Försäkring
Försäkrar ni era hästar? Och i så fall, vad har ni; bara liv eller liv + veterinärvård?
Jag har inte haft försäkring i de första många åren, men nu har jag börjat förförra året, när jag lånade ut en. Än så länge har jag nu liv+ vet. på två av mina ston plus fölungen, och det tredje stoet ska jag också försäkra har jag tänkt. (Den sista går inte att försäkra för hon är redan för gammal)
Det blir ju dyrt i längden, men….med tiden har jag liksom blivit lite mer orolig. Det är ju så mycket som kan hända 
Liv och Vet. vård på alla, på stona även avel, dräktighet och levandeföl försäkring
Under alla år jag hållit på med russ så har jag bara försäkrat dom russ jag lånat ut……inget har hänt så vi behövt nyttja försäkringen. MEN det hade varit bra att ha Leilu försäkrad när jag var tvungen att ta bort henne bl.a. Just nu har jag Lova Ess och Deli Ess försäkrade, som en följd av att dom tävlat/varit utlånade. Kan vara bra om någon händer, kastning m.m. Tänker även försäkra Lissi Ess eftersom hon är värd ganska mycket (i alla fall för mig….). Här på Gotland har vi Gotlands Södra Härads Kreatursförsäkringsförening med skapliga priser så det blir inte sååååå dyrt, bara just när det skall betalas :)
Vi har alla våra 10 russ försäkrade i Sveland…
Hela rykan är försäkrade i Agria, även om jag en gång varje år undrar varför….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Har mina försäkrade i Agria.

Plomona har liv + vet. i Agria..har inte forskat så mycket i vilket försäkringsbolag som egentligen är billigst..men billigt är det ju i alla fall inte!

Har alla våra försäkrade i Agria, har autogiro och betalar varje månad, känns inte lika mycket i plånboken då när det är många. Har fast självrisk.
Glad att vi hade försäkrat i våras när det krävdes klinikvård för Dixy Bess kostnaden slutade på drygt 11.000:-.

Jag har alla mina försäkrade i If, Liv och Begränsad veterinärvård. Det motsvarar ungefär gamla typen av A2-försäkring; veterinärvården täcker akuta grejor som frakturer och buköppningar, men inte t ex hältutredningar eller hästar som blir utdömda t ex pga kronisk hosta. När jag jämförde premier hos olika försäkringsbolag var If billigast.
Jag har Agria av en anledning. Deras supertjej Kerstin Åker Werner som hjälper mig med allt! Världens toppentjej som gör att jag betalar mer än jag egentligen har lust med.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Jag har mina försäkrade i Agria, men bara veterinärvård. Det har även katten!
Jag vill kunna ge dem bra vård om olyckan skulle vara framme. Men dör de får jag aldrig den individen tillbaka hur mycket försäkrad de än är. Jag får börja från början med en ny unghäst i så fall.
Men om jag hade en högt värderad avelshingst eller sto så hade jag nog haft livförsäkrat också för att kunna köpa ett annat diplomsto eller godkänd hingst.
Jag har alla våra hästar olycksfallsförsäkrade i Folksam, även om det är dyrt så vill jag vara garderad om olyckan är framme. Det är bara Ronaldo och Rosalind som är livförsäkrade.

Jag har mina tre försäkrade i Agria. Har valt att ha relativt låga belopp på livförsäkringarna, och har istället lagt pengarna på en riktigt bra veterinärvårdsförsäkring. Även om det svider en del när premien ska betalas så skulle det i mitt fall ändå ha varit betydligt dyrare att inte ha haft dem försäkrade.
På bilden: Truls i sin sjukhage efter fånganfallet förra året. Det hade kostat mig en hel del utan Agria…
Hej har alla mina hästar försäkrede, både liv och dubbelvet.vård. Sveland. Är det något som kostar om det händer något så är det vet.vård. Den kan ju bli hur dyr som hälst. Liv har jag tyvärr varit tvungen att använda två gånger. I fjol fick jag en ben/sen.skada på en 1-åring och i år något konstigt med en 1,5 mån föl. Båda gångerna hämtades dom med destruktionsbilen och det kostar tyvärr också massor. Någon obduktion för att få reda på vad som hänt fölet hade jag inte råd med trots försäkringen.
Vågar nu inge missa att försäkra någon. Borde även försäkra avel och dräktighet, men det har inte blivit av. Kanske jag fått tankeställaren nu./Gunilla R

Har alla försäkrade (Gotlands Södra Härardsförening), vill kunna ge alla hästar, oavsett syfte samma vård. Efter att ha köpt en blind shettis som jag inte hann försäkra så gör jag inte om samma misstag. Kan ju bara säga att det blev en dyr shettis som dessutom inte klarade sig…

Alla våra är försäkrade i folksam, både liv och vet. Även om det går ett antal tusenlappar om året om man säger så…
Har mina försäkrade i Agria. Grus har varit försäkrade hos dom i 22 år och vi har nyttjat försäkringen EN gång under dessa år. De borde premiera honom för detta, så mycket de "tjänat" på honom under dessa år. From med i år så skippar jag försäkringen på honom, han blir ju 29 snart och blir han alvarligt skadad så är det dags för honom att sluta sina dagar istället för att sätta in massor av behandlingar.
Alla är försäkrade i Aria, "hela paketet". Men har funderat en del på försäkringarna…om vilken summa och vilken utsträckning jag ska ha. Det kostar ju massor om man har flera stycken.