God Morgon 2007-11-15
Morgon där ute här är det svart ute lite pudersnö på marken -1 Fick lite längtan efter julen idag det är så fint med alla sligor som lyser,fast man hinner nog bli trött på det åxo för alla affärer kör ju för fullt med julen nu. Idag står det på shemat att jaga vet för ombesiktning på sista valpen som ska flytta till stora staden sedan kanske man ska hitta golven innan helgen Ha det bra
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Jag har jagat hästar på morgonen, kuligt värre. De tog en alternativ väg ut till hagen, och försvann ner på vallen, två ston med föl och en hingst. Varav den ena märren svårfångad. Tack o lov för flockinstinkten!
Som tur var, kom JR på att han skulle gå och syna Welindas fd hage, och Umbra var snabb efter. Welinda hade jag i pannluggen, så det var bara att knata efter med henne och stänga grinden efter sig. Nu har de kollo på annan ort idag. Kul för dem!
Själv skall jag jobba borta hela dagen, torsdag, så de får snällt vänta till i kväll på att komma hem. Tur man har bil som tål en höbal i bakluckan!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Vi har idag sju minus, och vädret är… tja, mörkt? Solen klättrar väl upp över trädtopparna framåt halv nio eller så, det börjar ljusna vid halv åtta iaf. Hästarna ska få en ny bal idag, och vi lyckades trassla in Sigrid och Röros igår så de kunde få kraftfoder. Röros fick på sig en grimma också. Vi ska försöka få in dem idag också, och lär de sig att de ska in går det nog bättre sedan. Problemet är ju att alla andra också vill komma in…

Morn da
Har precis kommit ur duchen och skall ramla ner en våning för en rejäl frukost. Enda fördelen med att bo på hotell är att man får en rejäl frukost iallafall….
Idag kommer hovslagaren så hon och Mickis skall försöka få vinterskor på wella så att hon kan börja tränas… Ska bli intressant att höra rapporterna i em, wella är lite speciell att sko….
Hälsningar från ett gråkallt Oslo.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

God Morgon gott folk! Här är det -5, snöigt och soligt för första gången på många dagar! Ponnyerna var pigga och glada närvi släppte ut dom imorse, dom va säkert glada över det fina vädret. Ha en bra dag!
Solen skiner på en kall värld och i dag är det nog dags att försöka fixa vinterdäcken på både bilen och transporten. Jag hade hoppats att den här första snö och kylaperioden skulle gå över på några dagar, men tydligen gör den inte det. ***sucka***
Till min stora glädje gick dock transporten igenom besiktningen i går! Otroligt skönt - då får man köra två år till utan att fundera mer på den saken. Jag TRODDE i och för sig att den skulle gå igenom, så jag blev inte SÅ förvånad, trots allt - men glad! :)
Till sist - alla ni som fått hem Lojstaungar - många många lycka till! :)

Nu är det sooooool här! För första gången på flera dagar! Sigrid, Myria och Röros har varit inne och fått kraftfoder, och nu ska jag strax iväg och jobba
God Middag! Solen är faktiskt på Gotland också! Stundvis i alla fall, hann få ett par fönster putsade, vilket var av nöden tvunget om man ville se nåt utanför…..
Min morgon började bra med god frukost, sen kom mannen inrusande och undrade varför bilen låg i diket/hagen…Den hade rulladt bakåt och fastnat i eltrådarna. Det var bara att flytta runt hästarna, grannen hjälper mig att ta bort bilen i kväll. Jag kom försent till arbetet, med andan i halsen och skulle ta mot studiebesökare, som ville höra på hur vi lägger upp matematikundervisningen från F till år 6. Det var bara att prata på om montessoripedagogikens grunder i matematik och visa material…. Jag känner mig lite snurrig än och har fortfarande bilen i diket eller vad det i huvudet?? Ha det så gott!
Maggan ==> Men jag har hört att man inte ska putsa fönster när solen skiner, för då blir de flammiga? Är det annorlunda på Goland? *undrar husmodern*
Cicki ==> Det där hände mig med transporten jag just hade köpt - som tur var höll trådarna och det blev inga skador alls!
Anledningen var att jag hade inte dragit åt handbromsen, vinden tog tag i släpan, snurrade den ett halvt varv och sedan rullade den nerför en liten slänt och ner mot stohagen. Det blev till att ringa bärgningskåren, som nog skrattade hela vägen hem, tror jag … :/
# 10 Ha ha, fönstret ligger i skuggan, så det syns inte om det är lite flammigt, men nu ser jag stallet tydligt!

Jag ksulle också vilja putsa fönsterna, men vi har inget fönsterpapper, och tar man bort det drar det som … Våra fönster är inte putsade emellan sedan 1971, och jag skojar inte! Något tips om var man får tag på fönsterpapper?
Bisse => Byt till vanliga, moderna fönster kanske? Eller fråga hos någon gammal glasmästare alternativt lägg ut en annons på blocket. Annarsär det bara en sak som återstår: spika för dem! ;)

#12 Om fönsterpapper är det jag kallar klisterremsan som man sätter runt fönstren så tror jag att de fortfarande finns i en del livsmedelsaffärer, brukar ligga på de hyllor det finns klädnypor o.dyl.

Ja, men inte här tyvärr…

(skrev fel) ;)

#15 Ska kolla nästa gång jag handlar, går ju att skicka uppåt på något vis isåfall.
#12 Jag har faktiskt satt maskeringstejp i vårt badrumsfönster ett år när listen var trasig, det gick jättebra, tvättas bort med medicinsk bensin!