Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 553 ggr
Anna-Uppsala
0

Godmorgon 2007-11-08

Va? Är jag först? Har Karisma försovit sig???
Här är det grått och ruggigt, men kaffet är gott och datorn surrar hemtrevligt - så det blir nog en fin dag i dag också! Hoppas att ni har det bra alla - simma lugnt och kör försiktigt.

Russtoka
0

Godmorgon! Ja, hon har nog försovit sig.. Flört   Igår var det snöblandat regn hela dagen, mina baggar föredrog skogen framför uteboxen… De får ju i alla fall välja. Nu har det klarnat upp, himlen är väldigt rosa och det är frostigt ute. Ska sleva i mig lite müsli och yoghurt nu, sen ut till pållarna och fodra innan jag tar cykel till mitt jobb hos grannen. Dagen börjar med att spika de sista kål-lådorna för säsongen, sen kan jag nog hamna på kål-åkern för att plocka en massa huven. Men det är härligt att jobba ute.

MagganS-B
0

God Morgon! Skall strax gå ut och släppa ut och fodra de vilda djuren, men först måste jag ringa min naprapat, ryggen har sagt upp sig……känns som om den kan låsa sig vid minsta felsteg……

I övrigt, ha en bra dag alla skogsbaggemänniskor!

Tittut
0

Hej och god mårning!

Här vankas brädgårdsarbete hela dagen. Först skall jag få iväg barnen till skola och dagis innan hästarna får käk. Sedan blir det jobb borta till 18,15. '

I morgon bär det av till Gotland, mysigt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

amandahandersson
0

God morgon!

Här är det -4.4° och snön bara vräker ner! Det är helt vitt ute.
Snön vi fick i helgen försvann (oväntat… Not!).  Men nu är den tillbaka och nu blir det kanonträningunderlag för hästarna! :)
Lite knepigt för Musse bara, han har inga skor. Men men, om vi har tur så blir det inte så halt :)

Nu blir det skola! Har kemi-prov idag, har pluggat mycket (första gången jag pluggar kemi)… Håll tummarna för att jag inte spräcker min MVG-nolla, har haft MVG på allt i 9:an än så länge och jag får väll hoppas att jag fortsätter med det!

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

God morgon! Jag vet att Karisma ska med morgonfärjan till Gotland och ska hinna med sina hästar innan hon åker. Pratade med henne i går kväll. Hade tänkt att åka själv, men har för mycket att göra och så lite tid.. Mina egna russ får första prioritet. Vindskyddet ska bli helt klart i helgen hade jag tänkt mig, som de inte kommer att använda så mycket. Det är 3,5m x 5m och stommen är gjord av telefonstolpar, så det här ska hålla bättre än mitt gamla som blåste sönder. Mina unghästar ska ut och prova på travet nästa år om allt går bra. GerTi är inkörd nu och sköter sig bra i vagn. Hon körs lugnt 2-3 ggr per vecka. Sen i slutet av månaden ska hon norrut till sin nya fodervärd. Tigerlilja är redan hos sin nya fodervärd, ganska nära mig, och vagnen ska på nästa vecka.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här har det slutat snöa, det har kommit ungefär fem nya centimeter, de gamla hade ju nästan smält bort. Idag står det arbete på schemat, och jag börjar tolv, nya arbetstider från denna vecka! Så nu är det smådjuren som ska ha mat, hästarna äter själva:) De fick en ny bal, och nytt strö i huset, den här gången ska de väl inte äta upp halmen direkt…