Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 282 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 07-11-11

Hej alla? Är jag först????? Oj!

Kallt och lite fruset är det här på Gotland i dag. Skönt, då slipper russen simma för att komma till mathögarna.

Hoppas alla som drev på Hajdi i går har hunit bli torra och varma!

Här firas Fars Dag + 60-årsdag, bra med sammanslagning, blir billigast så Skrattande! Skall fixa iordning en smörgåstårta! Ha det bra!

ryttarn
0

Godmorgon…..

Har blivit uppvaktad på sängen idag av mina busungar. De kom välbehållna hem från Pakistan i Fredags, vilken onekligen känns ganska sjönt.

Idag blir det till att sätta brodd på Jaritza in hon skall ut och halka i det kalla vädret.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Miii4
0

Här skiner solen för fullt, dock lite fruset i marken men det gör inget. Hästarna går och solar sig uppe i hagen och njuter.
Igår lurade syrran ut sin otroligt hästrädde pojkvän på en tömkörningsrunda. Han fick tillomed ta in hästen själv och borsta. Duktigt gjort av han :).
Annars brukar det vara en viss Ina som stampar på honom i tid och otid så det var väl bra med en bättre häst upplevelse =).

Idag ska jag bre mackor åt V65 kuskarna igen, alltid får man höra något som är kul!

agnes_S
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har just slutat snöa här, men det är plusgrader så inget vitt på marken än… Idag blir det plugg för mig, men jag ska väl hinna städa ur stallet och kanske ta ut Olja en sväng, har tänkt att hon äntligen ska ridas in… Vi får väl se hur det går ;) Hinner jag så har jag en sadel att smörja också så det är bara att sätta igång :)

StuteriSolo
0

Godförmiddag i landet! Här snöar det hur mycket som helst, fast det är bara nollgradigt. Peter ska ut och ploga så vi kommer ut från gården, och jag gör inget vettigt alls:) Hästarna ska få en ny bal idag, de hade nästan inget kvar igår kväll. Märks att det varit otrevligt väder…

Impulz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan allihopa! Här är det aldrig en lugn stund, idag har jag hunnit med bla en ridtur och lite annat pyssel i stallet. Sen har vi varit på kalas, för även vi slog ihop en födelsedag och fars dag och åt lite mumsig smörgåstårta!

Bifogar en bild på Kyra under tömkörningsturen

amandahandersson
0

Hejsvejs!

Idag var lillsyrran Evert på licenskurs för första gången! Bara teori, men hon var ändå nog nervös så jag var tvungen att följa med.

Efter licenskursen for vi och körde häst. Det var perfekt träningsunderlag - ett tjockt lager med kramsnö! Gissa att hästarna fick ta i! Hihi;)
Men dom var pigga och glada båda två, så det gick bra.

Det har snöat intensivt hela dagen och även blåst, men det har vi överlevt.

Farsan fyller 42 idag, och det är även farsdag så det passar ju ;)
Jag kom just på att jag glömt säja grattis… Men jag sa det igår!!