Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1450 ggr
Tittut
0

God natt

Nu har jag skapat ett nytt sätt att meddela sig med sina vänner.? Att säga godnatt när det är dags att gå och knyta sig.

Har hjärnan smockfull med siffror och utmärkelseuträkningar efter att ha suttit och skrivit en hel radda sammanställningar från helgens ungponnytävlingar. Ser min hjärna en poängrad till är det risk för härdsmälta.

God natt i stugorna, vi ses i morrn!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Godnatt själv! Kr du hemma i morgon? Kanske att jag kommer förbi på väg hem från Sthlm och hämtar Gerdas papper! :) Hör av mig i så fall …

Tittut
0

Inte har jag kommit i säng än… Men ring du, jag är hemma i morgon. Kan nog behöva komma ifrån burken en stund.

Asagard
0

God natt! Fast jag är långt ifrån trött än och kommer nog vara uppe någon/några timmar till innan jag kryper ner i bingen för natten.

Har pluggat matte precis hela dagen, så jag har fullt med siffror i huvudet jag också. :-)

entill
0

Natt å natt… nu börjar kvällen. Har precis kommit hem från jobbet på Sundbyholm. Åldern börjar nog ta ut sin rätt. Inte alls lika kul med trav längre. De första 4-5 loppen går bra, men sedan blir det tristare och tristare. I dag var det 11 dj*la lopp. Publiken sviker, och kuskar och hästar verkar oengagerade. Det är visst bara spelarna som tycker det är kul, men dom sitter ju hemma vid datorn.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

StuteriQveiar
0

Ja, nu är det läggdags för mina minsta, så nu går jag och "lägger mig". Imorgon är en ny dag. Ska umgås med de små, och sedan väntar en lugn stund framför tv:n eller med näsan i en bok…Ha det gott!

Odena
0

NU säger jag God Natt. Nu skall jag gå och lägga mig och läsa en bra bok :)

MagganS-B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Natti natti!

[Croneld]
0

God natt! Nu vill man verkligen gå och lägga sig, när det är så mörkt ute.

Tittut
0

Jag får bryt…. jag var så duktig och gjorde en stor helrenovering av min hemsida, och gjorde massor av uppdateringar, och på nåt vänster hade jag lyckats öppna filen dubbelt. När jag spar ner efter 1,5 timmes jobb, jättstolt över mig själv, dyker en lika dan ruta upp och frågar om jag vill spara, och det vill jag förstås. En halv sekund senare vaknar jag, och märker att allt jag gjort, numera är "översparat" av den gamla versionen som jag just uppdaterat… Amatör!!!

Som tur var hann jag ladda upp den innan, så det kanske går att plocka hem den på nåt vis.

Där fick jag för att jag kände mig så duktig. Det måste innebära att det är dags att gå och knyta sig. Hjärnan är tydligen redan insomnad.

Asagard
0

#9 Ja, det är inga problem att plocka hem. I alla fall inte i det programet jag använder.

Själv är jag nyss hemkommen från jobbet. Ska snart gå och lägga mig, men måste fixa med lite saker först.

God natt allihop!

StuteriQveiar
0

Likasom i går får jag tacka för mig vid den här tiden. Karln är fortfarande iväg och jobbar, samma som igår, och då är man ensam med barn och nattning. Som alla med barn vet finns varken tid eller ork efter att de är lagda. (Åtminstone inte om man har barn med överskottsenergi, dvs ADHD, vilket två av mina barn har…)

Känner mig nöjd efter idag. Har tömkört fyra stycken, och två är nu redo att sättas i vagn. En har påbörjat sadeltämjning, och en stod med sele och träns i box. Sex hästar gjorda idag allt som allt (förutom de vanliga göromålen med de övriga förståss).

Ha det gott där ute i stugorna (eller lägenheterna med för den delen…)

Tittut
0

jag ska gå och sova kan tyvär inte skrivaHemlis liselotteKyss

Chirak-96
0

Är lite uppspelt så jag kan nog inte sova riktigt än. Ska åka och hämta min maratonvagn i morgon. Tänk att man ibland kan "få" det man verkligen vill ha, en ny fin sele och en mara vagn är nästan för bra för att vara sant.

