God morgon 2007-11-05
Hej hopp!
Höstlovet är slut, nu är det tillbaka till verkligheten för barn och stora.
Kallt är det ute, men det blir säkert en vacker dag. Jag skall förbereda papper inför helgens Lojsta-resa.
Ha det bra!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon, idag kommer jag in och kan skriva igår kunde jag bara läsa. Blåser det för mycket fungerar modemet sämre. Höstlovet är inte bara över för barnen och deras föräldrar utan för lärarna också, för idag ska jag gå och arbeta med!
Kör försiktigt!

God morgon skulle åxå villa ha höstlov Får ha högsta fart idag för i morgon är det foderkurs på SLU i uppsala hela dagen även onsdag Sedan bär det i väg till Gotland på tosdag full vecka som vanligt Ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Ruggigt är bara förnamnet, när man tittar ut genom fönstret! Usch! Ge mig solsken!!! ***muttrar surt***
I övrigt är det skönt att höstlovet är slut. Tonåringarna försvinner till skolan och jag får lugn och ro här hemma, vilket betyder arbete, sortera upp tvätthögen samt ta hand om mitt bananflugestuteri i köket … Där råder inga ledsamheter kan jag säga - vårkänslorna spirar och de tycks bara bli fler, ju fler av dem jag utrotar!
Nej, dags för första hundpromenaden. Ha en bra dag allesammans! :)

Godmorgon i landet! Här är nollgradigt och mulet, himlen börjar färgas röd över skogen, solen är på väg upp. Det är ändå redan ljust ute. Hästarna ser man kanppt nu när de har storbal, de är längst bort i hagen där balen står mesta delen av dagarna. Fast de är tvugna att gå upp hit för att dricka. Snön ligger kvar, vi får se hur det blir i veckan…
God Morgon!
Här är det minsann frost! Första riktigt kalla natten, -3! Men solen skiner och vi hoppas på lite varmare framåt dagen…..Hästarna tryckte vid grinden i går kväll, så dom har fått en natt inne…..Här är det jobbet som gäller, i dag igen!
God morgon!
Nollgradigt och fortfarande lite mörkt hära.
Jag sitter då nyvaken och skittrött - första dagen efter lovet! ;s
Satt och skrev färdigt min svenska uppsats under natten, 29 och 1/2 sida blev den… Så jag är måttligt trött!
Nu har jag en hel skoldag att uthärda! Ingen hästkörning idag, gubbarna har vila efter en intensiv lovvecka. Däremot ska Musse få gå på promenad.
Ha en bra dag!
# 4 Oj, de har väl inte för långt till vattnet?? Farliga saker. 
Tittut -> tänkte just detsamma! :0

Vaddå? vad menar ni? De har ju vatten på annan plats i hagen, det är väl bara bra att de måste röra sig för att komma till vattnet? Har jag missat nåt igen?
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Ja, det var en liten vink om hur de har klagat på Lojsta där hästarna får gå 400 meter till vattnet. Inte bra, säger (åtm sade) myndigheterna.

Det var ju något med att hästarna på Lojsta hade 400 meter till vattnet från stället där de utfodrades vill jag minnas… Mina har nog bara 100 meter…

Stakars mina på sommaren de får gå minst 250 m i en hagen för att få vatten om de är längst bort få se
om jag måste sko dem med pg beslag till nästa sommar
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tänkte inte på dé …
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Gud så fånigt, undrar om man inte snart måste sätta ut vattentunnor till älgar, renar m.fl. dom kan ju också ha långt till vattnet……snart skall vi väl plocka bär till björnarna också!

God kväll =) Här har det regnat och varit lite snöblandad ibland också =) Jag hoppas det blir bättre väder imorogn men man kan ju aldrig veta. // Ha en bra dag