Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 353 ggr
NovaRoll
0

God morgon 2007-11-06

Här regnar det i Södermanland och är ett riktigt gråkulet november väder, hästarna har fått sin vinterpäls och klarar det otrevliga vädret. Själlv ska jag ha innomhustjänst med tvätt och div. annat och sen montera upp täckeshyllor så det blir lite ordning i stallet. Vad ska ni ha för er i dag då?

Tittut
0

Pappesrarbete som vanligt. Skönt att vara inne i grårusket. Kvällen ägnas åt slöjdklubb med barn.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Här är det grått, regnigt och mot eftermiddagen har de lovat kallare, snö och underkylt regn, jippi Jag ska till min kompis kotknackaren strax, och ikväll är det ridning. Var jag gör däremellan beror nog på hur jag mår. Men smådjuren vill nog ha mat i varje fall:) och familjen vill gissningsvis ha middag också, men man vet ju aldrig, de kanske nöjer sig med en bal hö? Funkar ju på hästarna:)

NovaRoll
0

Ha Ha, men håller ni med om att det är skönt att tävling, avel och utställningssecongen går in i vila?? Jag/vi njuter av att ta det lite lugnare och bara njuta av hästarna genom allt som inte berör tävling kontra traditionell träning…..

[Tjiwi]
0

Gomöra!! Här i Östergötland har vi sol idag med. Men lite ruggigt är det ute ändå. Har tänkt att löshoppa Wilda och Tjibus lite idag, det gillar dom till max, särskilt Wilda som är smidig som en katt! Annars är det städning inne som gäller då sambon, Ove fyller i morgon och svärföräldrarna kommer! Ha en bra dag där ute i landet allesammans.Glad

MagganS-B
0

Gumåren! Brrrrr……blåsigt, regn, kallt! TVI! Skall hålla mig i källaren i dag, måste röja lite bland alla bra-å-ha-saker!

StuteriQveiar
0

Regn, regn och åter regn…Fy farao! Gegga är det värsta jag vet, och jag tycker så synd om hästarna när det blir lerigt i hagarna, men, men, lerinpackning sägs ju vara bra…Oskyldig Folk betalar ju för det, och kallar det spa…

Hoppas det blir uppehåll, för jag har lovat att det skulle komma ett kort på Dumle Ess för länge sedan, och det har ännu inte blivit av, och jag vill så gärna få till ett bra! (Kort alltså)

Ha det gott!

[Croneld]
0

Hejsan! Jag är så glad att jag har sandig jord, så det blir knappt geggigt i hagen. Bara på ett litet ställe. Det är mörkt när jag släpper ut Toffan och mörkt när jag tar in henne. Hon är uppstallad för hon ska stå inne i vinter när hon väl åker till syrran igen. Hennes lille Arrak ser lite misstänksam ut när jag kommer med pannlampan, Men det går att ta honom riktigt bra. Riktigt ledvan är han nu i alla fall.

De andra går ute och trivs med det.

Ha det så bra!

Odena
0

God eftermiddag :) Här är det bara regn & rusk men jag oppas att det lugnar ned sig tills imorgon så jag kan ta en lite körtur med Sippan innan det blir för mörkt =) Hare bra// Anna :)

Turnado
0

god kväll!

jaa har varit regn och rusk idag.Inget så kul memnemen, internett funkar nu igen efter flytten. Allt e på plats igen :)

Men har lovat min syslöjdslärare att va klar med min andra vante tills på tisdag :P så de e bara och börja sticka. Men Lell är i vagn nu. Allt e just nu prefekt…