"Gamla" bilder fortsättning........
Hej Maggan , kul med gamla bilder ! Skulle jag kunna få låna bilden på Vagabond till min hemsida?
Travprogram från 1965……En del kuskar känns igen nr. 4 Anita, numera Ström, jobbar på Länsförsäkringar i Visby, trogen travbesökare. Gerd Johansson, nr. 12 numera Franzén, gift med nr. 14 Lasse, pensionerade bönder, travhästägare och Lasse har även kört varmblod. nr. 16 Lotta Forslund, dressyrryttare, världsberömd på Gotland! Nr. 17, den inte helt obekante Maggan Thienemann, Nr. 18 Irene Levander, f.d. russregistrator och styrelsemedlem i Svenska Russavelsföreningen, dotter till banmästaren på Skrubbs. nr. 19 är undertecknad…….
Som ni ser så var det många i loppen, man körde med penninghandicap och man startade med 2-åringar!
Russen Blanka och Frigga blev stammödrar till många fina russ, min egen Ludde var helbror med hingsten Rodar 328 e. Dart……
# 4 nr 17 Blanka var ridskoleruss på Svedens Gård i Falun när jag var där i början av 1980-talet!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hej Maggan
Härligt med gamla bilder ….. hoppas du hittar flera i lådan !
Mvh bj / dk

Så nr 6 i programmet var efter "Gribban Diniel"? hihi!
Jättekul bilder Maggan!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#4 Hur gick loppet? Har du resultatllista också?
# 8 Jag är glad för det här programmet. Nån gång för 100 år sen när jag städade så kastade jag alla gamla travprogram från 60-talet……Minns inte alls hur det gick, men Irene vann väl som vanligt…..hon var russkuskchampion i många år!
Eftersom jag bara kört Blanca en gång så är det jag som vinner loppet! Körde Frigga två gånger och Bianca en gång och vann alla tre gångerna.Sedan var det färdigkört med just de hästarna för min del!Frigga blev ju sedan Sverkers mamma!Det var ju länge sedan……
Maggan T
Mycket länge sedan…….
1965 tror jag!
Här kommer en urgammal bild på mitt första russ Divina 654 f. 59, e. Rasken 127 u. Diva 507. Fölet är Jocke e. Peter Pan 137, som senare i livet vann SM -72 på tiden 1.52,6……Bilden är från 1963, tagen av mig.
Divina är mormor till Deli Ess 4783 (e. Munter 326 u. Delila 3440), följaktligen mormors mor till lille Dynar Ess (e. Tyson II 536) född i år!

Hästen på den här gamla bilden är godkände hingsten Pontus 138 (född på Lojsta 1955 e Klippman 97 - Bojan 444 e Klipp 93, uppf. Gustav Sjöberg, Hemse). Pontus hade tillståndsbevis 1958 och togs ur avel 1959. Det finns inga föl efter honom registrerade i Blå Basen, kanske var han inte fertil? Flickan som sitter på Pontus heter Anita, hon flyttade som vuxen till Dalarna och lärde mig, och många andra, att rida. Bilden är tagen i slutet av 1950-talet i Skövde-trakten, Tovatorp.
Jättekul! Fortsätt gärna med gamla bilder!
och Bond 438, också fotat av Anders…..