God morgon 2007-11-16
Inga förrymda hästar i dag, utan allt gick som det skulle. Ewe hade trotsat klockan också och var ut och hjälpte mig på morgonen.
Nu väntar testund med tända ljus innan passarbete, barnväckning och halmhämtning tar vid.
Äntligen fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Här är det plusgrader igen och det flyger något i luften som mer och mer börjar likna regn.
Tycker att veckorna går så fort just nu att det "äntligen är fredag" när man precis börjat jobba efter helgen igen. Snart är det jul.
Nu ska jag halka mig iväg till jobbet, har ingen busspassning av dotterns buss idag så då går det lite segare att komma iväg. Ha det bra dag.

God morgon!
Här är det endast ett par minusgrader. Ska ut och köra Seist idag igen. På söndag får vi se om han blir dansk medborgare i framtiden. (Kommer dock att sakna honom ändå). Han är så vacker och underbart trevlig, men , men. Han fick lägga kulorna på hyllan till fördel för Dumle (e: Bond u: Dulilla Roll) som har ett oerhört intressant möderne-/fädernelinje. Han är rättställd och korrekt. Får se hur han utvecklas…
Hoppas snön kan få ligga kvar nu! Jag avskyr gegga, och jag blev riktigt avundsjuk när vi besökte Jajje i Smålandsskogarna. HON HADE INGEN GEGGA! Orättvist, tycker jag

Ha det gott ute i stugor och palats, för det ska jag!
Godmorgon i mörkret! I dag ska båda mina barn iväg på egna äventyr - den ene ska på PRAO på ett connemarastuteri, den andra sova över hos en kompis - så jag har en barnfri kväll framför mig. Jihaaa!!! Det betyder att jag får bestämma vad som ska visas på tv:n plus sitta i det bästa soffhörnet - och det är inte det sämsta! ;)

God Morgon!
Här har tempraturen kravlat sig upp till + sidan om 0an, så nu regnar det härligt isande från en totalgrå himmel… Snön kommer att smälta om det fortsätter… Jag som tyckte att det var ett utmärkt väder igår!
Hade planerat att rida när jag kommer hem från skolan, men om allt har blivit is då så går det ju inte… Just nu är vet. hemma (borde vara iaf) hos oss för att vaccinera diverse ponnyer, hoppas att dom är snälla! I övrigt så kommer nog kvällen att gå till en hel del skolarbete, har otroligt mycket nu…
Ha det bra där ute i vida världen!
God morgon! Ingen bil i diket idag, så jag är nöjd. Idag slutar jag tidigt och ska gå ensväng på "stan" med barnen innan vi åker hem. Skönt med helg verkligen. Fick rapport från mina unghästar igår och GerTi är jätteduktig och gillar att bli körd, Tigerlilja tömkörs fortfarande. De är såå nöjda med dem. Kul! Ha det gott!

Godmorgon i landet! Här har vi runt sju minus, det är nästan klart nu, så redan vid halv sju började det ljusna, vilken skillnad! Sigrid, Myria och fölis har varit in och fått kraftfoder och jag har börjat göra rent åt marsvinen, ska strax gå ut och fortsätta. Peter är iväg och sågar björkar, han och hans pappa har fått ett gäng träd vid ett av sågvverken, de tänkte bara fylla över dem… slöseri på björkved! Hästarna får f.ö vila i form idag också, jag tänkte vi skulle ut ie termiddag, men Sara ska på kalas.
God Förmiddag!
Måste skriva ett par rader innan jag skall gå ut och mocka boxar. Det låter det…..när man bara har tre, mot förut sex stycken att kärra ut från. Vi mockar varannan dag, och en madam som kom tillbaka från Dalarna (nämner inget namn) stökar runt i sin box så man tror hon har folkdansövningar hela natten…..Vädret är i alla fall skönt, med -1, precis vindstilla, perfekt. Lite snö har vi också, men geggan finns ju under…..
Ledig dag !!!! Pappa satte in russen imorse så att hovar o päls kan torka upp,verkning o rejäl russvård på schemat idag !!När man läser allt tråkigt om lera o gegga så är man ju tacksam att det faktiskt finns "geggfria" ställlen i Skåne !!Fantastiskt skönt med en Pappa som är pensionär o som man kan ha sina ponnier inackorderade hos, Tack Pappa !!!!!!