God morgon 2007-11-07
God morgon alla glada! Kör försiktigt för idag är det en tunn ishinna på vägen här i Roslagen men det ser ut att bli en härlig dag i alla fall. Nu ska vi åka till arbetet…
Ha det så gott!
Hej på er!
Det blir ännu en jobbardag hemma. Skulle ha varit i Norrtälje och hämtat mitt halmlass, men lastbilen står på verkstaden, typiskt.
Frostigt och vitt är det ute, kanske börjar bli dags att fundera på att fixa vinterdäck?
Liselotte
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

godmorgon!
här snöar det för fullt..
måste få berätta att jag fick en lammunge igår, lite miss i planeringen kanske.

Godmorgon i landet! Här är det strålande klart, och det var sju minus när vi steg upp. Simon har inatt sovit inne, han har flyttat in från sin husvagn som han bor i under den varma årstiden. På dagens schema står att ströa åt hästarna och sedan får vi se. Gårdagens ridning gick alldeles utmärkt, men jag får lida för att jag red idag, hoppas jag blir bättre av pillrena jag fick igår…
Morning…..sol, ingen vind! Men säkert kommer både regn och blåst! Snorhalt på vägarna sa dom på radion, dikeskörningar - att aldrig folk kan lära sig att "läsa" vägen……jag har kört fram och tillbaks till Visby och jobbet i snart 40 år och aldrig haft ens en incident (peppar, peppar). Man lär sig ju….."lek" med bilen på säker plats, så klarar du halkan!
I går var det dags att beställa en pall spån. Vi har börjat ta in pållarna på natten, det blir så lerigt och äckligt i hagen om dom går ute hela dygnet, dessutom har vi sett att en stackare inte får komma in i vindskyddet….Spån, inte halm, fast vi har själva. Halmätare, dom får inte bli fetare…..
Ha en bra dag, kör vettigt!
Morron Sverige! Ruggigt och kallt och liiiiite snö här och där i dag här på Vässentorp. Idag bär det av till Mantorp för en fika med kompisen Maria och för att inhandla en födelsedagspresent till sambon på Travshopen. Ha en bra dag!
Handla födelsedagspresent i travshopen - smart! ;) *hihi* Han får säkert något som russen behöver, inte sant?!
Själv ska jag ringa polisen och be om ett utdrag ur brottsregistret - jag tänker nämligen skola om mig till busschaufför, och då måste man ha ett dylikt. Undrar om det är för att de tror jag ska sno bussen eller nåt om jag är kriminell?! *sss*

Morn morn på er, eller goddag kanske man ska säga?! :)
Snart ska jag iväg till ladugården o mjölka kossor då jag har APU just denna vecka:)

God kväll =) Här har det bara regnat och blåsit hela dagen men lite sol har det vart trots allt. Det har varit riktigt tråkigt i skolan men snart har man bara gymnasiet, skönt skönt. VAr ute nu vid 15,45 men Sipp men det var nästan becksvart när jag kom tillbaka så snart får man sluta kör efter skolan =( Ha en fortsatt bra kväll =)
Usch, jag mår inte så bra idag. Sov till kl 13! tur att jag hade ledigt då. Och tur att mina systrar var hemma hos hästarna och kunde ta emot veterinären som skulle vaccinera 4 stycken idag. Vad skulle jag göra utan mina systrar, ja säg det
Det är världens bästa tjejer de!