Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 727 ggr
Tittut
0

God morgon 2007-11-14

Hej och god morgon!

Här är det lugnt och fridfullt, barnen sover och sambon har åkt. Varmt te och tända ljus. Vintern har sina fördelar.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon äntligen någon som är vaken här sprakar brasan och ljusen  lyser fast ute är det bara gegga  I dag kommer hovslagaren så det blir full rulle ett par timmar få se om Gera har lust eller om han får komma tillbaka en annan dag till henne Stona från Lojsta har ju lite egna ider om hur livet ska vara om man left vild i nio år så bestämmer man själv över dagen Ha det gott där ute och kör fösiktigt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Idag kommer veterinären och ska dräktighetkolla russmärren, hoppas på positivt resultat så klart. Jag får väl också tända mig ett ljus nu till morgonlatten, jag tar nog ett doftljus.

Bild: Russhingst i skymningen, gissa vilken, en av mina favoriter.

Ha det gott där ute!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Hörde på radion om snökaoset runt Stockholm… Här är det fem minus och isregn… När jag åkte och hämtade mjölk så blev rutan snabbt lika igenisad som den var innan jag for. Ridnignen var intsälld igår, och inte blev det något städat, höll istället på med en bok på datorn, det börjar ju närma sig jul och äldste sonen gifte sig is omras….

NovaRoll
0

God morgonÄntligen en mellandag med sol..ska bara softa och åka till tippen med lite skräp och försöka njuta av dagen som den kommer..:D

MagganS-B
0

God Morgon. Ett snöigt Gotland finns utanför mitt fönster, russen blev jätteglada i morse…..SNÖ! Dom rullade och rullade…..Vi har ca. 5 cm men på sudret har det visst kommit både 15 och 20 centimeter efter vad dom sagt på Radio Gotland. I alla fall är jag ledig och tänker baka ett lass bullar……förutom sedvanlig mockning m.m.

Impulz
0

God Dag! Här är det snöigt, en hel del trubbel i trafiken i morse kom med allt snö sen igår, och det snöar fortfarande, fast inte så mycket. Idag ska jag försöka att ta mig ut men en ponny så fort som möjligt när jag kommer hem, men med tanke på väglaget och att dom är sommarskodda, så blir det nog inget.. Sen ska jag iaf till GFRK och rida lektion. Sen har jag ju en hel hög med skolarbete oxå..

Anna-Uppsala
0

Nu är det eftermiddag och jag kom just hem från bilbesiktningen, där hästtransporten gick igenom utan minsta problem!
Vilken lättnad!
Jag trodde de skulle slå ner på handbromsen åtminstone, men inte då! :)
i em ska ponnybarnet rida på Hjördis, och så funderar jag på att tömköra Gerda. Det är hög tid att ta itu med hennes inkörning nu!

[Croneld]
0

God eftermiddag! Nu har veterinären varit här och russet var inte dräktig. Gråter Men fina tänder hade hon, de behövde bara raspas lite. Till vår glädje kommer ett shettisföl i början till av maj om allt går bra!Glad