Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 811 ggr
Tittut
0

God dag 2007-11-18

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom servern trasslat ända in på dagen, har det inte blivit någon godmorgon tråd verkar det som.

Jag gör en goddag tråd istället!

Här har vi bakat bullar och hämtat spån, så jag känner mig ganska nöjd. Ungarna leker med varsin kompis, så jag kanske skall ta mig an min Lojsta sida igen, eller göra lite pass. Har mycket annat för mig den veckan som kommer, så jag borde jobba undan lite i passhögen.

Ha en trevlig eftermiddag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Hej!

Försökt komma in på sidan flera gånger i dag, men tji! Tänkte också skriva ett God Dag, men Liselotte var snabbast i dag!

Grått och trist är det ute, det har faktiskt inte ens varit dag känns det som. Knappast några kunder hade vi, tror inte vi fick ihop till lyset en gång…..Inga folk på stan, bara på Rusta…….Inte gillar mina hästar det här vädret heller, står bara och glor vid grinden……

Tittut
0

Mitt nyinköp, Umbra, har ledsnat att vara innehäst nu på nätterna,. Fem nätter inne fick vara nog! Hon har aldrig bott inne förut och hon är åtta år.

I går och i förrgår kväll, tog hon sin fölunge och galopperade in i skogen när de andra gick in. I fredags grimmade jag in henne, men i går fick hon vara kvar, eftersom jag ville hem och titta på Babben på Tv… Får se hur hon tänker göra i kväll. Apropå hästar som hänger vid grinden, menar jag…

StuteriSolo
0

God eftermiddag! Har v arit huslig och bakat muffins, varit nyttig och haft ett möte med körgrenlendarna länet(finns inte så värst många iofs) Vi har haft in stona, men inget föl idag, för hennes extramamma var redan inne, och då ville hon inte gå ifrån resten av flocken fast mamma gick iväg… Sara har rifit vår treåriga shettis idag för första gången själv, en kompis red Myria, och det gick bara bra. Nu ska det bli söndagssoppa, och sedan bär det iväg till duschen hos svärmor

Odena
0

God eftermiddag på er. Här har det varit en tråkig och grå dag men som tur inget regn. Jag har iaf vart ute och kört Sippan och jag klockade henne och jag hade kunnat få en riktigt bra tid på henne men nää då skulle hon leka hopppony och hoppa säkert 1m över vattenpölarna och galoppera som en dåre efter hoppet så det blev en ganska okej tid fast två galopputbrott när det kom en jättevattenpöl ;) Ikväll skall jag in till stan och bo där tills på fredag då praon är över och den trist skolan väntar =(

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll! Här hänger de vid grinden och är alltid hungriga och vill ha mer. Igår kväll kom lilla Arrak som ett skott och ville att jag skulle ta honom. Vad kul det är när de helt plötsligt vänder och VILL vara tama. Eller? Toffan vill in, hon trivs också ute men jag tror mest att det är maten som lockar. Ha det bra!

Bild på Toffan och Arrak!

garrilina
0

God kväll! Äntligen går det att komma in på denna sida, de gånger jag har gjort en paus i arbetet ute så har servern legat nere.

Här hänger de också på grinden och vill in när de tycker det är dax. Vi har också ett sto som har gått i utedrift i ca. 8 år när hon kom till oss för ett år sedan hade vi funderingar hur hon skulle tycka det var att vara inne på nätterna. Hon är den som gnäggar när hon ser att det börjar bli dax för insläpp verkar tycka det är jätteskönt inne. Tidigare har hon varit svår att ta i hagen säger förra ägaren här står hon alltid först så att vi inte "glömmer" henne.

Anna-Uppsala
0

intressant, men jag har nåt minne av en tråd för i somras där folk propagerade för att russ skulle vara ute i princip året runt, dygnet runt. Och nu visar det sig att de flesta russ faktiskt är riktiga soffpotatisar som helst vill vara inne och gona sig i värmen …. *sSS* … Ja, jag har ju två innehästar själv, så titta inte på mig! ;)

[Croneld]
0

# 7 Ja, hos oss är det Toffan som är soffpotatis, de andra är bor ute. Kommer bara in på stall när hovslagaren kommer eller för att träffa en borste!

SigneK
0

Kan hon inte få vara kvar ute, Liselotte? Det är mina…

Tittut
0

Jo ioch för sig, men jag vill att hon skall komma in för att bli lite mer van med människor. Likaså fölungen behöver bli mer trygg. Bara på en veckas innevistelse har hon förändrat sig jättemycket, och går att fånga ute i hagen, vilket inte hade varit att tänka på innan.

I går kväll kom hon faktiskt in själv. Jag kan tillägga att hon är jättelugn och sansad inne, och äter och kopplar av, så det är inte så att hon är stressad av det, som det verkar.