Klantigt nog har jag dragit med mig selmakaren som sällskap att hämta vagnen, hon borde ju sitta och sy på min sele…. Nää hon kan få lite ledigt, jag har ju hela livet på mig!

God natt go vänner, ses i morrn.

Tittut
0

Nu när Pontus har somnat efter att ha gjort ett smyginlägg tidigare, får väl jag gå och sova också. 

Godd najt från Liselotte, originalet

Asagard
0

God natt allihop!

Dags att knyta sig för en ny dag i morgon. Efter en dag full av äventyr så är det ganska skönt att krypa till kojs. Det bästa på hela dagen var nog att stå på åkern och dra upp morötter för hand! Fundersam

Tog en härlig bild på Wilding idag. Tyvärr satt jag alldeles för nära, så benen blev avskurna. :-( Han är i alla fall helt underbar och snygg frilla har han också! :-D

Tittut
0

I dag känner jag mig ganska duktig, för jag har trimmat båda hundarna i kväll. Chiffe är gjort på 5 minuter, han behövs bara finputsas, men Kelda är desto värre. Men nu är hon så fin, så fin. Hoppas hon blir lite piggare i och med det.

Jag har sovmorgon i morgon för första gången på länge. Ponteman åker med pappa på rally klockan 6, så Elan och jag får rå oss själva.

Nu är det dags att gå och sova.

Goodnajt!

StuteriQveiar
0

#16 Natti natti

Börjar bli läggdags här också. Är ganska kvällstrött nu för tiden, undrar om det har med åren att göra? =)

Go´natt

PernillaJ
0

Kom nyss hem efter att ha varit på Romme och sett Järsvöfaks vinna sin 166:e seger i karriären. Vilken fenomenal häst!! Faksen är makalös. Han har sån spänst i aktionen, ett fjädrande steg som lägger under sig massor av mark och verkligen driver. Konkurrenterna ser ut som trötta valacker allihop… Fantastisk utstrålning, han kommer ut i långvagn och joggar runt och bara äger banan: utan tvekan vet han om att han är en Stjärna!

Idag tog Järvsöfaks ett par små skutt i volten precis när han vände runt på "två", bara lagom så alla hann dra efter andan - men det var väl den enda spänningen i det loppet…

Med Faksen på näthinnan - natti natti.

Tittut
0

Håller med! En alldeles fantastisk häst!

Ja har sett honom ett par gånger på Hagmyren och han är en riktig stjärna.

Turnado
0

Nu idag har det varit jobbigt. Mkt som ska in i huvudet på en helg. Prov på måndag och fick sakerna i fredags. Och har svartat på frågarna just nu. Helt slut ska krypa ner i sängen och se på tv och läsa lite no sen :S

GOD NATT!

StuteriQveiar
0

Nä, nu säger jag godnatt!

Tittut
0

Me 2

Tittut
0

Nej, nu har jag tagit kväller efter att ha kunnat uppdatera hemsidan efter förra veckans fadäs. Det gick riktigt snabbt och lätt. Och nu har jag sparat 17 gånger om, vis av missen sist.

Sov gott alla, så hörs vi i morgon, hoppas jag!Kyss

Tittut
0

Tid att gå och knyta sig!

Elan har haft feber och sovit hela kvällen, så jag får hoppas att hon är pigg i morgon.

Sov gott!

[Croneld]
0

God natt! Efter en lång dag, det känns så idag, ska jag gå och träffa John Blund!

Jarhultdenyngre
0

å lycklingt lottade å få gå och sova nu, jag har nog en timmes jobb kvar på en inlämning som ska in imorgon. lite jobbigt. och sedan att man har mycket att tänka på hjälper inte det minsta. men någon gång kommer jag nog i säng så god natt allihop..

