God Morgon 2007-11-28
Morgon kallt ute -7 och vitt på backen fast det mesta kom ner som hagel igår. Avslutade kvällen igår med att laga staket vet ej om det var älg ellel rådjur för alla hästar var på rätt ställe men lite oroliga. Idag ska jag jobba med att gå över resten av hagarna i dagsljus så att det inte finns något jag missade i mörkret, det är ganska trevligt att ha de små på rätt ställe Ha det gott och klä er varmt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här är det fortfarande mörkt ute! Jag ska strax ta morgonpromenaden med hunden, men först en kopp kaffe! :)
I går bakade jag lussebullar och i dag ska ponnybarnen komma förbi och rida, så det blir ett bra tillfälle att ta en första lussebulle-fika i sadelkammaren!
Morrn!
Elva minus hade vi här, men ingen blåst så det kändes varmare än i går. Här kör vi med det strömsparande alternativet till kupévärmare, trasmatta på vindrutan. Då spar jag ett par minuter varje morgon när jag slipper skrapa rutan.
Hej so long!
Liselotte
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Godmorgon i landet! -12 ute, 17 inne. En munter brasa sprakar i köksspisen(tydligen var det granved bland björkveden…) Det blev ingen ridning igår, både jag och Sara var ju hos kotknackaren som väl tyckte att vi skulle vila igår åtmonstone. Idag ska jag se om jag kommer åt halmen så jag kan ströa åt hästarna, Peter är ju borta igen, bara i Gävle den här gången, men han har inget upplasss än, så man vet ju inte när han kommer hem. Han har ställt för så det inte ska snöa på halmen…
God morgon! Ja riktigt kallt var det tidigt i morse. Men helt vindstilla och stärnklart. Ha det så bra alla!

God Morgon!
- 8 i Hälsingland och gnistrande vitt.
Nu väntar jobb, lång dag idag har konferans i em så kl. blir 17.30 innnan vi får gå hem. I morgon kommer id kontrollanten så vi får skicka in passansökningarna på de två små.
God Middag!
Här har det varit strömavbrott hela morgonen, så inget har blivit gjort. Skall slipa och lacka golvlister som min käre make haft loss…..fast köksgolvet är snyggt! Hinner nog få fint till första advent i alla fall…..hoppas jag! I natt har det varit minusgrader, så geggan är under kontroll! I går var det fyra leriga damer som släpptes in, fattar inte att dom måste rulla sig i det allra värsta…..Sent i gårkväll hörde jag att vattenpumpen gick och gick. Hjälp, en vattenkopp! Mycket riktigt, när jag kom ut så sam Deli omkring i sin box och såg mäkta förgrymmad ut. Ny ventil behövdes. Det var bara att mocka ut allt det blöta, sopa ut 5 kubik vatten från gången och bädda nytt till damen. Nu blir det ny ventil!
Ha en bra dag!
Vattenhinkar har sina fördelar. Det blir inte så mycket vatten om de går sönder!
#7 Men det är mer jobb…..
Funkar faktiskt bra tycker jag. Vattenslang att fylla med. De brukar klara sig på en hink över natten. Det öär bara sto med föl som dricker mer, så de brukar ha dubbla hinkar.
Men nu sitter det i alla fall en ny ventil där! Vi hade hinkar förut, men då var det fullt stall, mycket rännade med slangen, och när det nu finns koppar så…..
Jag har så lågt i tak i stallet, och stenväggar, så stänger jag till blir det 800 grader och fuktigt. Därför har jag alltid öppet till stallet, vilket skulle kräva vattenledningar med värme om det skulle funka här.