God morgon på er! 2007-11-10
Årets först snö singlar ner här i skåne nu. Hoppas att ni alla får en bra dag!
Här har det redan singlat klart, och hela världen är vacker och vit!
Tyvärr är konsekvenserna inte lika roliga - hur ska jag ta mig uppför backen vid stallet med sommardäck, exempelvis?! Och i kväll är det middag ute på landet - hur ska det gå??? *gaaaaaah*
Varför byter man ALDRIG till vinterdäck i tid, nån som kan svara på det?! Nå - jag får försöka ta mig samman och fixa vinterdäcken i dag - inget annat att göra …
God Morgon!
Här singlar det också ner…..fast vi har så mycket vatten på marken så vitt lär det inte bli…..dessutom blåser det och har regnat massor i natt, stackars dom på Hajdi som skall driva baggar!
Hade trevligt besök i går kväll av "Qveiar" med dotter, blev lite sent eftersom massor av minnen och hästar skulle gås igenom….
God morgon!
Världens otur…….. SJÄLVKLART har det frusit på under natten och slasket + vattnet är bara is nu…
Går inte att köra häst, antingen slår dom ihjäl sig eller så blir dom ihjälkörda av någon bil. Man får hoppas alla har vinterdäck, men man kan ju inte vara säker.
F*n också… Antingen blir det vila hela den här veckan eller så kör vi imorgon - beror på underlaget!
Tur att jag inte har något prov nästa vecka, då kan jag åka ut och köra häst varje dag efter skolan! :)
Ikväll ska jag umgås med mina kompisar, det blir väl något kul av det hela!
Ha en bra dag!

God eftermiddag =) Här har det snöat men nu blåser det bara =/ Idag har vi tagit hem några kor+tjurarna så det har varit fult upp. Någon hästkörning kommer det inte bli då det bara är geggamojja allting. Men imorgon måste jag vare sig jag vill eller inte. Jag håller verkligen med Maggan, stackars dom som är i Lojsta. // Ha en bra dag =)
Nu är jag glad - det snöar! Det blir perfekt träningsunderlag imorgon! =)

God eftermiddag! Här har det börjat snöa, har fått några centimeter nu. Har jobbat, och varit på kalas hos svärmor. Ska nu gå ut och mata smådjur och räkna hästar, de brukar vara uppe vid tiotiden på morgonen, och annars ser man dem inte förrän balen är slut, då hänger de här uppe och beklagar sig.

God kväll!
Har har det varit hämskt väder idag. de har regnat slask och jätte mkt blåst. Så har fxat en ny matta & lampa till mitt rum. Var i stallet nu på kvällen. Lella är helt underbar. springagenom vattenpölar det stratt i ansiktet och hon kämpar på jätte bra <33 Ture fick duscha och står med täcke inne. Imorse hade hästarna tydligen jagat höet för det blåigt iväg :S men imorgon oavsett väder ska alla ston in och bli ompysslade. smörja selarna och plugga,,,Ha en bra kväll
God kväll! Nu har jag precis kvällsfodrat hästarna och de bryr sig inte om vädret inte. De blir bara lite extra pigga av lite vind. Äntligen börjar Arrak bli lite tam. Han har varit på sin vakt sen han föddes, men nu är han nyfiken på mig och nosar gärna. Han är ledtam och hanterad men har hela tiden varit på lite misstänksam. Tänk vad olika de är!!

God kväll! I morgon är det dags för fölchampionatet. Jag har därför haft lite extra att stå i. Då jag kom ut i hagen såg jag att lilla Blixtra hade rullat sig i leran. Hon hade förvandlats från en nästan vit fölis (är gulbrun) till grå/brun.Suck! Schamponering kändes inte som något allternativ utan jag har borstat, borstat och åter borstat… Hon får stå inne i natt och torka till så hoppas jag att hon ser okej ut i morgon. Det ska bli kul att se alla årsungar som kommer till Garda och träffa russfolket igen. Det är en bra dag för social träning för fölungarna tycker jag. Återkommer med resultat i morgon om ingen hinner före…