StuteriQveiar
0

Natti natti

Tittut
0

Nej, nu är hjärnan avsomnad igen. Det blir inget mera jobbat idag.
God natt!

StuteriQveiar
0

Ja, nu verkar det nästan som att jag går och lägger mig två ggr i rad (fast det gör jag ju, eftersom att jag går och lägger mig varje kväll…)

Sov så gott alllihopa, och dröm sött!

[Croneld]
0

God natt! Vad bra att den här tråden skapades, så jag kommer i säng varje kväll! I morgon kommer jag säga godnatt till en massa 10, 11 och 12 åringar. Vi ska på lägerskola och en av mina uppgifter i morgon kommer att vara att ta hand om bär och svampplockningsgruppen! Det gillar ju jag.Flört

Tittut
0

Usch, nu har klockan blivit alltför mycket igen…

Vad tar tiden vägen? Resten av familjen sover, och jag skulle bara stänga av datorn var det meningen.

Dags att släcka och säga god natt!

Tittut
0

God natt alla russvänner!

Vi ses i morgon!

StuteriQveiar
0

God natt, nu går jag o lägger mig. Alla andra har redan pömsat in, men jag satt uppe och såg på Mord i sinnet.

Natti natti

entill
0

Nu går även jag och knyter mig. Har varit hos Åsa idag och gjort sista provningen av selen, ser bra ut. Hennes lilla Zharannof är verkligen en liten sötnos. Det är hon på bilden

Våra egna små sötnosar har varit på Mantorp idag och varit jätteduktiga. Troya blev 2:a och 3:a i sina lopp och sänkte till 15.8 i sin 7:e start. Alltid varit placerad. Duktigt tycker jag. Scilla var oplacerad, men sänkte också.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tittut
0

Nu ger jag upp och kastar in handduken för idag! Har försökt hela dagen att klistra in konturdiagrammet på Cronelds häst i det nya passprogrammet, men det blir error hela tiden.

Jag börjar känna mig halvt om halvt förtvivlad!

Bäst att gå och sova på saken, så kanske datorn har ändrat sig till imorgon!

Liselotte

MagganS-B
0

Här sitter man och väntar på Oskarshamnsbåten som kommer med "turistar"…..Trött som en gris, inte ens kaffe hjälper…..God Natt ni andra som inte behöver vänta en halvtimme till…..

Tittut
0

God natt!

Tittut
0

Har nyss kommit hem efter en hel arbetsdag och samrådsmöte i skolan direkt eftre det. Nu har jag packat till Falkenbergsresan i morgon. Längtar efter barnen innan jag ens kommit iväg….

God natt!

stally
0

Gonatt på er!

Nu väntar en arbetsam helg på Solvalla för mig.

Skall gå på auktionen o mingla lite imorn.

Vi har kört jobb med hästarna idag, de kändes fina o smidiga!

[Croneld]
0

God natt! Jag är trött, har haft fullt upp med barn och djur…ibland hopar sig jobben och jag har massor att göra. Nu förtjänar jag en god natt sömn. I morgon är det dags för en tripp till Naturhistoriska.

Asagard
0

God natt allihop! Eller en liten stund till blir det nog, men sen blir det sängen.

Har jobbat för fullt med skolarbete idag och hållt på med hästarna. Mycket mer blev det inte. :-(

JuliaS
0

Idag sa jag något som jag nog aldrig sagt förut. Jag längtar till jullovet! Har suttit med näsan i skolböckerna nästan varje kväll nu i drygt ett år. Gjorde inget sommaruppehåll och det börjar straffa sig. Jag läser godnatt-tråden varje kväll men går aldrig och lägger mig i tid för att få säga godnatt. Vem läser tråden vid tvårycket? När ni andra säger godmorgon är jag alldeles för trött för att orka titta åt en dator. Nu ska jag i alla fall göra ett försök att somna lite tidigare………GODNATT!

