Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etiketthästhälsa-hästhållning
Läst 1305 ggr
[Croneld]
0

Vinterskor?

Har du din häst (hästar) barfota eller skodd nu i vinter?

[Croneld]
0

Mina går barfota, men väntar på hovslagaren som varit sjuk. Dorina ska skos, så jag kan köra henne även när det är halt på vägarna.

tearsofmemories
0

Alla våra går skodd nu :) Sköntast så tkr jag.

[Tjiwi]
0

Vanligtvis har jag mina skodda runt om men vid sista skoningen så skodde jag bara dom fram. De går inte så mycket för tillfället, tänkte testa om det funkar att ha de så över vintern annars får jag sätta skor bak också.

Angel
0

Vill ha skor! Men det blir nog barfota och vila.. ett tag tll iaf.

amandahandersson
0

Juppe och Zolle, som tränar, går skodda med brodd.

Musse får gå barfota. Han är aldrig skodd, och jag ska bespara honom med upplevelsen till sommarn!

StuteriSolo
0

tävlingshästarna är skodda med yra brodd i varje hov, och de övriga är barfota, nu är det bra underlag så alla kunde eg. vara oskodda, men det kan ändra sig fort…

thilda-
0

luddan är skodd.. och Amigo är fortfarande barfota… men jag funderar på att han ska förbli barfota hmm :S

Nederstugas-Embla
0

Alla våra är skodda..fick på vinterskorna på Embla igår så nu äre bara och börja träna igen Glad

Jenniferohlson
0

Eftersom vi bor mitt i en backe och har varmt och kallt från dag till dag så blir det väldigt mycket is, håller mej till skor med brodd då:)

maiijjha
0

Kommer att bli sko med brodd när han ska börja träna.

juliapettersson
0

Beror på hur underlaget blir till våren, is eller inte?
Golf har gått barfota hela året, så jag hoppas att han kan fortsätta med det.

divansson
0

Han går med Guldskor med sulor runt om..

Mixie
0

just nu är hon oskodd.. vill gärna fortsätta ha henne barfota men kommer kylan och isen tillbaka blir det nog omöjligt.. Tyvärr…

//Mickan

VeronicaP
0

Alla våra går barfota på vintern känns säkrast i hagen bla , jag vägrar att ha broddar/blindbroddar på skorna i hagen just pga jag har sett en hel del hästar som fått rejäla skador av det .

MagganS-B
0

Inga skor på hästar som inte tränas…..OM det är is och snö så blir det guldskor, men bara på hästar som jobbar!

ryttarn
0

Hästar som jobbar har skor med fyra brodd i varje, övriga går barfota…

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

jonasjo
0

Våran tvååring har skor med brodd,är mycke snö här uppe :)

CarinaA
0

De får træna på barfota under vintern,blir det før mkt is(i Skåne??)så får de vila, nær det ær dags att sætta igång dem på allvar(febr.-mars)så brukar det vara barmark i SkåneRäcka ut tungan!!

hannibal-roll
0

Har mina barfota. Hannibal går nog barfota fram till mars/april han tål att träna utan skor. Calippo däremot får nog ha skor i januari någon gång, då blir det skor med broddhål…. Om man behöver sätta i brodd återstår att se :)

GAJarhult
0

Har ni studerat hur en van barfota russ går på halt underlag? Eller hur hoven sliter sig? De sätter i hoven "rakt" uppifrån så tån hugger till, så de får bättre fäste. Tån blir mycket mer sliten , det brukar synas efter några dagar när det blivit glatt. Men de sliter ju oxå mer när de gräver upp grässtråna ur snön. Mina new forest halkade omkring mycket lättare och hade inte den tekniken.(Jag har ju inte mina russ i träning)

thilda-
0

jag har studerat de!! :) jag har sett på amigos framhovar att dom är något slitna fram på! och hovarna fungerar nästan som en sugpropp :) han har inte halkat något på stallbacken som är förtillfället rena rama isgatan! :)