Bond 438
Hingsten Bond 438 betar nu på de evigt gröna ängarna meddelar i kväll Lena Martell! Han började bli dålig för en vecka sen, och det konstaterades att hans njurar inte fungerade som de skulle. I mitten av veckan blev han lite piggare och gick med sin tjej Deli Ess i hagen, men i går morse (torsdag) var han sämre igen, och Lena tog då beslutet att avliva honom. Bond hade en mycket gedigen stam med Bessi som mamma. Bessi lämnade bl.a. Mr. Hannibal, Justina, Bellami, Frida Fri och Felicia Fri, alla med bra travstam och exteriör. Jag känner verkligen med Lena och Hanna i dag, det är alltid tråkigt att skiljas från en familjemedlem som Bond varit. En riktig liten buse ibland, men en häst som alltid gav allt på banan!
Lite kuriosa om Bond: f. -84, 122 cm, mörk isabell, stj. vtbff. e. Vagabond 360 u. Bessi 1065 ue. Klippman 97.
Prem B -07.
Prestationer: rek. 1.51,4, 1.49,1a starter: 120; 26 - 23 - 10. Insprungna pengar: 50.315:-
Uppf: L-O Hägg, Frigsarve, Stånga, Äg: Hanna Martell, Ljungan. Uppstallad hos Lena Martell, Stånga.
061103 hade 35 startande avkommor tjänat 205.770,- startat 989 gånger med resultat: 93 - 107 - 86. Bland hans bästa avkommor kan nämnas H Calvero (1.53,7, 3:a i Agrias Lilla Elitlopp -07)), Extra (1.58,1), Equuleus (1.59,0), i år (-07) har också Silvo och Bonzon gått under 2.00. Evita (2.00,1). Av 28 startande avkommor har 11 gått under 2.10.
Bond har också en avkomma, f.d. ponnytravaren Magnum S.A.K. som startade för första gången i komplett körtävling (dressyr,maraton o precision) d. 28-29 april 2007, han blev totalvinnare i sin klass o 1:a i maraton.
Blåklintens Blomma har exporterats till Spanien, kom 7:a i Spanska Mästerskapen och 5:a i Katalanska Mästerskapen. Lucifer Ess tävlar i hoppning, Lätt B på regional nivå.
Foto: Erja Mattila
Vad tråkigt! :(
Hans avkommor kommer säkerligen hålla hans minne varmt bevarat!
Han var väldigt fin!

Nää, va tråkigt! Jag ska berätta det skonsamt för Dumle att pappa är död
Maggan, krama Lena från oss!!
Anna, Peter, Josefina, Lucas och Matilda, dvs Stuteri Qveiar
Jag är så jätteglad att just ni köpte honom, då vet jag att det finns en pytteliten chans i alla fall att bondblodet bevaras!

Tråkigt:(((
Men ska man tänka på hästen bästa… så var det nog det bästa…
Det är allid lika jobbigt när ett nära djur har blivit avlivat…
jag gråter fortfarande över min älskade collietik Agnes… hon hade njurporblem och blev "bara 18 månader… samma sak gäller vår gamla katt Pelle… han blev 13 år… och även där grät jag floder….
Jag lider med Er…..

Usch vad tråkigt =(
//Mickan
#4 Naturligtvis skall man tänka på djurens bästa…..förra året så här dags tog vi bort två russ och en bordercollie/collie…..det känns bra efteråt, det är bara så svårt att ta beslutet!
Vad tråkigt, det är alltid en stor sorg att mista en kär vän. Tänker på er!

Naaaw, vad tråkigt! Rest In Peace…

Nej gud vad tråkigt :'(
Jag skulle gärna vilja ha någon bild av Bond då jag är på gång att köpa en dotter efter honom..någon som har??

finns på ponnytrav i fokus under samma tråd