Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavelshingstar
Läst 2352 ggr
Susan61
0

Hingstar

Grafit och Granit.

Någon som vet något om dessa hingstar?

Allgunnens har väl haft dom till sina ston.

AusaBausa
0

låter som halvblodshingstar…

Susan61
0

Oj.Glömde skriva det är russ hingstar.

Angel
0

Granit, ja, hehe.. Han är väl den russhingst med flest godkända hingstar efter sig. Vet att han har en hel drös, bla Grafit :)

Norrveda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade Granit 368 på station 2001 och 2004, en underbar hingst på alla vis. Vi har 5 avkommor till honom kvar i stallet bla våran hingst Guld och diplomstoet Vinst.
2002 hade vi Granitsonen Drömprinsen på station, också det en helt fantastisk häst!

amandahandersson
0

Granit och Grafit, känner igen båda namnen!: )
Båda tror jag dock slutade tävla innan jag började, men i alla fall en av dom har väll travat både 1.50 och 1.45!?

Reko
0

#5www.ponnytravet.com finns det massor av statistik, bl a vilka godkända hingstar som gått under 2 minuter. Granit har gått 1.51,8 och 1.48,9a. Grafit har gått 1.51,4 och 1.45,6a.

Granit är beundransvärd! God exteriör, travmeriter och fantastisk förärvning, still going strong 27 år.

Teja-Bea
0

Granit har även vunnit Elitloppet en gång i tiden. Han var också en av mycet få russhingstar som fårr 44p på utställning!! Båda var fantastiska travare!

Vi ägde Granit-sonen Drömprinsen under många år. Helt otroligt temperament!!

Du kan läsa lite om Granit på www.teja.se  -> Hästarna  -> Alla hästar i bokstavsordning  -> Granit

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Hannna
0

Grafit är valack numera i alla fall. Har inte så många avkommor, men har i alla fall lämnat Allgunnens Yra (fått höga poäng, 43p?, travrekord ca 1.52, en riktig naturtravare.)

En sjutusan till travponny, verkligen klockren travare, skulle varit intressant att testa starta honom barfota runt om när han tävlade men han var för rullig för det. Unghäststjärnan som var 2:a i sitt första SM som äldre. Han hade dessutom en underbar personlighet.

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag äger en dotter till Grafit, Tackla! Här på Solvalla i våras.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

nemesis
0

# 8 vet du vart Grafit finns nu? varför tävlar han inte?

CarolaG
0

#10 Grafit är nu travskoleponny i Rättvik.

På tal om hans avkommor så är han även pappa till vår hingst, Allgunnens Yes.

varette
0

*11 Nej det är han inte, han är pensionerad och mår bra hos en familj.

skott
0

#12 han var i rättvik i juli iallafall då jag körde han.

CarolaG
0

#12 Precis som #13 säger så var han det i somras iaf. Han kanske har flyttat därifrån nu.

varette
0

Jo ibland är han där och är med på "jippon" men han har inte varit med i någon verksamhet eller stått på travskolan under juli.

Susanne.Nygren
0

Jo, han var med på en körinstruktörs-kurs andra helgen i juli.

Det vet jag, eftersom även jag körde honom. Jag "spelade" nybörjare (barn), men fick inte spela ut hela registret… Skrattande

Susanne Säbb_Danielsson trodde inte att han skulle uppskatta det. Flört

varette
0

Jo men jag menade att han inte stått där som "travskoleponny" för barnen i sommar utan tex bara nån enstaka grej som det ni var med på. Han skall inte vara där eftersom han inte trivs så bra.

varette
0

Jo men jag menade att han inte stått där som "travskoleponny" för barnen i sommar utan tex bara nån enstaka grej som det ni var med på. Han skall inte vara där eftersom han inte trivs så bra.