Godmorgon 07-11-09
Godmorgon här i landet! Här har vi snöblask/regn idag Det är inte kul, det kunde väl snöa istället? Peter for iväg för att lotsa, och jag ska vara hemma idag. Få se vad jag hittar på, hallen uppe skulle behöva röjas upp, ingen har hållit till där uppe sedan förra vintern. Hästrna får nog vila i form idag också, jag tror inte vi vill fara ut i ösregn och blåst…
God morgon! Nu håller jag på att få iväg familjen till skola/arbete. Sen ska jag småpyssla hemma hela dagen, för jag är ledig. Oh, vad skönt! Jag har varit lite smårisig och behöver en lugn dag för att kurera mig.
Karisma ringde och ville att jag hälsar till er från Gotland.
Ha det så gott!
Tack Kicki och Malin! Vi träffar Malin i kväll, är det tänkt.
Ska packa det sista innan vi fräser iväg till Gotlands-båten i Nynäs. Ungar skall till dagis och hästar höas. Hoppas på bra båtväder.
Ha en trevlig helg allihop!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Skall strax ut och fodra, dottern gar åkt till jobbet medans jag har lite "sovmorgon".
Ikväll kommer "mellan ungarna" hem från pakistan, känns onekligen bra att ha snart ha dom hemma igen…
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Godmorgon!
Här är det 0°-igt, härligt! Slutar tidigare idag också, så idag ska jag köra i alla fall en häst i mörkret! :) Ska försöka få ut två stycken :)
Matteprov idag… Blä! Någonting säjer mig att det inte kommr gå sådär jätte jättebra….
Ha en härlig dag!
God Middag!
I dag känner jag mig manglad…..ingen snäll behandling jag fick i går inte, men i morgon är jag säkert jättebra i ryggen!
Lite molnigt är det, men solen tittar fram då och då, det har blåst i natt, men förhoppningsvis så fortsätter det här vädret över helgen. Blött är det i alla fall efter allt regnande, och jag är inte avundsjuk på er som skall driva baggar på Hajdi i morgonbitti……Själv kommer jag nog bara och kollar lite…..29 år sen vi hämtade Loella 2493……en liten fölis, som inte brydde sig om vad andra gjorde, utan var helt "sin egen"! Så bra det blev! Hoppas alla ni som skall hämta era föl har samma tur!

Hej på er alla. Här på Gotland är det muleyt med lite blått inslag. Här har man åkt på en jädrans förkylning och huvudvärk så det kan jag kalla allt utom bra. Ska vila upp mig och hoppas man är helt frisk på söndag när man skall in till stan och bo för man skall prao i ett travstall och är lite bekvämare om man kan bo i standå =) // Ha en bra dag =)

God Middag , äntligen har det slutat regna och det är skönt för jag ska snart ta och köra dottern till Hässleholm och där ska hon ta tåget till Kalmar, första gången själv på resa får väl se hur det går *S* .
Jag kan ju GLÖMMA allt vad körning heter!
Det blev världens väderomslag lagom till att jag gick till bussen imorse vid 8-tiden… Det har regnat HELA DAN och den snö och det perfekta träningsunderlaget som jag hade, består just nu av 1 meter slask och 2 meter vatten över… Kul!

#8 Man kanske kan sätta pontoner på vagnarna? Sara var ungefär lika förtjust i föret när hon kom hem…
#9, haha ja det kanske är enda sättet att få ut nån häst!
Fast jag känner mig lite skraj över bilarna också. Vägen jag kör efter använder en hel del unga killar som "rallyväg" och jag vågar inte köra där när det är dåligt underlag…
Varför kan man inte få ha snö!? Det är perfekt underlag tycker jag.