Äldsta nu levande russet??
Hur gammal är det äldsta levande russet idag?? Vad gör du med din gamling? Våran Reina född 1981 går och är pensionär idag. Reds av en tjej några dagar i veckan förut men nu blir det mest hagen och lite promenader. Har varit extramamma till några fölungar förra året. Berätta gärna om eran gamla "pensionär". Hon har fått 6 fölisar, 3 pojkar och 3 flickor.

WOW! Hon ser verkligen ut att vara så gammal! Men kan du inte berätta lite mer om hennes liv? Eller har du inte haft henne så länge?

Hoppsan! Hon ser verkligen inte ut att vara så gammal, ska det vara. Går lite fort ibland…

Hon är så fin lilla Reina :)
//Mickan
Tack så mycket, fina ord om vår lilla gumma
Kortet är taget 2004 så hon var inte så gammal då. Hon går med våran gosehingst Mima´s Renegade i magen då. Hon har varit i familjens ägo i snart 18 år ( oj vad tiden går ) Dottern Malin har bestämt att hon ska bli det äldsta russet i sverige, därför kollar jag lite hur länge vi måste hålla henne "levande" ( skämt och sido )
Hon är pigg och glad varje dag man ropar på henne när man tar in för kvällen, och lika glad på morgonen vid frukost.
Våran Romulus mamma Rosita III är 31 år nu om jag minns rätt och Agges och Pernillas Tiddeli har väl också passerat 30-års strecket har jag för mig.

Hon ser fin ut Reina. Det är inte alla ston som kan skryta med att vara mamma till två kriterievinnare .
SOMINA född 1977 e. Janus 251 u. Domina 3055 ue. Bodick 98, lever i all välmående, hon finns hos min syster Tina Holmström, och är bl.a. mor till min Jino (e. Jidon 252). Sitt sista föl fick hon år 2000. Skall fixa ett nytaget foto på henne.
Ann/Tingsryd

Zorina 2847 dog i somras, hon var då 35 år. För fler gamlingar, se den här tråden från i våras.
Sen är där ju Per Nilssons (Ripadals stuteri) Fia 2072 -74 om jag inte har fel för mig..
Gamla Lina dog nyligen paa Gotland 38 aar gammal vet jag. hàll utkik det ska komma en artikel skriven av Helena Hjort i nàsta Gotlandsrusset om hennes russ. Lina var hennes uppfòdning!
#8 Det tror jag inte finns många som har 2 kriterievinnare undan sig, vi hade ju hoppats att Renegade skulle bli den 3:e, men växande unghäst satte stop för det. Vi vill hellre ha en häst som kan tävla i många år. Han var den sista avkomman som hon fick. Vill se fler äldre russingar, gärna nytagna bilder.

ELIT-premierade Anemona 2266 f.1975 gick bort 2006, 31år gammal. Det är det äldsta russet vi haft.
Anemona har bla lämnat 3 diplomston och flera ponnytravare med rek under 2.10. Hon är även mor till Tejas Monela 3165, ELIT. Monela är bara 20 år så vi hoppas på hennes sällskap många år till. Men hon är den äldsta ponnyn hos Teja idag.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Där vår lill-elof går hos fam Lillro finns det en valack som heter Micko, tror han är född -74! Och är unghingstarnas lekfarbror!
# 20 Vad roligt att se henne på bild Hon ser väldigt fräsch ut!
Somina är mormor till mitt sto Dorotea.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Jag har träffat en som var 35år russ skulle det vara såg oanligt fräsh ut med reds 2 d i veckan då promenad i skogen, tyvärr gick den bort kort efter den andre ponnyn dog antagligen depremerad efter förlusten av sin vän. Känenr folk som har gammla hästar dok inte russ (varmblod travare 32år, shettis 31år, welsh c-ponny 32år med) alla har en sak gemensamt friska hela livet. Kul o se alla äldre hästar e så fräsha o fina :)
Själv har jag en f -86 mycket fräsh än pigg som tusan, hoppas hon håller sig så här länge till är en klippa på allt.

Den äldsta jag haft var Ceasar, han vart hela 37 år och reds ända tills tiden då det var dax att ta förväl

Lexius mamma Lisett (Lisetta 2721) är född 1978. Hon lever fortfarande och mår alldeles utmärkt. Hon rids lugnt ett par dagar i veckan.
#25 Va roligt att han fortfarande går på travet, skulle du vilja skicka lite bilder på honom till mig? Både vardagliga och på tävling. Efterlyser också bilder på Smedens Renova och Remington, är det någon som vet var dom finns idag så skulle jag bli glad. Håller på att uppdatera vår hemsida med info om Reinas avkommor. Den heter www.123minsida.se/mima

Russilina född -79, tävlade i trav på 80-90 talet finns fortfarande kvar hos oss. Har tyvärr inget nytaget kort på denna dator. Går idag mest o strosar runt i hagen, men mår prima!

#25 Född när? 
#28 1995 om han vann kriteriet 1998 , då det är ett årgångslopp för treåringar !

#29 Aha, . Född 1995 är ju inte så gammalt…

#26 Remington hälsade jag på i Skåne i somras. Han står bara där, tävlar eller tränas inte längre men är fortfarande hos Evers.
#31 Evers slutade väl med ponnytravet för flera år sedan, eller ? Det är ju synd att han inte kommit ut något på banorna, är han frisk eller något fel på honom så han inte kan tävla?
RC71 jag tror att Smedens Regent kom med har i traden for att han ar u. Reina, i #0. Inte for att han ar gammal :)

Åhå, på det viset. Tack för klargörandet!

#32 Du har så rätt. Hon håller på med galopp nu. Han är helt frisk men som jag förstod det var de deras gullegris som fick vara kvar där. Synd på så fin häst tycker jag.
Hej Johan Evers här. Vi sålder Remmington och jag har inte hört att han gått bort han va i bra kondition när vi sålde honom…
mvh johan
han hade faktiskt en skada kom jag på nu blev såld som ridhäst och kunde inte tävla mer kom jag precis på
#36-37 Nu har det gått ett par år sedan jag startade tråden om Reina. Är du inne på fokus ibland? Jag pm;ar dig
Har kollat upp det sen jag va här sist. har inte så mycket tid att ängna vid dator längre. Vi behöll Remme som vi kalla honom för att han va som en maskot och synd va det inte han kunde inte haft det bättre här och att han hade en skada och blev galoppare va helt fel från min sida. jag blandade ihop honom med ett annat russ.
och att jag slutade med travet var p.g.a att jag fick nya intressen,även om jag ett tag va på väg till USA just för travet men ibland blir inte som det är tänkt ibland ;)
mvh johan evers
Grus 363 lever fortfarande och är född -79 och "still going strong"