alls.
Vi är ju många som har ett helt annat användarnamn än vårt eget, men som valt att presentera oss på den personliga sidan. Det är inte dem/oss frågan var tänkt för.