Godmorgon 2007-11-29
Mindre än en månad kvar - sedan vänder det mot ljusare tider! Visst ska det bli underbart när den här mörkaste delen på året är passerad?
Ändå måste jag säga att jag gillar julen! Tända stjärnor i alla fönster, trevliga glöggfester, julklappsfunderingar och så det där med julgodiset … ***yum yum*** ….
Men först ska några veckor till gås igenom - bäst att ta itu med den här dagen så den börjar någon gång! Ha det gott allesammans! :)
Hej!
Här regnar det, vilket har förvandlat stallbacken till isbana. Kuligt värre! Welinda tog sovmorgon i morse och gick ut sist av alla. Hon brukar annars alltid gå ut först.
Jobbardag idag. Skall köra lite ägarbyten innan.
Ha en fin dag i regnet.
Liselotte
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon i regnet nu blr det isgata på min lilla väg 891m det tycker jag inte om då det blir så svårt med släpet . Har en riktig uppförsbacke efter en kurva och den här vägen sandas inte. Men det är inte förens i morgon jag ska ut med släpet den ljuva tiden 630 och då ska hästarna vara klara Tur att x-et ställer upp och åker med som lasthjälp vilken pärla han är men berätta inte det för honom för han blir så högfärdig Å vad jag längtar till i morgon Ha det gott där ute glömm inte paraplyet
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God morgon! Jag halkade i morse när jag var på väg till stallet, drutt i backen…
Jag gillar också julstämningen, men är trött på julhysterin med 1000 julklappar, hm. Lagom är bäst.
Ha det så gott!
God Morgon…..
Återigen en regnig dag…..tur att jag skall jobba!
Håller med om julstämningen och julklappshysterin. Det värsta som finns är när folk kommer med julblommor m.m. och så "måste" man ge tillbaka, kan det inte räcka med en julkram…..allt annat kring julen är ju så mysigt!
Instämmer!
Sedan 20 år har vi slutat med julklappar till andra än de egna barnen. Jätteskönt! Däremot har vi sedan 15 år en jättetrevlig tradition, att bjuda kamraterna på julskinka, nybakt kavring och saffranspannkaka. De som vill kommer över och firar in julen, utan krångel. Hela skinkan brukar gå åt, men det gör inget.

Godmorgon i landet! Här är klart och minus åtta här, men en kilometer nerför så är det -13, nere i byn är det nog ännu kallare. Vi har varmare på vintern och svalare på sommaren här på berget. Vattenkoppen verkar fungera alldeles utmärkt än så länge, vilken lättnad att slippa bära hinnkar med vatten till hagen, och varmvatten så fort det är kallt. Det är väl bara när det blir strömlöst vi kan få problem. Fast jag tror de thar varit oplanerat strömavbrott två gånger sedan vi flyttade upp…

God morgon, nu äntligen har jag vågat släppa ut hästarna. Normalt går de ut före 7 men idag var det bäckmörkt och isgata så jag väntade tills det blev ljust för att se i vilket skick hagen var. Det var inte isigt i den som tur var, dessvärre hade jag glömt Chiraks vattenhink i hagen igår så han blev utan vatten i natt
snacka om dåligt samvete!
I eftermiddag kommer vet och vaccinerar honom och skötaren kommer och pysslar lite, det är lagom aktivitet.
Själv ska jag förbereda mig inför en jobbintervju på måndag, som fritidsledare på en ridskola, spännande!

Här i Eskilstuna regnar det också.. Lagom kul att cykla till jobbet!!! Det är med livet som insats man ger sig ut på isen. Snacka om Bambi-varning!!
Ikväll blir det tårta och ballonger då mamma (Ewa) fyller år idag! Hurra hurra till henne!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Här har snön vräkt ner enda sen jag gick upp imorse, så nu hoppas jag på att det ska fortsätta ett bra tag till, blir perfekt underlag då
Ska ut o rida när jag kommer hem, har inte hunnit med det på länge eftersom vi har enorma mängder arbeten och prov i skolan… Kommer förmodligen att gå undan eftersom Hyppsen har otroligt mycket energi som han inte har fått gjort sig av med, hagen räcker inte riktigt enligt honom
Men de e ju trevligt att han älskar att få komma ut, den ända av våra ponnyer som alltid kommer springande i hagen så fort man visar sig!

Ja nog är det halt så det förslår. Som sagt, det är med livet som insats man cyklar till jobbet… Hålla tungan rätt i mun och balansen på mittsträngen i vägen som bilar ännu inte plattat till snö som blivit is. Hästarna rör sig inte mer än nödvändigt i hagen, det är hur isigt som helst, stackars dom.
Är hemma på lunch och fodring, ska iväg igen nu. Hej!
Oj, det har jag missat. Får nog inte ihop mer ån 7 eller nåt?