Asagard
0

#42 Sånt är tyvärr livet när man pluggar. Har precis som du mer eller mindre vänt på dygnet. Men går "glatt" upp till hästarna på morgonen ändå, men kommer knappt igång sen och tar en tupplur på dagen för att sedan plugga halva natten… vilket liv! :-)

StuteriQveiar
0

Nu går jag och knyter mig…

Asagard
0

God natt! :-)

Själv ska jag åka och jobba efter att ha bråkat hela kvällen med pannan som kokade. Suck.

Får säga god natt senare….

Odena
0

God natt :)

juliapettersson
0

Nu går handikappade jag och lägger mig… blev trampad av en häst idag hos Tilly, klämde fingrarna, brände mig på grimskaften, osv osv… Suck!

Anna-Uppsala
0

Jag har just hämtat hem sonen, som jobbar extra på ett connemarastuteri (!) ibland på helgerna. Ja ja, skyll inte på honom - det är jag som lett in honom på den vägen! ;)
I morgon fyller han i alla fall 15 år min lille plutt - som numera är 183 cm lång och har 45 i skonummer. Hur tusan gick det till? Och hur kan jag ha så gamla barn som 13 och 15? Jag är ju bara 27 själv ***vissel vissel*** …. Mycket konstigt! ;)
Bäst jag går och lägger mig nu, för sonen vill ha varm choklad med vispgrädde på sängen i morgon bitti. Dessutom ska hans lillebror och jag sjunga "Ja må han leva" det vackraste vi kan! Tänk - vissa saker blir ens söner tydligen ALDRIG för stora för! TUR DET! :)

Tittut
0

Krontrött, sviter från helgen skulle jag tro!

God natt!

stally
0

Gonatt gott folk!

Imorn kommer vår veterinär och kollar munnar och fräschör på våra russ.

Sedan "putsar" vi vidare inför helgens ponnytr. på Eskils.

Ha en god natt!

Russtoka
0

Godnatt! En dag av förberedelser. Sängdags tidigt. I morgon bitti ska vi upp 04,00, få i oss frukost, lasta hingst och iväg till Bankeryd. Det blir en spännande dag, det ska bli roligt att träffa en massa russkompisar. Alla som ska dit, kör försiktigt!

Vi ses! God natt!

Impulz
0

Nu ska jag oxå försöka somna, nattinatti! Och lycka till till alla er som ska till Bankeryd imorgon!

Turnado
0

God natt!

Min dag här har varit ganska lång. Den lär bli det i morgon oxå tyvär.

[Croneld]
0

God natt alla nattsuddare! Idag blev jag förvånad då jag blev biten av enhäst, ja inte av ett russ. Utan av ett 1,5 årigt varmblod, som strök öronen bakåt och nöp till!! Där finns det mycket innanför pannbenet minsann! Nu kommer jag att ha ögon i nacken varje gång jag ska in i hagen och utfodra hö, för hon går ihop med Dorina.

Hoppas att alla får en trevlig vecka.Glad

Tittut
0

God natt!

ErikaSchieber
0

Idag lär man sova gott! Gick upp 5.20 för att åka till Eskilstuna å tävla. Det vart en lyckad dag! plomona kunde äntligen hålla nerverna i styr och vann ganska lätt sitt lopp och sänkte 5 sek:D Nu är man världens stoltaste matte!

God Natt!

Impulz
0

Jaha, nu var den helgen över då! Idag har jag ägnat över en timme åt att laga staket och jaga hästar. Inte våra, utan grannens och nästa grannes! Inte så kul att hitta en helt enorm hingst inne i fel hage, hos 1 D-ponny och 2 halvblod, varav ett är ett ungsto! Inga ägare hemma och fullt slagsmål med stängsel som yrde hit och dit… Annars så har det mest varit en massa jobb här hemma, så nu ska det bli skönt att få sova lite. God natt!

#56 Grattis till segern! Var det den första avkomman efter Timon som segrat i trav kanske?

