God morgon 2007-12-07
Forsatt grått och varmt så här på morgonkvisten men inget regn i alla fall.
Idag är det borta jobb till eftermiddag, sedan är vi bjudna på middag hos en gammal barndomskamrat, tillika förälder till Elins bästa kompis. Skall bli trevligt.
Ha en trevlig dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon stund har guld ….. inget regn ännu så skönt uppehåll ett helt dygn. En hemma dag ska bara hämta hö idag sen ska jag slappa lite tror det blir en bra bok framför brasan, eller en lång promenad i skogen med hundarna Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Idag har jag lassat ut en permanentbädd på morgonkvisten, ska byta ut mot annat strömedel. En av hästarna är lite känslig i luftrören och trots att hon går ute, så tar jag in henne ibland. Då vill jag att det ska vara mindre damm etc, och halm är väl inte så bra då.
Nu väntar en hel dags jobb och sen fredagkväll med god mat.
Ha det så bra!
God Morgon!
Jobb i dag, julmarknad i kväll, regn, storm, alltså en helt normal decemberdag!

God morgon! Här är det +5 ute och nu är i stort sett all is borta, geggan är tillbaka och även mörkret, det blir verkligen helt becksvart ute när det inte ens finns någon vit snö som lyser upp! Igår red jag en tur på Hyppsen, och idag blir det Sune som får komma ut och jobba lite. Ikväll så blir det förmodligen skolarbete eller bara en lugn stund framför tvn.
Gomorgon!
Snart ska jag klä mig i något som är helt, rent och inte luktar häst (jodå, det är händer faktiskt!) och bege mig till huvudstaden för jullunch med mina uppdragsgivare på förlaget. Det blir säkert trevligt! :)
i går var jag och ponnybarnet och köpte julpynt till stallet. i helgen är det nämligen stallfest på Surmulen samt tävling om snyggast pyntade boxen, där både allmänhet och vi i stallet får rösta. Ponnybarnet har städslat hela sin skola att komma och rösta på vår box, så det vill ju till att vi har massor av stiligt pynt att visa upp också!!! :)
Dessutom vet jag två lerhögar till russ som ska bada lördag em. *harkel* Hoppas att det inte blir stopp i avloppet i spolspiltan bara …

Hm, +10 i Stlm.. rena vårvärmen, undrar om det börjar blomma snart?? Och regn.. jag vill ju ha snö 
Men det är ju ändå fredag!!

Godmiddag i landet! Här liggger molnen lågt, och termometern står på flera plusgrader, usch. Igår regnade det mest hela dagen, snötäcket har krympt med förfärande hastighet och mer regn utlovas,fy!
Ishalka på hela gården och på grusvägarna. På dagens schema har vi hat utvecklingssamtal och så har vi hunnit handla, nu hägrar lunchen, ch rengöring av smådjursburar, fick rycka in på jobbet i onsdags så jag hann bara kaninerna.

#8 orättvist, vi får inte Gotlandsrusset förrän måndag eller tisdag……

#8 og #9 jeg må vente enda lengre…
#9 o 10 !!! I Skåne har vi redan läst den
, ska jag scanna in den o skicka den………….