Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 909 ggr
Tittut
0

God morgon 2007-12-08

Hej på er!

Nu är det helg igen. Jag ska snart äta frulle och åka upp och släppa ut hästarna. De och jag har fått sovmorgon idag.

Ha en fin dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God Morgon!

Här har det också blivit sovmorgon, vaknade upp till ett landskap som börjar bli vitt igen. Allt regn som kommit några dagar har nu gått över till blötsnö.

Ska försöka hinna med att få upp julgardiner i köket i helgen. Lussekattsbak borde också hinnas med.

Ha det bra!

karisma
0

God mmorgon nu är det översvämmningar i hagarna igen så idag tränar fölen för grodan Men just nu regnar det inte så då är jag glad, blev klar med leverpastejen och la oxtungan i saltlake i går kväll så julstöket minskar  Köpte en fin ram åt Qurrys Diplom så nu ska det upp på väggen och en ny kontorsstol så att man kan sitta vettigt framför datan (om jag får ihop den)Glad var i den stora staden Norrtälje och trösthandla i går för det bara öste ner Ha en bra helg där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God Förmiddag….I går Julmarknad, i dag saffransbullar, i kväll Babben på Visby Strand! Ingen jul utan saffransbullar lagda på gotländskt vis som en knut ungefär, och stora skall dom vara…..och goda (köp äkta saffran på Apoteket!)! Hästarna står inne med öppna dörrar i dag, dom är ännu blöta sen gårdagens ihållande regn. Vi har fått 33 mm. sen i söndagskväll, tänk om det kunde komma på sommaren när det är torrt…..Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här har vi tagit en ordentlig sovmorgon, det är lättare när det in ljusnar förrän halv nio… Under natten har det kommit snö på isen, bra! Det snöar för fullt, och på dagens schema står störa i lösdriften och ge hästrna en ny bal. Röja uppe kanske?

[Croneld]
0

God morgon, jag hade sovmorgon till 8.00 då svärmor ringde och undrade varför vi inte var uppe, var vi sjuka?? Nej det är lördag sa jag…

Småpysslat i stallet har jag roat mig med tills nu, utan tidspress. Jag har ju också en sjö i en av hagarna, där stod Manda i morse och tog ett fotbad, hon har redan tagit grodan. Nackdelen med att ha olika hästraser eller hästar med olika behov ute tillsammans kan vara att de äter olika mycket. Jag vill inte att Manda blir för stor, utan lagom hull är bäst. Men hon äter först sin egen höhög, sen rusar hon runt och äter av de andras höhögar. Och då menar jag inte lite, utan hon är glupsk och snabbt äter hon. Därför blir det lite pyssel, hon får äta själv och sen släpper jag ihop dem när de är klara.

Ha en bra lördag!

Kajsa-B
0

God morgon! Mina hästar behöver varken simma eller pulsa i snö - här är det så gott som bara is! Shettisen Bonnie som är kroniskt utsvulten gled till sin förtvivlan bort från sin hö-hög flera gånger eftersom den låg i slänten. Nästan all snö vi fick har regnat bort….måtte det komma mer snart!

Jossa
0

Good Morning!

Idag har man inte hunnit göra mycket.Vaknade 09.35 av att pappa kom in och snackade. Var lite trött sedan igår då jag kom hem 01.15 från Idol Finalen i Globen. Grymt kul, och det var rätt tjej som vann! Marie har en röst jag vill ha, och den styrkan är bara … Super! Var det någon som hörde All By Myself med henne? Det måste ni göra, eller ha gjort. Amanda var duktig hon med, men på ett annat sätt jag inte tycker är lika intressant.

Annars här hemma har våra hästar blivit moderna. De har påbörjat en gyttjekur i leran på deras egna spá härute i hagen.

Ikväll kommer kompisarna hit och så ska vi fira Linnéa i efterskott med tårta. Och så ska vi kolla på film, samt laga mat, den gamla hederliga Tacos rätten. Och så slänger jag ut syskonen och mor och far. De får åka och hämta Lady,våran Collievalp sålänge. ^^

Anna-Uppsala
0

I dag gäller det!!! I morgon är det julfest i stallet och i dag ska boxen pyntas så fint att vi vinner den stora pynttävlingen!!! Ni håller väl tummarna?
I köket väntar 140 lussekatter, 7,5 liter glögg och massor av godis på att bli transporterat till stallet - också detta till julfesten. Och väl i stallet så ska det vanliga fixas i ordning, plus att russen ska bada och så är det glöggparty i sadelkammaren efter att pyntandet är klart … Bäst att sätta full fart framåt!