ErikaSchieber
0

#56 Tack :) Det vet jag faktiskt inte..kanske Malin vet?

karisma
0

# 57 Ja det var det Timon har några som går i träning och kommer ut nästa år Och ett stort Grattis till Erika och Plomona Nu ska jag snart gå och lägga mej för det blir tidigt imorgon ska till uppsala och hippologdagarna har varit ganska trött efter helegen i Bankeryd har inte orkat öppna datan ens Glad

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

# 56 Grattis Erika. Det var skoj!

ErikaSchieber
0

Tack Malin och Liselotte !

StuteriQveiar
0

Jättekul! Grattis! Syster Bläcku hälsar! (Och försöker mellan tuggorna säga att hon inte förstår hur man kan jobba hårt, och framför allt fort, när allt man vill är att sova och äta mat. Morsan matte såg ju till att man fick träffa en jättesnygg kille, men han kom bara med skamliga förslag, och inte insåg man förrän efteråt hur det kunde bli så Fundersam.. så himla tröttsamt. Inte nog med det! Han drog hem till sig när resultatet av mötet blev ett faktum. Vilken svikare…!)

Såå, spring på åt lilla Bläcku också…Skrattande

Tittut
0

God natt!

Klockan ringer 03.00, så det är bäst att gå till sängs.

Ha en trevlig vecka!

Asagard
0

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Det är en ny dag i morgon och jag är faktiskt trött för en gångs skull.

Har idag ridit islandshäst för första gången på typ 10 år! Även om det bara var en jättekortis så hann jag känna av att jag absolut inte kan rida islänning. Blev någon blandning mellan tölt och trav.

Asagard
0

God kväll, eller natt snarare. Sitter här och försöker jobba, men jobbdatorn vill inte fungera. Jag blir så förbannad. Har försökt få den att samarbeta i säkert 2 timmar, men icke sa nicke. :-) Får ta och gå och lägga mig istället och hoppas på att den vill fungera i morgon istället.

[Croneld]
0

God natt!  Äntligen helg..

[Croneld]
0

God natt!               Åter en dag till ända, med förkylning och lite garderobsrensning. Jag har även haft besök av hovslagarens och hans fru. Ja de var väldigt intresserade av mina hästar och de ville nog gärna ta med sig en eller två hem. Det var ju kul - att de gillar russ. GerTi är just nu hemma hos dem på inkörning och hon drar vagnen så fint berättade de.

Denna kommentar har tagits bort.
karisma
0

Nu ska jag skriva god natt har inte skrivit på flera dagar Ska skrubba skiten av mig efter att mockat ur siata vindskyddet och eldat upp allt skit på eldnings platsen Slänga mig i soffan och glo på tv resten av kvällen Sov sött där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

Ja, nu är det verkligen God natt…. Nu är det sammanbrott på gång igen. Jag börjar tro att jag är hemsökt på något vis.

Jag tror att jag har ägnat sex hela arbetsdagar à 8 timmar, att få fart på nya passprogrammet, för mig obetalda dagar, men pengar är bara papper….

Nu ikväll fick jag äntligen fart på det, så att jag kunde göra ett första pass, detta efter att ha ägnat ännu en söndag åt att klura ut hur jag skulle göra för att få till eländet. Russavelsföreningen har fått investera i bärbar dator och ny skrivare, som bara det är ett halvt dagsverke att sätta sig in i. Nu, fem minuter efter att det första passet är gjort, lägger den spritt nya datorn av, och säger att batteriet är slut, och när jag sätter i nätverkskontakten vill den inte ta laddning..

Jaha, ännu en grej, efter att min relativt nya dator inte ville samarbeta med passprogrammet, den gamla trotjänaren inte vill skriva ut efter 9 års oavbrutet samarbete med sin gamla skrivare, som funkar i andra datorer. Inga betäckningsredovisningar mao, men det har SH lovat hjälpa mig med att kunna komma kring. Vad återstår då, jo, att skriva en dagbok på min hemsida för att beklaga mig, men då går inte den externa hårddisken att läsa, där hemsidesprogrammet och 12 000 fotografier ligger…… Är det konstigt att jag känner mig nära ännu ett sammanbrott???

