God Morgon 2007-11-23
Morrn där ute i det svarta landet just nu Roslagen har uppehåll och +7grader. Jag hoppas vintern kommer snart tröttnat på att gnälla om väder, vill ha lite fast underlag att gå på. Idag skall jag tvätta och reda ut tre små hundars päls det är fasligt vad veckan går fort en ny helg är redan här Ha det så bra
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
Krånglande server igen… får se om detta går iväg nu.
Har en arbetsdag hemma framför mig, den första på lång tid. Jätteskönt!
Nu väntar hett te, en god bok och tända ljus innan atbetsdagen fortsätter.
Ha en trevlig dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmorgon! :)
Här sitter jag med en snuvig son, som ska vara hemma från skolan i dag. Stackaren! Hoppas bara att han inte smittar ner oss andra, för han är rejält snorig och har hostat en massa i natt.
Det har ju flyttat in en ny liten kattunge här - Mr Lill-Ture Hanky.
Han är fortfarande lite skeptisk till allt nytt i sitt liv, men har åtminstone lärt sig att komma på inkallningskommandot "matte knackar med en gaffel på kattmatsburken". Första gången förstod han inte alls, gång två nu på morgonen kom han störtande tillsammans med de andra!
Katter är synnerligen läraktiga, bara man får dem att göra kopplingen "kunskap" <==> "mat".
Och jag blir alltid lite full i skratt när folk påstår att katter är självständiga, fria djur som går vart de vill …
Visst, går de dit de vill - det vill säga till närmaste människa som håller i en burk kattmat! :D

Godmorgon i landet! Här är det någon grad kallt och antagligen mulet, man ser inget ljus alls över skogen. Inne var det inte så varmt heller, det var ingen som eldade igår eftermiddag/väll. Vi fick middag hos svärmor, så jag kom hem kvart i nio efter jobbet.. Sigrid och Myria fick följdaktigen inget kraftfoder igår. Idag står körträning halv nio på programmet, och så kommer Peter hem framåt kvällen, till slut! Helgen kommer att ägnas åt att vara i stockholm och vara på domarråd och representatskapsmöte.
#3 Vässas naglarna inför representantskapsmötet Bisse!
God Morgon! Svart! Regn väntas! Jobb! Köket uppochnervänt! Hoppas på nytt golv när jag kommer hem! Pållarna får stå inne med öppna dörrar i dag, annars får jag dra loss dom med traktorn när dom skall in i kväll…….

God Morgon! Här har nattens spöregn utbytts till ymnigt snöfall. Allt är blött och geggigt. Regnet gjorde ialla fall att all is försvann.
Är på väg till jobbet och ska ha medarbetarsamtal med vår nya rektor kl. 8.00. Sedan blir det två 80 minuters lektionspass innan det är helg. I kväll ska Russe få följa med på dotterns dressyrlektion för första gången, ska bli spännande att se vad han tycker om ridhus och en timmes lektion med halvblod som sällskap.

Godmorgon!
Tillbaka i Sverige igen, skall arbeta hemma idag. Får se om det blir någon russtur eller om det får vänta till imorgon. Blött och mörkt men jag har iallafall fått sova i min egen säng inatt…. Nackdelen är att det är dåligt med "hotellfrukost" här på DärIn….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God morgon! Jag är redan på jobbet och har avklarat hästarna för länge sedan. De går så glatt och betar, bryr sig inte alls om väder eller mörker. Nu ska jag äta frukost. På fredagar äter jag med fritidsbarnen på jobbet.
Ha en bra dag!
Go förmiddag. Här är det grått och trist….Idag måste jag åka in till stora staden Åtvidaberg och handla för det börjar bli väldigt tomt i kylskåpet nu. Är såå tråkigt att åka iväg. Så det blir nog inget göra med hästarna idag, tyvärr då jag åker till jobbet vid 15.30 tiden. Wilda löshoppade jag igår och hon var kanonpigg! Bäst att passa på nu när det går att vara i paddocken, mjukt och fint underlag igen. På söndag börjar vi med våran inomhus körning för våra instruktörer. Kul, vi håller på varannan söndag hela vintersäsongen.

#5 Eller hur halvbloden reagerar när det kommer in en pygméhäst!

God kväll
#9 Det blev ingen reaktion från något håll. Russe såg ut som han aldrig gjort något annat och halvbloden tyckte också att det var helt okey. Ridskoleläraren var imponerad över vår ponnytravare som gick lätt A med stora hästar som den lättaste saken i världen. Så det blir fler lektioner på egen ponny framöver för dottern, han var så välkommen tillbaka.
Här är det nu ett vitt täcke och -2, får gärna vara så här nu. Börjar så smått känna av julstämning, men det är långt till att göra köttbullar och jansson som vissa andra.