I-landsproblem slätar kanske någon över det hela. Javisst, men det känns ändå hårt med tanke på alla arbetstimmar som gått till spillo, och har nu 12 000 fotografier försvunnit är det faktiskt rätt lätt att hålla sig för skratt.

Jag är ledsen att tynga er med mina problem, men jag måste bara skriva av mig någonstans…

Jag hoppas ni får en god natt, jag skall försöka!

Liselotte

[Croneld]
0

# 70 Oj då jag som bad dig skriva en artikel precis i en annan tråd. Skäms lite! Hoppas att allt ordnar upp sig!

Impulz
0

Oj, det där låter inte kul alls Liselotte…. Men du, Tackla vann ju iallafall igår, alltid finns det någonting positivt att tänka på, även om det är svårt att se det bland allt elände ibland.Glad

God Natt på er allihop!

[Croneld]
0

Ännu en dag till ända, som idag är en stolt mamma för min dotter vann skolmästerskapet (mellanstadiet) i schack på hennes skola och spelade piano så fint på musikskolans höstkonsert. Det är inte hennes första pokal och ingen är ännu hästrelaterad. Andra intressen hon har är karate och lösa sudoko.

Jag har i alla fall varit ute hos russen och kvällsfodrat i månskenet samt önskat dem god natt. Precis som jag gör till er nu! Natti natti!

Tittut
0

God natt!

Nu har jag suttit ett par timmar och korrekturläst årets stambokförda ston, så att Pernilla Jobs kan göra dem klara åt er ute i landet.

Nu säger ögon och huvud stopp och jag God natt!

Tittut
0

God natt!

Nu sover resten av familjen, och jag har fått fart på skrivaren och fått ut dagens adressetiketter för passen som skall med posten i morgon. Den gamla skrivaren bråkade med mig, förstås…, så jag fick ta en plan B eller om det var c eller d kanske. Jag börjar bli så trött på attt datortrubbel, så jag har tappat räkningen.

Sov gott, så ses vi imorgon. Åtminstone några av oss.

Liselotte

[Croneld]
0

God natt! Här har det varit bråda tider, ränt runt på stan, städat huset, lagat byxor och allat annat som hör till livets glädjeämnen och sorger. Glädjen är att få en kram och godnattpuss av sina barn, mindre roligt är att hänga tvätt och diska. Vi ses i morgon!

Tittut
0

Hej då macken, vi ses i morgon!

MagganS-B
0

Natti, natti……..vi har ingen mack kvar vi……inte ens en sedelautomat, man måste till stan eller Roma!Ledsen

Turnado
0

God natt!?!

Fuderar på att lägga mej. Och sova ut nu. sovmorgon i morron till 08.50. Har städat upp här bakom sängen,bokhulla. mm Så nu e det mesta klart :)

Natti netti

Tittut
0

God natt igen!

En lång arbetsdag är till ända. Nu återstår bingen och vila inför morgondagens äventyr.

Tittut
0

God natt igen!

Har varit på skrivkurs på Ridsport. Jätteintressant med jobbigt. Huvudet känns segare än på länge. Ny dag i morgon, vi hörs då!

Tittut
0

God natt!

Dags att knyta sig. Jag har suttit och uppdaterat min hemsida i kväll, så nu går ögonen i kors igen. fattar inte hur nattuigglorna orkar jobba och vara vakna hela nätter.

Sov gott!

Tittut
0

God natt är det dags att säga igen. Jag har jobbat en lång dag, är lite ovan med det, och har ganska nyss kommit från stallet.

Umbra kom in själv idag, helt fantastiskt! Annars brukar jag få hämta henne i hagen med havrens hjälp.

Sov gott alla, det lär jag göra!

[Croneld]
0

God natt! Jag skulle bara gå min kvällsrunda till hästarna och till slut hamnade jag också hos grannarna. De bjöd på goda wienerbröd och vi satt och pratade och pratade. Det var trevligt! Så nu är det natti natti om jag ska orka upp i morgon.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.